האם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט עומד לעזוב את משרדו?

בדיון בכנסת השר גלנט נשאל מפורשות באשר לדיווחים על הזזתו מתפקידו לפני הדיונים על התקציב, והשר לא הכחיש את הטענה כי ייתכן שיעבור למשרד אחר

יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון / צילום: ארן דולב
יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון / צילום: ארן דולב

האם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט עומד לעזוב את משרדו למשרד אחר? על פי דיון שנערך היום (ג') בוועדה לביקורת המדינה לציון יום הדיור הציבורי בכנסת, ייתכן שכן. במסגרת הדיון שנערך ועסק בתחום הדיור הציבורי ופעולות משרד הבינוי והשיכון, נכח שר הבינוי והשיכון והעניק סקירה על פעולות המשרד בתחום זה.

במהלך דבריו התפרצה לעברו חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, ואמרה: "מה יהיה על כל התהליכים שאתה מתאר כאן, שהתחלת להניע במשרד לאור השמועות על רצון להזיז אותך מתפקידך לפני הדיונים על התקציב? מי שייכנס לתפקיד, טוב ככל שיהיה, יקטע את כל הפעילות שהתחלת. אנחנו לפני דיוני התקציב - והשר גלנט ביקש בקשות לטובת הדיור הציבורי, הוא דרש 5% לטובת דיור ציבורי. צריך לעשות רעש שיימנע את ההזזה השלו".

 

בתגובה לדבריה של חברת הכנסת לוי-אבקסיס, אמר השר גלנט: "אני למד מדברייך שאת רוצה שאשאר במשרד. ואני שמח. אני למד שזה משרד טוב כי הרבה אנשים רוצים אותו. אני מאוד מרוצה מתפקידי ואני עושה את המיטב".

בנקודה זו חשוב להדגיש כי השר לא הכחיש את הטענה כי ייתכן שיעבור למשרד אחר. עוד נציין כי בעת האחרונה עלה נושא זה לדבר היום כאשר עלתה האפשרות שבמסגרת סבב תיקים שייערך בממשלה גם גלנט יעבור לתפקיד שר אחר. עם זאת, מדובר בפעם הראשונה שהשר נדרש לשאלה בפועל, במסגרת דיון הוועדה, והוא כאמור לא הכחיש את הנושא. גורם בכיר בממשלה התייחס אף הוא לנושא זה ואמר שאכן מתקיימים דיונים על סבב תיקים אפשרי, אך שום הכרעה לא נפלה עדיין. 

מלשכת שר האוצר כחלון נמסר היום: "בניגוד לפרסומים בתקשורת, ראש הממשלה ושר האוצר לא סיכמו על כל שינוי בתיקים בהם מחזיקה מפלגת כולנו. בניגוד למה שמנסים לצייר גורמים אינטרסנטיים, שר האוצר כחלון ושר הבינוי והשיכון גלנט, עובדים בשיתוף פעולה מלא ומצויים ביחסי עבודה מצוינים. את פירות שיתוף הפעולה בין השניים ניתן לראות בתוצאותיה של תכנית 'מחיר למשתכן' ותכניות נוספות, אותן מובילים השניים יחד. שינויים באיוש התיקים אותם מחזיקה מפלגת כולנו ייעשו רק בהסכמה מלאה בין שר האוצר כחלון לשר הבינוי והשיכון גלנט".

בדיון בוועדת ביקורת המדינה אמר גלנט: "אנחנו משקיעים השנה למעלה ממיליארד שקל ברכש דירות לדיור הציבורי. יש שינוי דרמטי. אנחנו משקיעים גם מיליארד וחצי שקל לסיוע ל-130 אלף משפחות זכאיות והעלינו את השתתפות בשכר הדירה ב-500 ו-600 שקל. מטפלים גם במקביל בשיקום שכונות וזה הולך להיות פרויקט רב שנתי שכבר מתוקצב ב-300 מיליון שקל. תסתובבו בארץ ותראו שזה קורה במקומות שונים בארץ כמו אור עקיבא וטבריה. אכלסנו גם 600 דירות ריקות בדיור הציבורי השנה ובמקביל מניעים פרויקטים נוספים עם הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה כדי להוביל לבניית או רכישת עוד 2,600 או 3,000 דירות נוספות לדיור הציבורי". 

גלנט ציין שהוא מקדם תכנית ל"שכירות רוכשת", שמשתתפיה יוכלו לאגור את כספי שכר הדירה למעין משכנתא, שתאפשר את רכישת הדירה. "יש בעיה של 130 אלף משפחות, לא רק 2,600 ממתינים. אנחנו רוצים לעשות שיתוף פעולה עם הדיירים, שתהיה שכירות רוכשת, שהסכומים הללו יהוו מעין משכנתא", אמר גלנט.

גלנט ציין עוד, כי על פי הנתונים נכון להיום יש 2,229 דירות שאינן מאוכלסים על ידי זכאי הדיור הציבורי.