גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"יבוא מקביל פוגע במיצוב; המותג נמכר בחנויות לא ראויות"

דורון מחלב, מנכ"ל VF ישראל, מספר איך שיקם את המותג ואנס בארץ, כיצד החדיר לישראל את מותג הפרימיום נפפירי, ומדוע הוא מרוצה ממכירת מותג הג'ינסים Seven לדלתא

דורון מחלב / צילום : אביב חופי
דורון מחלב / צילום : אביב חופי

לא הרבה שמעו על תאגיד האופנה VF, אבל אין כמעט מישהו שאינו מכיר את המותגים שתחת המטרייה שלו, בהם ואנס, The North Face, רנגלר, ג'נספורט וטימברלנד. בסוף חודש יוני עלה שמו לכותרות לאחר שדלתא רכשה ממנו את פעילות מותג הג'ינסים Seven ושני מותגי הלבשה לנשים ולילדים, ספלנדיד ואלה מוס, ב-120 מיליון דולר.

מבחינת דורון מחלב, מנכ"ל VF ישראל, המכירה הייתה סוג של אנחת רווחה, משום שמותג הג'ינסים היוקרתי מארה"ב היה אחת הקניות הכושלות של התאגיד. "VF רכש את Seven ב-2007 עם ציפיות ותקוות גדולות. כעת המותג נמכר בפחות משישית המחיר שבו נרכש".

להבדיל ממותג הג'ינסים שמחלב הגדיר כקנייה כושלת, הוא מדבר על המותג The North Face כקנייה המוצלחת ביותר: "כש-VF קנתה אותו בשנת 2000, הוא היה מותג הפסדי עם מחזור מכירות של 180 מיליון דולר בשנה. היום המחזור העולמי הוא 2.2 מיליארד דולר - קצב צמיחה מטורף".

מרבית הפעילות של VF היא בארה"ב, ו-36% ממנה הם בעולם. גם בארץ הפעילות המקומית של VF לא נעשית בהכרח דרך הנציגות המקומית. חלק מהמותגים פועלים בזכיינות - בהם טימברלנד, קיפלינג, נאוטיקה וכיום גם ג'נספורט, שבו החל מחלב את דרכו בחברה כמפיץ, לפני 19 שנים.

"מנהלי המותגים באירופה קובעים את ערוץ השיווק לכל מותג - דרך חברה-בת או באמצעות מפיץ משנה. יש גם הסכמי עבר טובים שלחברה אין סיבה לשנות", מסביר מחלב.

- זה בטח מתסכל.

"אני פה במטרה לשרת את האינטרסים של החברה, אם כי יש מותגים שהייתי רוצה לקחת לידיי. בכל המדינות יש שילוב של הפצה באמצעות מפיצים או חברה-בת, וזה עובד גם לפי גודל המותג. מותגים גדולים לרוב יישארו בזרוע הביצועית של המותג".

החברה פועלת בישראל מ-1997. "התחלנו עם 3 מותגים, ועם הזמן הועברה אלינו עוד פעילות, כמו The North Face. בשונה ממפיץ עצמאי, לנו יש ראייה לטווח רחוק. האינטרס של מפיץ עצמאי הוא להרוויח כמה שיותר בתקופה קצרה".

- בפורטפוליו הרחב של VF אין מותג ספורט. זה על הפרק?

"יש תוכנית רכישה למותג כזה. אנחנו מחפשים השקעות טובות שיהיו תוספת למטריית המותגים, במטרה לצמוח בכל המותגים ב-7%-8% בשנה".

"אמרו שאני משוגע"

את הפצת ואנס, שנחשב למותג הגדול בפורטפוליו שלה, קיבלה VF ישראל ב-2009. מחלב מספר על מותג כושל ועל סוכני מכירות מיואשים מחנויות שסירבו לנסות למכור אותו. "ב-3 השנים הראשונות לא היה אמון במותג, היו עודפי מלאי ומותג מת שכיכב בפרסומות זולות של מחסני נעליים. ידענו שיהיה קשה, אבל לא ידענו עד כמה. כמעט כל אנשי המכירות עזבו.

"יכולנו לבחור בדרך הקלה של הורדת מחירים, אבל נצמדנו לתוכנית שלנו, שכללה פתיחת חנויות מותג. פתחנו 12 חנויות ב-5 שנים, אמרו לי שאני הזוי ומשוגע. פתיחת חנות כפופה לאינספור אישורים של החברה, וצריך זכיינים, ולמה שיקדמו אותי ברשימה לפני חנויות שתוכננו להיפתח במילאנו ובפריז. התעקשתי ופתחנו בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה ובקניון איילון ברמת-גן. החנות בהרצליה היא היום השלישית ברווחיות בכל אירופה. את החנות באיילון סגרנו. המותג זינק בצמיחה, עד היום הוא גדל בקצב מפחיד".

לאחרונה חנכה VF ישראל את חנות המותג ה-15 של ואנס בקניון רמת-אביב. חנות נוספת תיפתח במתחם אושילנד בכפר-סבא. רוב החנויות מנוהלות על-ידי זכיינים.

- חנויות מותג מייצרות תחרות שהיא במובן מסוים לא הוגנת מול הקמעונאים.

"אין בישראל אף כלבו או לקוח שיכול להציג את המותג בצורה רחבה כמו שחנות מותג יכולה. המטרה היא לשמור על יחס של 80% במכירה סיטונאית, כלומר דרך חנויות, ו-20% במכירה קמעונאית, כלומר ישירות לצרכן.

"זה נכון, אני מייצר תחרות ברצפת המכירה. כשנכנסנו לריטייל, הקמעונאים ראו בכך איום. אחרי שנתיים-שלוש הם הבינו שזה תורם למכירות שלהם. אף אחד לא הוציא את ואנס או את The North Face מהחנויות. בכל העולם יש חנויות מותג, וזה חלק מהתוכנית העסקית. אם לואנס לא תהיה נוכחות בריטייל, הוא לא יממש את הפוטנציאל שלו".

- בחנויות המותג המחירים גבוהים יותר או שאתם מתחרים בקמעונאים?

"אני לא מתערב במחירים של הסיטונאים, ואני מוכר במחיר המומלץ, ולכן אנחנו חיים בשלום זה לצד זה. קולומביה, למשל, פתחו רשת של המותג ויצאו במבצעים והנחות למועדון לקוחות - הם בחרו לוותר על הסיטונאות ולהיות אגרסיביים בריטייל. אנחנו התעקשנו, גם לטובת המותג וגם לטובת הצורך של הלקוחות שלנו, לעמוד בתוכנית ולהיצמד למחירים המומלצים, שדומים למחירים באירופה. זה היתרון שלנו כחברה-בת".

- גם על המותגים שלכם אנחנו משלמים יותר בישראל.

"הפערים במחירים נוצרים מהפרשים של שערי המטבע ומכס. סניקרס של ואנס, שיכולים לעלות 100 אירו באירופה, כבר לא יכולים לעלות 150 אירו בישראל - הרי היום אפשר לקנות אונליין מאירופה ולשלוח לארץ. אבל פערים של 10%-15% בין מדינות זה משהו שאפשר לחיות אתו, וצריך להבין שבארץ זה מחויב המציאות. עלות ייצור של 10 דולר בשווקים באירופה תסתכם ב-15 דולר אצלנו. המחיר בארה"ב נמוך יותר, כי זה עניין של כמויות ורווחיות, שמראש נמוכה יותר. רווח נמוך עם מאסה לא יעבור בארץ או באירופה. יש בינינו פערים ברווחיות הגולמית, כך שגם המותגים האירופיים יהיו זולים בארה"ב. גם למפיץ יש השפעה: אם טימברלנד היה משווק דרכנו, הוא היה יותר זול".

הקמפיינים של VF נעשים על-ידי החברה הבינלאומית. לדברי מנהלת השיווק דנה אלגזי, תקציבי השיווק אינם גבוהים. "אנחנו מתחברים לעולמות התוכן של הצרכנים דרך רשתות חברתיות, עם פעילות גרילה, חסויות לאתלטים לסקייטרים, לגולשים ועוד".

- שקלתם לקחת פרזנטור מקומי? מובילי דעת קהל?

"אנחנו נזהרים מזה. אנחנו לא רואים מצב שמישהו יהיה הפנים של המותג. ממילא החברה בחו"ל שולטת בזה. למעשה, ככל שהמותג גדול יותר בעולם - השליטה שלנו קטנה יותר. גם חשבונות האינסטגרם של המותגים מנוהלים במרוכז. יש חשש מאיבוד של זהות אם יהיה עמוד אינסטגרם לכל מדינה".

תחום הקניות אונליין מצוי בעלייה מתמדת, אולם VF ישראל מחוץ למשחק, בשונה מאירופה ומארה"ב. "זו תוכנית שייעדנו לשנה הזו", אומר מחלב. "בארה"ב זה מנוע הצמיחה הכי גדול". לדבריו, 16% מהמחזור העולמי של VF נמכר ישירות לצרכן באמצעות מסחר מקוון.

הבעיה העיקרית של VF בארץ היא היבוא המקביל. "זה פוגע במיצוב של המותג", אומר מחלב, "כי מוכרים את המוצרים בחנויות לא ראויות".

- לי כצרכנית לא אכפת איך נראית החנות אם חסכתי 40%.

"אין לי בעיה עם מחירים. אף אחד לא יכול להביא יבוא מקביל מהעונה הנוכחית במחיר כזה. זה שמוכר ב-200 שקל קנה בזול כדי לקלקל לזה שמוכר ב-300, זו לא דרך מסחר. גם לנו יש עודפים, ויש מלאי פריטים מעונות קודמות, וגם לקוחות שקונים מאיתנו לא מוכרים 100% מהסחורה במחירים מלאים, ואת ה-20% שנשארים להם הם מוכרים בפחות. יבוא מקביל מגיע בדרך-כלל כשיש מקום לקנות יותר בזול, או אם יש דרישה למותג שהיבוא המקומי לא מספק. גם אני מקבל הצעות למכור ליבואנים מקבילים בחו"ל - אסור לנו, ולא נעשה את זה".

"הוויאנס איבדו שליטה במותג"

מותג נוסף שמטפחים ב-VF הוא כפכפי ריף. "ב-2010 הוא עבר אלינו מבילבונג. עד אז הם עשו רק מכירה קמעונאית ופספסו את פוטנציאל הצמיחה. הייתה החלטה אמיצה לסיים את הסכם הבלעדיות שהיה להראל ויזל. הצעד היה כרוך בסיכון, כי הוא היה כל השוק. אחרי שהגענו אתו לתנאים מסחריים ופיצוי, הוחלט שבילבונג תמשיך לקנות מאיתנו, ובו-זמנית הורדנו מחירים: בעבר המחיר תומחר לגימיקים של מבצעים. כיום כפכפים שנמכרו ב-380 שקל נמכרים ב-280 שקל בלי מבצעים, ואנחנו מוכרים הרבה יותר".

- אתה לא חושש ממאסה של יבוא מקביל ושחיקת מחירים כמו בכפכפי הוויאנס?

"בהחלט. כשהיה יבואן אחד בהוויאנס, תמחרו את הכפכפים הפשוטים ב-180 שקל ומכרו מאות אלפים. באו כמה סוחרים שקנו ישירות בברזיל ומכרו ב-100 שקל, והיום הם עולים 30-50 שקל.

"היבואן הרשמי מוכר מעל מיליון כפכפים בשנה, והמקביל עוד חצי מיליון. אנחנו לא פועלים במקום הזה. היום הוויאנס ב-50 שקל זו מציאות שנכפתה על היבואן, וכולם מוכרים הרבה יותר. לצרכנים זה טוב, אבל איבדו שליטה במותג".

- מה לגבי זיופים?

"יש זיופים למותג  The North Face, והכי הרבה זיופים נמכרים באונליין. בעבר היה אתר קופונים שמכר מעיל שעלה 800 שקל ב-400 שקל. זה היה זיוף, ומתנהלת נגדו תביעה. לפעמים רואים זיופים בצורה ברורה ששמים את הלוגו בצד השני, ולפעמים זה מתברר אחרי כביסה. זיופים מועברים לטיפול על-ידי החברה העולמית, והיא לא תמיד מצליחה למגר את זה. במזרח זה מטורף. The North Face הוא מותג עם טכנולוגיה, וברגע שיש בגד מזויף באיכות נמוכה - זה המסר של המותג, וזה נזק". 

מותג נוסף שהגיע לארץ בשנתיים האחרונות הוא נפפירי (Napapijri) - מותג פרימיום איטלקי לביגוד אתגרי ואופנתי. "ביקשתי להביא אותו לארץ, למרות שלא הכירו אותו כמעט, והוא יקר. קשה יותר להיכנס עם מותג פרימיום, במיוחד כשלא אופשרה לנו הפעלה ישירה. בחנות בשרונה פועל זכיין. VF מאוד שמרנית, זו חברה שתשקיע שקל רק אם תוכל לראות שהיא מקבלת שניים בחזרה.

"חנות ברמת-אביב היא הדרך הנכונה למותג הזה, זכיין לא ישרוד שם. כרגע הקניון עדיין לא מוכן לתת לנו חנות, ואפילו לא מיצינו 5% מהפוטנציאל שלו. למותג כזה, קניון רמת-אביב מהווה מקפצה שאף קניון לא נותן. הם לוקחים 60-70 אלף שקל בחודש לחנות, והם לא מוכנים לעבור לשכירות על בסיס אחוזים. צריך למכור ב-870 אלף שקל ומעלה בחודש כדי להרוויח".

- יש הרבה קניונים חדשים, האם השוק הגיע לרוויה?

"יש עודף שטחי מסחר, ומי שישרוד הם הטובים. לאורך זמן זה יוריד שכר דירה אצל כולם. גם רמת-אביב לא חסינים לעד, והם מתרגשים מכל מה שקורה בסביבה. אם יש להם 20 אלף כניסות ביום, והם יאבדו 10% - זה ישליך על המחזור".

דורון מחלב

תפקיד: מנכ"ל VF ישראל

אישי: בן 54, נשוי ואב לארבעה, תושב תל-אביב

מקצועי: עובד בחברה 19 שנה

עוד משהו: היה אלוף הארץ בטניס לילדים ושימש כמאמן נבחרת הנוער בטניס

VF ישראל

הקמה: 1997

מותגים שמייצגת: ואנס, The North Face, לי, רנגלר, איסטפק, נפפירי, ריף

חנויות: 9 חנויות בבעלות, 21 מופעלות על-ידי זכיינים

VF העולמית

הקמה: 1899

החזקות: 30 מותגי אופנה

מחזור מכירות ב-2015: 12.4 מיליארד דולר

מנכ"ל: אריק וייסמן

עוד משהו: החברה אחראית ל-1% מהצריכה העולמית של הכותנה

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

דירות בשכירות בשדרות וושינגטון, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

במקביל לעליית האינפלציה: יש מוקש ושמו מחירי השכירות

העלייה במחירי השכירות מגיעה, ולא במקרה, במקביל לעלייה חדה באינפלציה. מחירי שכר הדירה מהווים כרבע ממשקל מדד המחירים לצרכן ● אבל במשרד האוצר ממשיכים להתעלם מהסוגיה הבוערת

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"