כתב אישום: הונה את האמרגן שלמה צח במאות אלפי שקלים

עמי כרמלי, שותפו לשעבר של האמרגן שלמה צח, נאשם בזיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במירמה, גניבה בידי עובד, עבירות מס ועבירות נוספות 

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (ד') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עמי כרמלי, בן 40 מנס-ציונה, שותפו לשעבר של האמרגן הנודע שלמה צח. כרמלי, שייצג בין היתר את הזמר בועז שרעבי, מואשם כי הונה את צח במאות אלפי שקלים.

כרמלי מואשם בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), שימוש במסמך מזויף (ריבוי עבירות), קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), גניבה בידי עובד (ריבוי עבירות), עבירות מס ועבירות נוספות.

משרד "שלמה צח אומנות ובידור" בתל-אביב הוא משרד העוסק, בין היתר, בייצוג זמרים ושחקנים וכן בהפקת הצגות, מופעי טלוויזיה וסרטים. משנת 1996 ועד ל-2002 עבד כרמלי במשרד כשכיר שעסק בשיווק, מכירת הופעות, קשר מול אמנים שונים שיוצגו במשרד וכן בתשלום לספקים שונים שעבדו מול המשרד. במקביל פתח הנאשם עוסק מורשה בשם "עמי כרמלי".

בשנת 2002 ועד ל-2011 החליטו הנאשם והמתלונן להקים שותפות בשם "צח-כרמלי בע"מ", והנאשם סגר את העוסק המורשה. השותפות פעלה במתכונת דומה למתכונת בה פעל המשרד. במסגרת זו הפיקו הנאשם (עמי כרמלי) והמתלונן (שלמה צח), בין היתר, מחזמר בשם "שלגיה".

בשנת 2011 התגלעה מחלוקת כספית בין הנאשם לבין המתלונן, בגינה פורקה השותפות, והנאשם התחייב להעביר למתלונן 36 תשלומים חודשיים בסך 8,500 שקל.

לאחר פירוק השותפות באוגוסט 2011, הקים הנאשם את חברת "עמי כרמלי בע"מ". בהמשך לכך העסיק המתלונן את הנאשם כ"קבלן חיצוני" שעסק בשיווק, מכירת הופעות, קשר מול אמנים שונים שיוצגו במשרד וכן בתשלום לספקים שונים שעבדו מול המשרד.

על-פי המוסכם, הנאשם עבד במבנה בו פעל המשרד והיה מקבל תשלום מהמשרד עבור כל שירות אותו ביצע, וזאת בנוסף ל-10% מסך הרווח החודשי של המשרד. בתקופה זו נטל הנאשם הלוואות שונות במיליוני שקלים מגורמים פרטיים וכן מבעלי בתי עסק למתן שירותי מטבע, שהיו נושיו. כפועל יוצא מדרישות הנושים השונים נקלע הנאשם כרמלי למצוקה כלכלית.

לפי כתב האישום, נוכח האמור, החל הנאשם, באופן שיטתי ועקבי, לזייף צ'קים, לנפק חשבוניות מזויפות ולגנוב סכומי כסף גדולים מהמשרד ומהמתלונן, וזאת כדי להבטיח המשך מתן "אשראי" כספי אצל הנושים ובמטרה להחזיר את חובותיו.

לטענת הפרקליטות, כרמלי ביצע זאת במגוון שיטות ודרכים: באישום 1 מתואר כיצד הנאשם זייף בנסיבות מחמירות צ'קים ועשה בהם שימוש, ביודעו שהם מזויפים, וכן קיבל במירמה מנותני שירות מטבע (נש"מים/צ'ינג'ים) 2,053,787 שקל, כשמתוך סכום זה שולמו גם עמלות לנש"מים. בנוסף, נטען, גנב הנאשם פנקסי צ'קים.

באישום 2 מתואר כיצד כרמלי יצר לכאורה מצג-שווא כלפי המתלונן ועובדת ממשרדו, לפיו המשרד חייב לספקים שונים סכומי כסף עבור שירותים. בהתאם למצג-השווא ניפק המשרד צ'קים בהם נרשמו כמוטבים שמות הספקים. כך, נטען, בצ'קים שונים, בהם נרשם הכיתוב "למוטב בלבד", מחק הנאשם כיתוב זה, תוך שהוא מזייף את חתימת המתלונן. בצ'קים אחרים, נטען, זייף הנאשם את חתימות הספקים שנרשמו על הצ'קים. בהמשך, נהג הנאשם לכאורה לגשת לנש"מים שונים או לגורמים אחרים שזהותם אינה ידועה במדויק, לפדות את הצ'קים ולשלשל את הכספים לכיסו. לדברי הפרקליטות, בסך-הכול שלשל כרמלי לכיסו סכום של כ-950 אלף שקל.

באישום 3 מתואר כי במהלך החודשים יוני-אוקטובר 2011 נוצרו התחייבויות כספיות של ספקים מסוימים כלפי המשרד. כרמלי ניצל את תפקידו במשרד, במסגרתו היה אמון על גביית כספי ספקים, גבה את סכומי ההתחייבות של הספקים וניפק חשבוניות מטעמו עבור הכספים שגבה. בסך-הכול גבה כרמלי במירמה סך של 143 אלף שקל.

באישום 4 מתואר כיצד כרמלי גנב לכאורה ממעבידו סכום של 345 אלף שקל ובנוסף זייף בנסיבות מחמירות חשבוניות. 

באישום 5 מתואר כיצד כרמלי ניפק לכאורה חשבוניות של המשרד בסכום נמוך לספק של המשרד וגנב את ההפרש. באישום זה נטען כי כרמלי גנב כ-44 אלף שקל.

כמו כן מואשם כרמלי בביצוע עבירות מס. כתב האישום, הוגש באמצעות עו"ד יונתן טל.