זמנית: ביהמ"ש מנע את המשך מכרז הפרסום של תאגיד השידור

ביהמ"ש ידון בעתירה שהגישה שפ"מ נגד תנאי המכרז, ולכן המכרז לא ייסגר היום

שפ"מ יכולה לסמן לעצמה "וי" ראשון במאבק שהיא מנהלת מול תאגיד השידור הציבורי בנוגע לשינוי תנאי הסף במכרז על שיווק זמן האוויר שלו: ל"גלובס" נודע כי בית המשפט המחוזי בתל-אביב החליט היום (ג') כי הוא ידון בעתירה שהגישה שפ"מ, שבה היא מבקשת להורות לתאגיד להכניס תנאי הפוסל אפשרות של מפרסם להתמודד במכרז.

השופט קבע את מועד הדיון ל-12 ביולי, וקבע כי בהתחשב בכך שהמועד האחרון להגשת הצעות במכרז הוא היום, עד להחלטה אחרת מוארך המועד להגשת ההצעות. המשמעות היא כי התאגיד לא יוכל לסגור את המכרז ולהתחיל בתהליך הבחירה המעשי.

כפי שנחשף ב"גלובס", שפ"מ הגישה עתירה מינהלית, שבה היא מבקשת מבית המשפט להורות על ביטול הכללים החדשים שאימץ תאגיד השידור הציבורי. שפ"מ מבקשת כי הכללים הקודמים - כללי רשות השידור - יחולו על המכרז לזיכיון לזמן הפרסום של התאגיד.

לחלופין מבקשת החברה לתקן את הכללים החדשים, כך שיתווסף להם איסור על השתתפותם של מפרסמים במכרז; או לתקן את תנאי המכרז עצמו, כך שיאסור על השתתפות מפרסמים, או להוציא צו המורה לתאגיד לתקן את תנאי המכרז. בנוסף ביקשה שפ"מ צו ביניים לעצירת המכרז.

האם מפרסמים יכולים להתמודד?

לאחר הגשת העתירה העלה השופט את סוגיית הסמכות העניינית לדון בבקשה, היות שלא מדובר בענייני מכרזים אלא בתקיפות החלטת המועצה. הצדדים התבקשו להביע את עמדתם, ועתה כאמור הוחלט כי בסמכותו של בית המשפט לדון בנושא.

עד למכרז הנוכחי אסור היה למפרסמים ופרסומאים לקחת חלק בהתמודדות על השיווק של זמן הפרסום של תאגיד השידור. מי ששיווקה את זמן הפרסום של רשות השידור בתחום הרדיו למעלה מ-20 שנה הייתה חברת שפ"מ.

בחודשים האחרונים קורם עור וגידים תאגיד השידור הציבורי, והוא מעוניין להתקשר עם זכיין שישווק את זמן הפרסום ברדיו ובטלוויזיה תחת כללים חדשים. המכרז שגובש עורר בתעשייה ביקורת רבה, בין היתר סביב טענות על קשיים רבים שהוערמו על הזוכה הפוטנציאלי, ואף "היד הקלה על ההדק" בחילוט הערבות של כ-15 מיליון דולר שלהם נדרשים המתמודדים. גם גובה הערבות עורר לא מעט ביקורת.