לואי ויטון מוכר את בית האופנה דונה קארן ב-650 מיליון דולר

לאחר שלא הצליח לשפר את ביצועיו, תאגיד מותגי היוקרה הצרפתי מוכר את בית האופנה לקבוצת G-III

דוגמניות בבגדים של דונה קארן / צילום: רויטרס
דוגמניות בבגדים של דונה קארן / צילום: רויטרס

תאגיד מותגי היוקרה הצרפתי הענק LVMH הסכים למכור את בית האופנה דונה קארן אינטרנשיונל לקבוצת ההלבשה G-III ב-650 מיליון דולר כולל חובות.

מדובר בהרמת ידיים נדירה של התאגיד, שלא הצליח לשפר את ביצועיו של מותג שהיה בעבר ספק אופנת הלבוש לעבודה של נשות קריירה בארה"ב. המכירה משקפת את אי-יכולתו של LVMH לרשום רווח מן המותג שהילארי קלינטון ומישל אובמה נמנות עם לקוחותיו.

המייסדת המשותפת דונה קארן חוללה מהפכה בלבוש הנשי לעבודה בשנות ה-80 וה-90 עם פילוסופיית עיצוב של "7 חלקים פשוטים" שאפשר לערבב ולהתאים, אבל מגמת הלבוש הפשוט-קז'ואלי במקום העבודה פגעה במכירות דונה קארן.

"כאשר G-III פנו אלינו והתעניינו ברכישת המותג, הגענו למסקנה שהעיתוי הוא נכון", אמר מנכ"ל דונה קארן, טוני בלוני, בהודעה שפרסם הבוקר (ב').

G-III תקבל לידיה את מותגי דונה קארן ו-DKNY, מסרו החברות בהודעתן על העסקה, שצפויה להסתיים בתחילת השנה הבאה.

LVMH ויתרה כליל על קולקציה חדשה של דונה קארן בשנה שעברה בעקבות עזיבת המייסדת, ותכננה להתמקד במותג DKNY, דיווח ה"ניו-יורק פוסט" ב-20 בחודש זה. בידיעה נאמר גם כי התאגיד החליט למכור את שני המותגים אחרי 7 חודשים של ביצועים מאכזבים בניצוח שני המעצבים החדשים, מקסוול אוסבורן ודאו-יי צ'ו.

"מכירת DKNY היא דרך להיפטר מבעיה כאשר השוק הוא קשה", כתב לוקה סולקה, אנליסט ב-Exane BNP Paribas. "להיפטר מעסק מפסיד היא האופציה השנייה אחרי ניסיון להבריא אותו, במקום להחזיק אותו כעסק שיעיק על ביצועי התאגיד".

מניות LVMH עלתה ב-0.4% בפתיחת המסחר הבוקר בפריז.

דונה קארן הקימה את מותג האופנה ב-1984 עם בעלה המנוח, סטפן ווייס. היא פרשה מתפקידה כמעצבת הראשית בשנה שעברה כדי להתמקד בפרויקטים אחרים, כמו בית האופנה Urban Zen.-G-III מייצרת שמלות, חליפות ולבוש ספורטיבי תחת מותגים כמו קלווין קליין ו-וינצ'ה קאמוטו.

"המכירה היא עסקה טובה ל-LVMH, בהתחשב בכך שהמותג היה תחת לחץ ניכר, לא רק בארה"ב אלא גם באירופה, ב-12 עד 18 החודשים האחרונים", אמר ג'ון גאי, אנליסט ב- MainFirst Bank.

המנטרה של ברנר ארנו, המנכ"ל הידוע של LVMH, היא שאין מושג כמו מותג גרוע, יש רק מנהלי מותג גרועים, לפי גאי. המכירות הבודדות שהתאגיד ביצע בשנים האחרונות היו של שעוני Ebel ואופנת כריסטיאן לקרואה. התאגיד מכר גם אחזקת מיעוט בהרמס אינטרנשיונל, שסירבה להצעותיו להשתלט עליה.

G-III מסרה כי הקנייה שלה תעיק על הרווחים בשנת העסקים שתסתיים בינואר 2018, ותעלה אותם לאחר מכן. החברה מניו-יורק לוקחת הלוואות כדי לממן את רכישת דונה קארן.