מיני מבחן דרכים: ב.מ.וו 340 - מחזק את העליונות

ב.מ.וו עדיין שומרת, ובפער גדול, על התואר "היצרנית המובילה בעולם של מכוניות לנהג" ■ שרק לא יקלקלו לנו את זה עם שטויות של רכב אוטונומי

בחודשים האחרונים נמצאת תעשיית הרכב בעיצומה של קדחת של טכנולוגיה עתידנית. יצרני רכב מוציאים מיליארדים על השקעות בחברות היי-טק. את קדמת הבמה התקשורתית תופסות אפליקציות מחוכמות ומערכות סמי-אוטונומיות ועוד רגע קט יוכתרו אפל גוגל למובילות הבאות של תעשיית הרכב.

אלא שעם כל הכבוד לטכנולוגיה וליכולתה לשבות את דמיונם (וכיסם) של בעלי המניות של יצרניות הרכב, המטרה היא עדיין לפתח מכוניות שיוכלו לשבות את ליבם (וכיסם) של הנהגים. לפיכך שמחנו לקחת הפוגה קלה מעולם הסייבר-ספייס והמולטי-מדיה האוטומוטיבית ולקחת למבחן מכונית, שמסמלת יותר מכל את התענוגות המוטוריים של העולם הישן.

סדרה 3 של ב.מ.וו עברה לפני מספר חודשים מתיחת פנים קלילה - פנסים חדשים, עדכון כמעט בלתי מורגש לגריל ולפגושים ועוד כמה נגיעות קוסמטיות בתא הנוסעים. בסך הכל ב.מ.וו לא שינתה מהותית את העיצוב וטוב שכך. אמנם סדרה 3 עומדת כיום בצילה של אחותה הספורטיבית, 4 גראן-קופה, אבל היא עדיין הרמונית ומסובבת ראשים.

השינויים בתא הנוסעים יאתגרו אפילו בעלי ב.מ.וו חדי אבחנה. התא מרווח לארבעה נוסעים, מפגין איכות ייצור ייקית ועוטף את הנוסעים בקפסולה חסינת רעשים.

באירופה זכתה המכונית לקבל גם מערכת ניווט חדשה עם כרטיס תקשורת דור רביעי ושלל אפליקציות מבית ב.מ.וו. אלינו, בשל שיקולי היבואן, ממשיך להגיע מסך נטול מגע ונטול תקשורת, למעט חיבור לטלפון.

כראוי לדגם הבכיר בסדרה 3 (למעט ה-M3) מגיעה המכונית עם מושבי ספורט עמוקים ועתירי אפשרויות כוונון ועם מערכת קול מכובדת. מי שירצה יותר ייחוד יצטרך לפנות לפנות לרשימת האופציות היקרות להפליא של היצרן.

אבל עזבו אתכם מעור תנין ומדיפונים של עץ מיערות הגשם של בורניאו. החידוש האמיתי במודל 2016 נמצא מתחת לכסות המוכרת בדמות שלדה משודרגת, בקרות דינמיות חדשות ובעיקר דור חדש של מנועים מודולאריים, שבפיתוחם הושקע הון קטן. ה-340, שמחליפה את ה-335, מצוידת בגרסה הבכירה של משפחת המנועים הזו עם נפח של 3 ליטר, הגדשת טורבו, הספק של 326 כ"ס ומומנט של 46 קג"מ, שזמין כבר ב-1,350 סל"ד.

אנחנו לא יודעים אם אפשר לקרוא לעיצוב של סדרה 3 "עור כבש", אבל מה ששוכן בחלק הקדמי של ה-340 החדש הוא לבטח זאב. הסטת מוט ההילוכים למצב ספורט ובחירה במצב ה"ספורט פרו" של מחשב המנוע הופכות את הסדאן המהוגנת למראה הזו למכונית מהירה בצורה כמעט מגוחכת. המנוע מיילל בסל"ד גבוה כמו מכונית ספורט אמיתית, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.1 שניות ותיבת ההילוכים - האוטומטית הטובה ביותר שקיימת כיום בשוק, נקודה - לא מהססת לשנייה כשהיא מתרגמת את כל הכוח והמומנט לבעיטה, שמורגשת היטב בכל האברים הפנימיים של הגוף. הכוח הזה מרוסן על ידי שלדה מלוטשת, שאחרי זמן קצר הופכת לחלק מגופו של הנהג ומתרגמת את מחשבותיו להעברות משקל ולכוחות G על כבישים מפותלים.

כמובן, שאפשר לתכנת את מחשב המנוע לנסיעה שלווה, חסכונית ותרבותית אבל בינינו, לא בשביל זה משלמים 90 אלף שקל יותר (420 אלף בסך הכל) מדגם ה-330, שגם לו לא חסר כלום. אז מה המסקנות הסופיות? שתיים. הראשונה היא שב.מ.וו עדיין שומרת, ובפער גדול, על התואר "היצרנית המובילה בעולם של מכוניות לנהג". והשנייה היא, שרק לא יקלקלו לנו את זה עם שטויות של רכב אוטונומי.