לאחר קיצור החדשות: ערוץ 10 יעלה ממחר מוסף מגזיני יומי

במגזין ישודרו הפינות ששובצו בעבר בתוך מהדורת החדשות של ערוץ 10 והביאו להארכתה

מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי
מתן חודורוב / צילום: תמר מצפי

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הודיעה היום (א') כי אישרה לערוץ 10 להעלות "מוסף מגזין" יומי, שישודר אחרי מהדורת החדשות ויכלול את הפינות ששובצו עד כה בתוך מהדורת החדשות. מערוץ 10 נמסר כי שידור המוסף המגזיני יחל כבר מחר.

ברקע ללידתו של המוסף עומדת החלטת הרשות השנייה מינואר השנה, לפיה מהדורות החדשות בטלוויזיה לא יארכו יותר משעה, למעט במקרים של אירועים חריגים. ההחלטה הגיעה לאחר שבחדשות 10 - ובעקבותיהם גם בחדשות 2 - החלו להאריך את המהדורות, עד לשעה ו-20 דקות. העילה הרשמית להארכת המהדורות הייתה שילובן של פינות מגזיניות - כמו "אנליסט" הכלכלית בהגשת מתן חודורוב ו"ברקוד" הצרכנית בהגשת נגה ניר-נאמן - בתוך המהדורה.

החלטת הרשות השנייה היוותה פגיעה כלכלית בערוץ 10, מכיוון שבמתכונתו החדשה, שלא כוללת תוכניות ריאליטי ותוכניות גרנדיוזיות אחרות בהשקעה כספית גבוהה, נסמך לוח השידורים של הערוץ במידה רבה על מהדורת החדשות שלו.

בעקבות ההחלטה עתרו בערוץ 10 לבג"ץ ואף טענו כי מדובר "בסתימת פיות ובניסיון להצר את צעדי חברת החדשות ואת תחקיריה". אך הערוץ נאלץ למשוך את עתירתו, לאחר שהתברר לו כי בית המשפט לא יתערב בהחלטת הרשות השנייה.

כעת, כאמור, יועלו הפינות ששובצו עד כה בתוך המהדורה כמגזין אקטואלי נלווה, שישודר מדי יום עם תום מהדורת החדשות.

אוה מדז'יבוז', יו"רית הרשות השנייה, מסרה: "אני מברכת על הדיאלוג בין הרשות לבין ערוץ 10 ועל נכונות הערוץ להגיע להסכמות ולפעול בשיתוף-פעולה לטובת הצופים וברוח החלטת מועצת הרשות השנייה ופסיקת בג"ץ".