מיטב דש שיפר ב-20% את הצעת הרכש לפנינסולה

ההצעה המשופרת מגיעה לטווח העליון של השווי הכלכלי שהציג דירקטוריון פנינסולה, ומשקפת שווי של כ-188 מיליון ש', כך שיש לה סיכוי טוב להתקבל

אילן רביב / צילום: איל יצהר
אילן רביב / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מיטב דש משדרג ב-20% את מחיר הצעת הרכש שפרסם לקרוב ל-8% ממניות חברת האשראי החוץ בנקאית פנינסולה. ההצעה המשופרת של מיטב דש נוקבת בתמורה של 1.5 שקלים למניה שישולמו במסגרת הצעת הרכש, לעומת תמורה של 1.25 שקלים בהצעתו הקודמת של בית ההשקעות, המהווה כיום את בעל המניות הגדול בפנינסולה. ההשקעה הכוללת ברכישה, שמועד ההיענות האחרון לה נקבע ל-27.6, עומדת על קרוב ל-15 מיליון שקל - תוספת של כ-2.5 מיליון שקל ביחס להשקעה לפי המחיר הקודם.

מניית פנינסולה הגיבה בעליות של כ-6% לעדכון שפרסם מיטב דש, למחיר המשקף לחברה שווי של כ-170 מיליון שקל. עם זאת, מחיר השוק עדיין נמוך בכ-10% ממחיר ההצעה המשופרת, שהוגשה לאחר שבשבוע שעבר יצא דירקטוריון פנינסולה נגד מחיר ההצעה המקורית של מיטב דש, בנימוק כי "הצעת הרכש אינה כדאית מנקודת ראות כלכלית עבור הניצעים".

המניה זינקה כ-20% מאז הצעת הרכש

לפני כחודש פרסם בית ההשקעות מיטב דש, שבשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת, הצעת רכש בהיקף של כ-12.2 מיליון שקל לכ-7.8% ממניות חברת המימון. בהמשך לכך דיווח דירקטוריון פנינסולה, בראשות היו"ר אילן רביב, המכהן גם כמנכ"ל מיטב דש, ושבו חבר נוסף מטעם בית ההשקעות - אבנר סטפק, כי על סמך חוות דעת חיצונית שהזמין עולה כי בעוד שמחיר הצעת הרכש משקף לחברה שווי של כ-157 מיליון שקל, הרי שהשווי הכלכלי שלה נע בטווח הוגן שבין כ-168מיליון שקל לכ-186 מיליון שקל.

ההצעה הנוכחית, המשופרת, מגיעה לטווח העליון של השווי הכלכלי שהציג הדירקטוריון, ועומדת על כ-188 מיליון שקל, כך שנראה שלשיפור ההצעה סיכוי טוב לקבל את תמיכת הדירקטוריון.

נכון להיום מחזיק מיטב דש בכ-44% ממניות פנינסולה, כך שאם תיענה הצעת הרכש במלואה הוא יחזיק בכ-52% מהחברה. מיטב דש נכנס לחברת המימון לעסקים קטנים ובינוניים שהוקמה לפני כעשור במחצית השנייה של 2015, ומאז רכש ממניותיה במספר הזדמנויות. מנכ"ל החברה הוא מייסד פנינסולה, מיכה אבני, המחזיק בכ-22% מההון.

פנינסולה, שהוקמה בשנת 2004, הצטרפה לבורסה המקומית בסוף 2014 באמצעות מיזוג לשלד בורסאי (מיינסטרים), ובאוקטובר 2015 הפך מיטב דש לבעל השליטה בה. בעלת עניין בולטת נוספת היא קבוצת הביטוח מגדל, עם כ-14% מהון החברה.

ברבעון הראשון של השנה קפצו הכנסות המימון של פנינסולה ב-21% ליותר מ-10 מיליון שקל, צמיחה שקוזזה בחלקה עם ירידת הריבית במשק וצמצום המרווח בעסקאות שבוצעו. רווחי הרבעון צמחו ב-11.5% ליותר מ-2 מיליון שקל, והונה העצמי של החברה עומד על כ-92 מיליון שקל.

מאז כניסתה לבורסה, מניית פנינסולה השלימה קפיצה של 55%, כמעט 20% מכך מאז פרסום הצעת הרכש של מיטב דש.

בעלי מניות פנינסולה
 בעלי מניות פנינסולה