רוכשות דירה תובעות את עו"ד איה לביא: מעלה בכספים

התובעות טוענות כי העבירו לעו"ד לביא 2.2 מיליון שקל, שאותם היא החזיקה בחשבון נאמנות, ואולם בשלב מסוים התברר להן כי מתוך סכום זה היא שלשלה לכיסה כ-1.7 מיליון שקל

מעטפה עם דולרים שוחד   / צלם: thinkstock
מעטפה עם דולרים שוחד / צלם: thinkstock

פרשות העוקץ והמירמה בתחום הנדל"ן אינן מפסיקות. לבית משפט השלום בתל-אביב הוגשה לאחרונה תביעה בסך כ-1.8 מיליון שקל של רוכשות דירות בתל-אביב נגד עורכת דין בשם איה לביא, בטענה כי מעלה בכספים שהן העבירו לה לצורך רכישת שתי דירות מגורים.

באמצעות עו"ד עמית שגב טוענות התובעות, תמר מאיירס ואימה שהיא תושבת הולנד, כי לקראת סוף 2012 הן יצרו קשר עם עו"ד לביא לצורך ייצוגן בעסקת רכישת שתי דירות בפרויקט "לב לבונטין" בתל-אביב ובמקביל במכירת דירת מגוריה של תמר.

לפי התביעה, במסגרת העסקה העבירו התובעות ללביא 2.2 מיליון שקל, שאותם היא החזיקה בחשבון נאמנות. ואולם לטענתן, בשלב מסוים התברר להן כי מתוך הסכום הזה שלשלה לביא לכיסה כ-1.7 מיליון שקל.

לפי התביעה, לפני כ-3 שבועות, ב-27 במאי 2016, אישרה לביא עצמה לתובעות כי היא הסתבכה כלכלית ושלשלה לכיסה את כל הכספים שבחשבונות הנאמנות.

התובעות צירפו כנתבעים גם את בנק מזרחי-טפחות ובנק מרכנתיל דיסקונט. לטענתן, "מעילת הענק של לביא התאפשרה גם נוכח התנהגות הבנקים הנתבעים, שהפרו את חובותיהם לנקוט ברמת זהירות המתחייבת בחשבונות הנאמנות נוכח הישנות מקרי מעילה מצד עורכי דין בחשבונות הנאמנות".

לדברי בא-כוח התובעות, עו"ד עמית שגב, "נודע לנו על 3 מקרים נוספים של אנשים שנעקצו על-ידי לביא, שלא החזירה להם מאות אלפי שקלים. הכול באותה שיטה, שהיא בעצם משיכות של כספים מתוך חשבונות נאמנות בטענה כי מדובר בשכר-טרחה המגיע לה".

עו"ד שגב טוען בנוסף כי עו"ד לביא היא חברה בקבוצה סגורה או כת שנמצאת בשכונת צהלה בתל-אביב.