צפו בתמונות: פרויקט סולארי ראשון באצטדיון כדורגל בישראל

באצטדיון טדי בירושלים תוקם מערכת סולארית על פני שטח של 5 קמ"ר שתשמש לצריכה עצמית ■ ביצוע הפרויקט יחל בתחילת חודש יולי 2016 ■ עלותו המוערכת: כ-4 מיליון שקל ■ את הפרויקט מובילות עיריית ירושלים וחברת מוריה

פרויקט סולארי ראשון באצטדיון כדורגל/ קרדיט: פ. ברוייד אדריכל, גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים
פרויקט סולארי ראשון באצטדיון כדורגל/ קרדיט: פ. ברוייד אדריכל, גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים

בתחילת חודש יולי 2016 יחלו העבודות בפרויקט הסולארי הראשון מסוגו בישראל להתקנת מערכת סולארית באצטדיון כדורגל. אצטדיון טדי יצטרף בקרוב לשורה של אצטדיוני כדורגל בעולם ויהיה אצטדיון הכדורגל הראשון בישראל שבו תתוקן מערכת סולארית על כל היקפו (על האגדים מעל היציעים), לייצור חשמל ירוק לצריכה עצמית.

במסגרת הפרויקט, תוקם בטדי מערכת סולארית שתשתרע על פני שטח של 5,000 מ"ר, בהיקף של 630 קילוואט. המערכת תוכל לייצר כמיליון קוט"ש בשנה - אנרגיה נקייה וידידותית לסביבה. המערכת הסולארית באצטדיון טדי תוקם על פי הסדרת מונה נטו ותשמש לצריכה עצמית של החשמל באצטדיון עצמו ובמתקני ספורט נוספים של העירייה.

נוסף על ההיבט הסביבתי, צפוי הפרויקט להוזיל משמעותית את עלות החשמל הנצרכת באצטדיון טדי בכחצי מיליון שקל בשנה, היות שעלות ייצורו של חשמל סולארי לאורך שנות הפרויקט, זולה בהרבה מרכישתו מחברת החשמל.


משך העבודות בפרויקט הינו כ-4 חודשים והוא אינו צפוי להפריע למשחקים ולפעילות השוטפת שיתקיימו באצטדיון בתקופה זו.

את היוזמה מובילות עיריית ירושלים וחברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים אשר יזמה, התקינה והפעילה בשנים האחרונות מערכות סולאריות ברחבי העיר. את הפרויקט תנהל מטעם מוריה חברת אנרגיה ייעוץ וניהול.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, אמר בהתייחסו לפרויקט: "אנו שמחים לשלב את הספורט עם קיימות ואנרגיה ירוקה ולהפוך את אצטדיון טדי למתקן הספורט הראשון בארץ שיופעל באמצעות אנרגיה סולארית. כולנו תקווה שגם נבחרות ישראל והקבוצות הירושלמיות ייהנו מהאנרגיה החדשה שתביא לניצחונות רבים".