הרשות השנייה ביקשה מרמי סדן הבהרות על ניסיונו הניהולי

חברי דירקטוריון חדשות 10, ובהם סדן, יספקו הבהרות לגבי ההצהרות שנתנו עם הגשת מועמדותם לתפקיד

רמי סדן/ צילום מסך
רמי סדן/ צילום מסך

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פנתה אתמול (ג') לארבעת נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10 וביקשה לקבל מהם "מידע נוסף ועדכונים" לגבי השאלונים שמילאו בעת שהגישו את מועמדותם לתפקיד.

במוקד העניין בהקשר הזה עומד רמי סדן, מי שלאחר מינויו לדירקטור מטעם הציבור בחברת החדשות אף מונה ליו"ר הדירקטוריון, במהלך שעורר מחלוקת ממספר סיבות. לאחרונה אף הועלו טענות כי סדן כלל אינו עומד בחלק מהקריטריונים הנדרשים על-מנת לכהן כדירקטור וכיו"ר דירקטוריון, למשל בנוגע לתנאי הסף של הניסיון הניהולי שצבר.

לאור זאת התבקש סדן על-ידי הרשות השנייה להתייחס שוב למספר נושאים עליהם הצהיר בעת מינויו לדירקטור בנובמבר 2015. בין הנושאים הללו נמצאים תקופת העסקתו כדובר בבית החולים שערי צדק והצהרתו כי בעת התפקיד הוא נמנה עם חברי הנהלת בית החולים. סדן נשאל גם על הפעילות עליה דיווח כמנהל האסטרטגיה השיווקית בתאגיד "הארגז" ועל תפקודו כמנהל האסטרטגיה השיווקית בחברת התרופות גלקסו סמית' קליין.

שאלות אחרות התעוררו בעניין חלק מהצהרותיו של הדירקטור מטעם הציבור איתן זינגר. זינגר הצהיר ערב מינויו כי אין לו כל זיקה פוליטית או קשר לשר מכהן בעבר או בהווה, אך במכתב שנשלח אליו נכתב כי ממידע שנמסר לרשות השנייה עולה כי הוא היה לכאורה מועמד במהלך שנת 2013 ברשימת יש עתיד בבחירות המוניציפליות בתל-אביב. לאור זאת, הוא מתבקש להשיב כיצד העובדות לכאורה הללו מתיישבות עם הצהרתו.

לשתי חברות הדירקטוריון האחרות, אורנה לביא-שטיינר וזוהר קדמון-סלע, נשלחו מכתבים כלליים יותר, ובהם בקשה לעדכן אם חלו שינויים בנתונים עליהם הן הצהירו ערב קבלתן לתפקיד.

ארבעת הדירקטורים התבקשו לשלוח את תשובותיהם המעודכנות עד 10 ביולי.

רמי סדן, הנחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, מכהן כאמור כדירקטור בחדשות 10 מאז נובמבר 2015, ובתחילת יוני השנה הוא מונה ליו"ר דירקטוריון חדשות 10, בהליך שנחשב שנוי במחלוקת. שלושת הדירקטורים מטעם הציבור הצביעו נגד מינויו של סדן לתפקיד.