מחזיקי אג"ח כ"ח של אפריקה: פירעון מיידי של 600 מ' ש'

מחזיקי אג"ח כ"ח טוענים להעדפת נושים ולחוב של 7 מיליון שקל ■ במקביל, מגעים בין לבייב לנציגי כ"ו וכ"ז לקראת הגדלת ההזרמה בתמורה למחיקת 1.6 מיליארד שקל

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

נאמן אגרות החוב של אפריקה ישראל  פרסם הזמנה של מחזיקי אג"ח מסדרה כ"ח של החברה במטרה להביא להצבעה בקשה של מחזיק אג"ח גדול - להעמדת מלוא הסדרה לפירעון מיידי ונקיטת הליכים משפטיים נגד החברה ונגד בכיריה.

המחלוקת בין מחזיקי אג"ח כ"ח לבין אפריקה ישראל נובעת מכך שבחודש מאי האחרון פרעה החברה למחזיקי אג"ח כ"ו וכ"ז תשלומי ריבית שנצברו עד לאותה תקופה בעוד לא שילמה את הריבית למחזיקי כ"ח - סכום שמסתכם בכ-7 מיליון שקל. המחזיקים טוענים כי באותו הזמן היה ידוע לחברה ולבכיריה כי היא חדלת פירעון או לפחות עומדת לקראת חדלות פירעון ולכן יש בתשלומים ליתר סדרות האג"ח משום העדפת נושים פסולה.

מהודעה שפרסם נאמן האג"ח (חברת הרמטיקה נאמנויות) עולה כי אפריקה ישראל מסרבת לשלם למחזיקי אג"ח כ"ח את התשלום הרלוונטי ולמעשה לתקן (לשיטתם) את העיוות.

יש לציין כי בהצבעה הקודמת של סדרה כ"ח להעמדת מלוא החוב של אפריקה ישראל לפירעון מיידי נספרו קולות בעד ההחלטה כ-47% מסך הסדרה בעוד 53% מהסדרה התנגדה להעמדתה לפירעון מידי.

המו"מ בין לבייב לנציגויות האג"ח

בתוך כך נודע כי בעל השליטה באפריקה לב לבייב מוכן בשלב הזה להגדיל באופן משמעותי את ההזרמה שלו לחברה מ-300 מיליון שקל (ההצעה הקודמת) בתמורה למחיקה של 1.6 מיליארד שקל. ככל הידוע, מחזיקים גדולים בסדרות כ"ו וכ"ז מסכימים למהלך (לאחר שהסכימו גם להזרמה הנמוכה יותר) ופועלים בקרב המתנגדים להסיר את התנגדותם.

יחד עם זאת, הפלג הנצי בקרב מחזיקי האג"ח ממשיך לעמוד על דעתו, כי לא יכולה להיות מחיקת חוב בסדר גודל של 1.6 מיליארד שקל (גם תמורת הנפקת מניות חדשה) ללא הזרמה גבוהה יותר מ-500 מיליון שקל. 

יש לציין כי אתמול פורסם כי לבייב מבקש מהבנקים דחייה בתשלומי החוב כדי לפנות לו כספים לתשלום הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח.

ל"גלובס" נודע כי על מחזיקי אג"ח כ"ו וכ"ז, שמחזיקים בחבילות קטנות יותר בסדרה כ"ח ונחשבים כמחזיקים נגועים שלא יכולים להצביע עם סדרה כ"ח, מופעלים לחצים להצביע בעד מחיקת העתק אולם הפלג הנצי מאיים בפניה לערכאות אם תרחיש כזה יקרה.