מנכ"ל הבורסה ביינארט יוצא לחופשת מחלה; לנדאו יערי תחליפו

זאת בעקבות אירוע רפואי מפתיע שקרה בעת ששהה בחופשה הפרטית בארה"ב ■ ככל הידוע, ביינארט יהיה הרחק ממוקד ההחלטות בבורסה זמן ניכר

יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר
יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר

בעקבות גילוי מחלה קשה בעת ששהה בחופשה פרטית בארה"ב, יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה בת"א, יוצא לחופשה לא קצובה בזמן. את ביינארט תחליף לפי שעה גל לנדאו יערי, משנה למנכ"ל ומנהלת התפעול (COO) של הבורסה בת"א, שכבר מרכזת תחתיה כיום הרבה מפעילויות הבורסה החשובות ביותר. זאת, כולל המו"מ למול עובדי הבורסה בשורה של נושאים בוערים: השת"פ המגמגם עם נאסד"ק, חלקם של העובדים בחברת הבורסה אם וכאשר יושלם שינוי מבנה הבעלות של הבורסה, והסכם העסקה הקיבוצי החדש של העובדים.

קרב היו"ר-מנכ"ל והתערבות האוזר

מהבורסה נמסר היום, כי "מנכ''ל הבורסה, יוסי ביינארט, ייעדר מתפקידו בעקבות מחלה ויקדיש את כל זמנו לטיפול והחלמה. אנו מאחלים ליוסי החלמה שלמה ומהירה. גל לנדאו, המשנה למנכ"ל, תשמש כממלאת מקומו עד שובו". ככל הידוע, ביינארט, שאמור היה כבר לשוב ולהשתתף בישיבת הדירקטוריון של הבורסה ביום חמישי האחרון, לא צפוי לחזור לתפקידו בזמן הקרוב, בטרם יתבהר מצבו.

המחלה הקשה עימה מתמודד כעת מנכ"ל הבורסה, שנכנס לתפקידו לפני כשנתיים וחצי, התגלתה זמן קצר לאחר שביינארט ויו"ר הבורסה נקלעו לעימותים קשים בנוגע להתנהלות הבורסה. לאחרונה דיווחה הבורסה כי השניים הגיעו להבנות, וזאת, ככל הידוע, לאחר התערבותו של יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר, שלדברי גורמים בשוק זעם על השניים והורה להם ליישר את ההדורים.

קודם להצטרפותו לבורסה בתל אביב, ביינארט, יליד 1956, כיהן במשך שנים ארוכות בתפקידי ניהול בשוק ההון בארה"ב, בדגש על שוק זירות הסוחר. ב-2008 עד 2013 הוא שימש כנשיא ומנכ"ל בורסת NADEX, כשקודם לכן היה מנהל מערכות מידע וטכנולוגיה ב-IG Group וב-Portero.

לנדאו יערי מונתה לתפקידה המרכזי בבורסה בנובמבר 2015. באתר הבורסה מפרטים כי "מיולי 2014 ועד המינוי כמשנה למנכ"ל, כיהנה כחברת הנהלה ומנהלת הסיכונים הראשית של הבורסה. היא הצטרפה לסגל הבורסה בשנת 2013 ובמשך כשנה כיהנה כמנהלת היחידה לניהול סיכונים של הבורסה". קודם לכן היא שימשה בתפקידים ניהוליים בבנק הבינלאומי, ולפני כן עבדה ככלכלנית במערך ההערכה המוסדית של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.