האוצר מתנגד לביטול ההפרדה המבנית בין yes לבזק

משרד האוצר מתכוון להכניס לחוק ההסדרים סעיפים שימנעו את ביטול ההפרדה המבנית עד להתבססותה של תחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

משרד האוצר מתנגד לביטול ההפרדה המבנית בין בזק ו-yes - כך נודע ל"גלובס". האוצר מתכוון להכניס בחוק ההסדרים הקרוב סעיפים שיעכבו את ביטול ההפרדה המבנית בין שתי החברות, עד אשר מתחרים חדשים בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית יתפסו נתח שוק משמעותי.

המשמעות היא שעד שסלקום או מתחרים אחרים לא יתבססו בשוק, ההפרדה המבנית מול yes לא תבוטל, אך לגבי החברות האחרות בקבוצת בזק האוצר מוכן לגלות גמישות. 

בסוף השבוע התקיימה פגישה במשרד האוצר בין מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, לבין בכירים במשרד. בפגישה נמסרה להנדלר עמדת האוצר.

ל"גלובס" נודע כי במשרד האוצר שוקלים להפעיל כלים נוספים, בהם הפרדה בין הפעילות הסיטונאית לפעילות הקמעונאית בבזק, כדי להבטיח את אספקת השירותים הסיטונאיים על-ידי החברה למתחרותיה.

לא ברור בשלב זה האם משרדי האוצר והתקשורת רואים עין בעין את עניין ההפרדה המבנית, אבל ברור שבלי שיתוף-פעולה בין הצדדים הנושא עשוי להיתקע לשנים ארוכות. תזכורת: שר האוצר כחלון היה זה שקבע ב-2012 את הכללים שיאפשרו את ביטול הפרדה המבנית בבזק.

מהאוצר נמסר בתגובה: "התקיימה פגישת עבודה כחלק מהעבודה השוטפת מול בזק".

זעם במשרד התקשורת בעקבות עמדת האוצר בנושא ההפרדה המבנית בבזק. לדברי בכירים במשרד אין לאוצר שום סמכות לקבל החלטות בנושאים רגולטוריים על החברות ובכללם ההפרדה המבנית. עוד ציינו כי משרד האוצר לא יכול להכניס לחוק ההסדרים בפרק התקשורת שום דבר ללא הסכמת המשרד. ומכיוון שטרם נערכו דיונים עם האוצר לגבי חוק ההסדרים, לא ניתן אישור לאף סעיף.

עוד אמרו כי הם מצרים על כך שמשרד האוצר עסוק בגניבת קרדיטים על הרפורמה בתחום השידורים.

"לחברי ועדת פילבר, שמסקנותיה פורסמו בשבוע שעבר, התברר שעוד טרם פורסמו המסקנות, חלק מהם נכנסו לטיוטת האוצר בחוק ההסדרים בניסיון לקחת קרדיט. באוצר הציגו לראש הממשלה קטעים של חלק מההחלטות של דוח ועדת פילבר עוד לפני שהדוח נחתם, בלא ידיעת חברי הוועדה ונציגי משרד התקשורת ומבלי שנערך דיון של המשרד בעניין", נמסר.