בוטלה רכישת הענק של בתי אבות באנגליה בידי רבד ובית הזהב

העסקה, בהיקף של כ-330 מיליון שקל, הייתה אמורה להרחיב משמעותית את שיתוף-הפעולה באנגליה בין החברות של יגאל אהובי ויונל כהן, שם הן מחזיקות ב-355 יחידות של דיור מוגן

יגאל אהובי / צלם: אביב חופי
יגאל אהובי / צלם: אביב חופי

אחרי תקופה ארוכה של מו"מ לרכישת רשת של 8 בתי אבות סיעודיים באנגליה, הודיעו היום (ב') החברות בית הזהב  ורבד על סיומו ללא תוצאות. מדובר היה בעסקת ענק בהיקף של 62 מיליון ליש"ט (כ-330 מיליון שקל), עליה דיווחו השתיים בחודש אוגוסט 2015, ומאז האריכו כמה פעמים את השלמתו. רבד ובית הזהב כבר חתמו על הסכם בלעדיות ומזכר הבנות בנושא, אולם כאמור, הדיונים בין הצדדים לא הובילו לעסקה בסופו של דבר.

רכישה זו צפויה הייתה להרחיב באופן משמעותי את שיתוף-הפעולה בין שתי החברות באנגליה, שם הן מחזיקות כיום ברשת בתי אבות סיעודיים תחת השם "סט. קלאוד קייר" (St. Cloud Care) ובית אבות סיעודי נוסף בעיר הנלי (Henley), ובסך הכל ב-355 יח"ד מוגן באנגליה.

בתי האבות הם תחום התמתחותה של בית הזהב, המחזיקה ב-370 יח"ד מוגן בישראל - בבית שבעה כוכבים בהרצליה פיתוח ובבית גיל הזהב בת"א. במהלך חודש אפריל דיווחה בית הזהב כי תקצה לקבוצת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, כ-8% מהון המניות שלה, תמורת יותר מ-15 מיליון שקל.

בעלי השליטה בה הם משפחת רובינשטיין, אודי רובינשטיין ויונל כהן. מלבד הראל, בעלי עניין נוספים בחברה הם בית ההשקעות פסגות וחברת ישרס של שלמה אייזנברג, עם כ-8%-9% מההון כל אחד.

הזינוק של מניית בית הזהב

מניית בית הזהב זינקה בכ-50% בשנה האחרונה לשווי של מעל 235 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של השנה סיכמה בית הזהב עם צמיחה של כ-8% בהכנסותיה שהגיעו ליותר מ-14 מיליון שקל והציגה שיפור גם בשורת הרווח הגולמי והתפעולי, אולם עלייה בהוצאות המימון וירידת רווחי חברות כלולות גררו לצניחה של 27% ברווח הנקי הרבעוני שלה שהסתכם בפחות מ-4 מיליון שקל.

מניית חברת הנדל"ן המניב רבד, הנמצאת בשליטת יגאל אהובי, התחזקה בשנה החולפת ב-11% ומשקפת לחברה שווי של כ-180 מיליון שקל. רבד הציגה בסיכום רבעוני שחיקה של כ-4% בהכנסותיה שעמדו על 6.5 מיליון שקל, אולם הצליחה לשפר את הרווח הגולמי והתפעולי שלה, ויחד עם צמצום הוצאות המימון והכנסות מס, רווחיה עלו בקרוב ל-90% ולכ-4 מיליון שקל.