המשביר מעלה בגמר היורו פרסומת בערבית למגזר הערבי

מנכ"ל מקאן, עמית משיח: "עונת החתונות במגזר הערבי היא הזדמנות שיווקית - זהו מגזר מכובד שמגיע לו יחס מכובד יותר של המשווקים"

המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי
המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי

רשת המשביר לצרכן עושה צעד פרסומי שלכאורה אמור היה להיות מתבקש אבל בפועל לא נעשה בישראל מעולם. כשברקע שיא עונת החתונות במגזר הערבי, שמצטלבת עם משחק הגמר של יורו 2016, תעלה הרשת סרטון ייעודי בערבית המיועד למגזר הערבי במהלך ברייק הפרסומות של המשחק.

לכאורה, במדינה שחלק לא מבוטל מתושביה ערבים, צעד מעין זה אמור היה להיות כמעט מתבקש, אבל בישראל הגישה היא בדרך-כלל לפנות למגזר הערבי דרך ערוצי השידור שלו ולא באמצעות פרסום במגזר הכללי. עם זאת, משחקי היורו הם צומת המפגיש קהלים מסוגים שונים ממגזרים שונים, ונראה כי במשביר העדיפו שלא לדלג על ההזדמנות להגיע בבת-אחת אל עשרות עיניים צופות בעיצומו של פיק שיווקי.

החודשים יולי-אוגוסט נחשבים ל"עונת החתונות" במגזר הערבי. הנוהג במגזר זה הוא שהורי הכלה רוכשים כנדוניה את כל תכולת הבית לזוג שזה עתה נישא. במשביר לצרכן משווקים מותגים רבים שאמורים להיות חלק מסל הנדוניה, ולכן נתפר מבצע שיווקי מיוחד, שבמסגרתו כל מי שקונה פריטים במחלקות הרשת לטובת חבילת הנדוניה בסך 10,000 שקל, מקבל במתנה, באופן מיידי וללא הגרלה, ירח דבש בטורקיה. המבצע נתמך על-ידי קמפיין בו מככבת השחקנית והקומיקאית רנין בשאראת, שנחשבת לפופלרית מאוד במגזר הערבי.

עמית משיח, מנכ"ל משרד הפרסום מקאן תל-אביב, מסביר את ההחלטה הלא שגרתית. "יש הזדמנות שיווקית אמיתית, שעל בסיסה נתפר מבצע אמיתי ועמוק שעליו הושתת קמפיין. לקחנו פרזנטורית ועשינו סרטים, וכשרמי שביט (מנכ"ל ובעלי המשביר) ראה אותם, הוא שאל למה בעצם לא להעלות אותם לערוץ 2".

משיח מודע לכך שמדובר בהחלטה לא שגרתית, ומסביר: "המגזר הערבי זה 1.5 מיליון לקוחות שצריך להתייחס אליהם בצורה יותר רצינית - אליהם ואל הפוטנציאל העסקי שלהם. אולי יש פה סיטואציה רגישה מבחינה פוליטית, אבל אנחנו מנסים, וזה ניסיון ראוי גם בניסיון שיווקי גם כניסיון אזרחי.

"אנחנו, כאנשי שיווק, צריכים למצוא כל הזמן את מה שלא עשו. אנחנו לא יודעים אם זה יצליח, אבל מקווים שכן. אין ספק שזה מגזר מכובד, שמגיע לו יחס מכובד יותר של המשווקים".