תפיסת ענק במכס אשדוד: כ-2 מיליון כדורי ויאגרה מזויפים

עוד נתפסו כ-100 ק"ג של חומר הרדמה ■ שווי השוק של המשלוח: עשרות מיליוני שקלים - התפיסה הגדולה ביותר במכס אשדוד בתחום זה

הברחה של ויאגרה וחומרי הרדמה / רשות המיסים דוברות והסברה
הברחה של ויאגרה וחומרי הרדמה / רשות המיסים דוברות והסברה

סוכל ניסיון הברחה של תרופות מזויפות המסכנות את הציבור: בודקי מכס אשדוד סיכלו הברחת ענק של כ-2 מיליון כדורי ויאגרה מזויפים בשווי שוק של כ-40 מיליון שקל. בנוסף הכיל המשלוח - שהגיע מסין, ושלגביו הוצהר כי הוא מכיל סודה לשתייה - עוד כ-100 ק"ג של חומר הרדמה, היכול לשמש גם לערבוב עם סמי פיצוציות וקוקאין.

על-מנת להסוות את ההברחה ולהקשות ככל הניתן על גילויה, בנו המבריחים מגרעת בחלקה האחורי של המכולה בה אוחסנו הכדורים וחומר ההרדמה, ומסביבה אוחסנו, ללא משטחים, מאות שקים בני 50 ק"ג של סודה לשתייה. על חלק מכדורי הויאגרה המזויפים הוטבע שמה של חברת פייזר, היצרנית המורשית של הכדור.

 

המשלוח התגלה בעזרת סימנים מחשידים ואמצעים טכנולוגיים חדישים שהותקנו לאחרונה במכס, והוא מהווה את התפיסה הגדולה ביותר בבית המכס אשדוד בתחום זה. זהותו של היבואן ידועה, ונעשות פעולות על-מנת לעצרו.

המשלוח הגדול ביותר האחרון, שנתפס במכס לפני כ-3 שנים, עמד על כמחצית מהכמות שנתפסה השבוע, וכלל למעלה מ-700 אלף כדורים מוברחים לטיפול באין-אונות במשקל של כחצי טון, בשווי של כ-20 מיליון שקל. 

חוקרי מכס אשדוד, בשיתוף יחידת החקירות של רשות המסים, פתחו בחקירה, ודוגמאות מהכדורים ומחומר ההרדמה יועברו לבדיקת משרד הבריאות. 

ברשות המסים מדגישים כי התופעה של הברחת תרופות מזויפות אינה מהווה רק הפרה של קניין רוחני והעלמת מס, אלא מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור, ועל כן הכדורים שנתפסים על-ידם מועברים מיידית להשמדה.