נתניהו וניסנקורן סיכמו: סגירת רשות השידור תידחה ל-2018

בהודעה המפתיעה נכתב כי רה"מ הנחה את מנכ"ל משרד התקשורת לעכב את תחילת שידורי התאגיד, עד שזה יהיה ערוך לשידורים מלאים ■ בתאגיד השידור לא היו מודעים לסיכום

בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר
בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר

בהודעה דרמטית שיצאה הערב (ב') מטעם ההסתדרות ומשרד התקשורת נמסר כי יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הגיע להסכמות עם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, על כך שסגירת רשות השידור תידחה לתחילת 2018.

משמעות הדבר היא שגם תאגיד השידור החדש, שעל-פי החוק הנוכחי אמור להתחיל לפעול בתחילת אוקטובר 2016, לא יתחיל את פעילותו במשך השנה וחצי הקרובות.

הנימוק לדחייה הוא כי "השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדיין לא ערוך לתחילת השידורים", אך בתאגיד עצמו לא היו מודעים לסיכום.

ההודעה יצאה תחילה מטעם ההסתדרות, ורק בהמשך הוציא גם משרד התקשורת תגובה רשמית, שבה נכתב כי "בהמשך לדבריו של ראש הממשלה מעל דוכן הכנסת בנושא תאגיד השידור הציבורי, נתניהו הנחה את מנכ"ל משרד התקשורת לפעול לדחות את תחילת פעילותו של תאגיד השידור הציבורי למועד שבו לדברי מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, יהיה התאגיד ערוך לשידורים מלאים. ראש הממשלה הנחה לוודא גם כי התאגיד ישדר מירושלים מיום השידורים הראשון".

בהודעה שהוצאה מטעם תאגיד השידור החדש נאמר: "אנחנו כאן ומתקדמים. תאגיד השידור הישראלי יקום ויעניק לעם ישראל שידור עצמאי, איכותי ומגוון, כפי ששידור ציבורי צריך להיות".

מוקדם יותר הערב התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא ואמר בכנסת: "אני מקבל הרבה מאוד תלונות מעובדים. אנחנו רוצים שידור ציבורי רציף וזמין, קבענו שאנחנו רוצים לראות יכולת מלאה של שידור טלוויזיה לצד שידורי רדיו, וכרגע זה לא מתכנס".

עוד אמר נתניהו כי הוא יעמוד על כך ש"קול ישראל מירושלים יהיה מירושלים. לא יעשו קול ישראל מחוץ לירושלים. זה ערך. כולנו מחוברים לזה. לא נראה לי שהם עומדים בזמנים, ולכן נצטרך לדון מה עושים עם זה".

 

יו"ר תאגיד השידור, גיל עומר, מסר בתגובה: "אני מצר על המהלך עליו שמעתי הערב מהתקשורת, מבלי שהנושא הובא לידיעתי ולידיעת מועצת התאגיד. כידוע, התאגיד ועובדיו נערכים במשך חודשים בעבודה מאומצת ואינטנסיבית על-מנת לעמוד ביעד של קיום שידור ציבורי רציף, עצמאי ואיכותי ברדיו ובטלוויזיה, ב-30 בספטמבר, כפי שקבע המחוקק. המועצה תתכנס מחר על-מנת לדון בנושא".

ח"כ אילן גילאון תקף את הודעת ההסתדרות ואמר: "משרד התקשורת, בתמיכת ההסתדרות, הפכו את עתידם התעסוקתי של מאות מעובדי רשות השידור למשחק ציני ובזוי. העובדים נאלצים לשלם מחיר כבד מנשוא על כישלונם המקצועי, בלשון המעטה, של קברניטי המהלך - ובראשם ראש הממשלה ושר התקשורת, השר ארדן ומש"תפיהם למזימה - לעקר ולאלף את השידור הציבורי למרותם".

גילאון הודיע על כוונתו לדרוש דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה ולתבוע את הגעתו של נתניהו לוועדה: "כלו כל הקצים בציניות הארסית של נתניהו. יש גבול עד כמה ניתן לרמוס את כבודם של עובדי ועובדות הרשות", אמר.