ימים ספורים לאחר הפרסום ב"גלובס" על הסכסוך בין חברת אלעד מגורים של יצחק תשובה למשפחת כוזהינוף, שהביא גם לעיכוב בתשלום יתרת הפיצויים המוסכמים שמשפחת כוזהינוף אמורה לשלם לתושבים שפינתה מהקרקע בגבעת עמל, ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע האחרון התערב סגן ראש עיריית תל-אביב, הרב נתן אלנתן, בפרשה, ולאחר מגעים שניהל עם מוטי כוזהינוף, סוכם כי המשפחה תעביר את יתרת הפיצויים לתושבים שפונו ללא קשר לסכסוך בין היזמים.

בהתאם להסכמות שאליהן הגיעו, משפחת כוזהינוף תעביר באופן מיידי את תשלום הפיצויים האחרון (כ-25% מכלל הפיצוי) למשפחות שפינתה מהמתחם לפני כשנה וחצי, למרות שהתוכנית שהגישה להקמת המגדל במקום טרם קיבלה תוקף, וזאת כדי שלא לפגוע במפונים.

כזכור, לפני כשנתיים רכשה משפחת כוזהינוף קרקע פרטית בגבעת עמל בתל-אביב תמורת 200 מיליון שקל, קרקע שעליה התגוררו משפחות שנגד רובן היה צו פינוי מבית המשפט. לאחר מאבק מתוקשר בין הצדדים, והתערבות של הרב אלנתן, התפנו רוב המשפחות תמורת פיצוי מוסכם, ש-75% ממנו שולמו מיידית עם הפינוי. ההסכם קבע כי יתרת ה-25% ישולמו כשהתוכנית שתגיש משפחת כוזהינוף להקמת המגדל במקום תאושר ותקבל תוקף.

אלא שבמפתיע, ולמרות שעיריית תל-אביב אישרה את התוכנית, הגישה אלעד מגורים של תשובה ערר לוועדת הערר המחוזית, שתלוי ועומד. כמו כן, אם הערר יתקבל, משפחת כוזהינוף הייתה אמורה להיות פטורה מלשלם את יתרת הפיצויים.

בשיחה שקיים "גלובס" עם הרב אלנתן בהמשך להסכמות אליהן הגיע עם משפחת כוזהינוף, הוא ציין: "אף אחד לא תיאר לעצמו שתשובה יגיש ערר, ובכך יתעכב תשלום הפיצויים של משפחת כוזהינוף למפונים, שהפכו לבני-ערובה בסכסוך בין היזמים. נכון שמבחינה חוזית משפחת כוזהינוף לא הייתה חייבת לשלם את יתרת הפיצוי, אבל חלק מהמפונים שעזבו וממתינים לתשלום יתרת הפיצויים. ההישג הגדול בהסכמות אליהן הגענו עם משפחת כוזהינוף הוא שהתשלום לא יהיה כפוף לאישור התוכנית". על-פי הערכות, ה-25% לכלל המשפחות מסתכמים ב-5 מיליון שקל.

עו"ד אביב טסה, המייצג את משפחת כוזהינוף, מסר: "לאחר בקשות מהתושבים ומהעירייה החליטה המשפחה לשלם למפונים את יתרת הפיצויים ללא קשר לשינוי התב"ע, והתשלום יתבצע בשבועות הקרובים".