הטיפ היומי: חברת הטכנולוגיה שמתקרבת לשולחן של הגדולים

במחלקת המחקר של UBS מתחילים לסקר את מניית זנדסק בהמלצת "קנייה", במחיר יעד של 32 דולר, גבוה ב-31.8% ממחיר השוק

Zendesk / צילום: אתר החברה
Zendesk / צילום: אתר החברה

חברת הטכנולוגיה Zendesk נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: ZEN) ושווי השוק שלה הוא כ-2.2 מיליארד דולר. החברה מספקת פתרונות תוכנה מבוססי מחשוב ענן לתמיכה באינטראקציות עם לקוחות, בעיקר עבור עסקים קטנים ובינוניים.

הפלטפורמה של זנדסק מאפשרת את ניהול הקשר עם הלקוחות בכל הערוצים - אי-מייל, צ'ט, טלפון ורשתות חברתיות, ובאמצעותה יכולים לקוחות החברה לפתח אסטרטגיות שירות לערוצים מרובים על ממשק אחיד. אנחנו מאמינים שהפלטפורמה של זנדסק תיתפס יותר ויותר כגורם מבדל באסטרטגיה של לקוחותיה. אנו מצפים מהחברה להמשיך להציג ביצועי-יתר, כשהיא ממשיכה להרחיב את יכולות המוצרים שלה ומתקדמת לכיוון לקוחות עסקיים גדולים יותר (אנטרפרייז).

לאחרונה הכריזה זנדסק על יעד מכירות של 1 מיליארד דולר אליו היא רוצה להגיע עד שנת 2020. יש רק שתי חברות מהתחום שהגיעו לרמת מכירות כזאת: Salesforce ו-Siebel Systems, עם פתרונות נוספים מעבר לתחום קשרי הלקוחות. אנחנו מאמינים שכדי שתוכל להגיע למכירות של מיליארד דולר, זנדסק תצטרך להרחיב את הפלטפורמה שלה לתחומים נוספים כמו מכירות ו/או שיווק.

האם זנדסק תוכל לקחת נתחי שוק מהמתחרות החזקות שלה, Salesforce ואורקל? להערכתנו, כן. החברה צומחת בקצב מהיר יותר מצמיחת השוק, ולרוב משרתת פלח שוק "נמוך" יותר משל המתחרות. אנחנו מאמינים שהשגת נתח שוק משמעותי בשוק האנטרפרייז תדרוש את הרחבת והעמקת היצע המוצרים של זנדסק.

להערכתנו, שווי השוק הנוכחי של זנדסק מתמחר את שיעורי הצמיחה שלה, הגבוהים מהממוצע, ואת מעמדה התחרותי החזק בקרב עסקים קטנים ובינוניים. לעומת זאת, אנו מאמינים שהשוק לא מתמחר את ההצלחה הפוטנציאלית בשוק האנטרפרייז, על רקע האיום התחרותי מצד Salesforce בתחום; השוק גם לא מתמחר את יעד המכירות של 1 מיליארד דולר ב-2020, שמשקף צמיחה שנתית ממוצעת של 37%.

אנחנו מתחילים לסקר את מניית זנדסק בהמלצת "קנייה", ומחיר היעד שלנו, 32 דולר, גבוה ב-31.8% ממחיר השוק. אמנם המניה עלתה לאחרונה על רקע פעילות ערה של מיזוגים ורכישות בשוק ה-SaaS (תוכנה כשירות), אך אנו סבורים שהיא תוכל להמשיך לעלות עם הצלחתה בשוק האנטרפרייז, הרחבת ההיצע וההתקדמות ליעד המכירות שקבעה.

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם