מעצב האופנה ראלף לורן מפטר עובדים וסוגר חנויות

החברה תפטר כ-1,000 עובדים ותסגור 50 חנויות במסגרת מאמץ להנמיך עלויות ולהחיות את צמיחת המכירות של מותג ה אופנה היוקרתי

ראלף לורן/ צילום:רויטרס
ראלף לורן/ צילום:רויטרס

ראלף לורן תפטר כ-1,000 עובדים ותסגור 50 חנויות במסגרת מאמץ להנמיך עלויות ולהחיות את צמיחת המכירות של מותג האופנה היוקרתי. מניית החברה, שצופה ירידה בהכנסותיה ברבעון הנוכחי ובשנה כולה, צנחה אתמול (ג') ב-10.4% במסחר בארה"ב.

כמו כמה מותגי אופנה אחרים, ראלף לורן סובל מירידה ברכישת מלבושי ופריטי יוקרה. שולי הרווח של החברה נפגעו מאוד ממבצעי הנחות עמוקים של חנויות כלבו שרצו להיפטר ממלאי חריג. המותגים הזולים יותר של לורן, כמו פולו, נפגעים מתחרות עם רשתות כמו H&M וזארה, שידועות בזמני ייצור קצרים יותר.

ראלף לורן מסרה אתמול כי היא תנסה לקצר את משך הזמן בין העיצוב להגעה לחנויות ל-9 חודשים מ-15 חודשים כעת.

החברה גייסה את סטיבן לרסון כמנכ"ל בסוף השנה שעברה, בתקווה שהוא ישחזר את הצלחתו בהחייאת מכירות רשת אולד נייבי של גאפ, שם הוא צמצם את זמן הייצור והתמקד בביגוד אופנתי במחירים נמוכים.

מכירות הרשת ירדו בכל רבעון בשנת העסקים 2016, והירידה השנתית הייתה 3%. ההכנסות בשנת העסקים החדשה, מיולי, צפויות לרדת בשיעור כ-11%-12%, בגלל סגירת חנויות, הורדת מלאי ותנועת קונים חלשה.

החברה מעריכה את הוצאות הארגון מחדש בכ-400 מיליון דולר, בתוספת הפרשה של עוד 150 מיליון דולר לצמצום מלאי, רובם בשנת העסקים הנוכחית. הצמצומים צפויים להניב חיסכון שנתי של 180-220 מיליון דולר.

ראלף לורן מפעילה ישירות כ-493 חנויות ומעסיקה כ-26,000 עובדים, מתוכם כ-15,000 במשרות מלאות.