נערה בת 15 וחצי מכרמיאל נפצעה הלילה (ה') באורח בינוני לאחר שנפלה מאופניה בעת שניסתה "לתפוס פוקימונים" במסגרת משחק המציאות הרבודה "פוקימון גו". הנערה הובהלה למרכז הרפואי לגליל בנהריה והיא מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשמצבה יציב.

בעקבות הנפילה, שאירעה כששיחקה עם אחיה וחבר נוסף, סובלת הנערה משבר קווי בגולגולת ומדימום מוחי - כך על פי ד"ר זאב סוניס, מנהל המחלקה. "לצערי, בקיץ הזה אנו רואים עלייה במספר הפגיעות בקרב ילדים ובני נוער ברחבי הארץ משני תחומים עיקריים: נפילות מאופניים חשמליים ומרדף אחרי פוקימונים", אמר ד"ר סוניס.

"רבים מההורים אינם מודעים למשחק החדש וגם לסכות הרכיבה ללא מיגון על אופניים חשמליים ורגילים כאחד. הפוקימון הפך לטרנד שמטשטש בעיקר בקרב צעירים סכנות כמו כבישים, בורות בדרך, מאגרי מים ועוד. יש צורך להעלות את הנושא למודעות כדי למנוע את האסון הבא", הוסיף.

לצידה של הנערה נמצאת כל העת אימה, שסיפרה כי משחק הפוקימון בסמארטפון נחשף בפניה על ידי בנה רק אתמול בבוקר. "אתה חושב שמדובר בעוד אפליקציה למשחק שבני נוער יושבים ומשחקים בה יחד בבית או בחצר. לא ידעתי שמדובר ביציאה למרדף, לעיתים מסוכן, אחרי משהו וירטואלי", אמרה.

האם קראה להורים אחרים להיזהר. "הלוואי שהמקרה של הבת שלי יהיה האחרון. דברו עם הילדים, הדבר עלול להסתיים בפציעות משמעותיות ואף במוות", אמרה. "חשוב בעיקר בחודשי הקיץ לצאת בהסברה נרחבת בכלי התקשורת ולקראת הקיץ במוסדות החינוך ובחוגים של אחר הצהריים על סכנות האורבות והדרך להימנע מהן".

מוקדם יותר השבוע הובהל אסף בן גוזי, תלמיד תיכון בן 17 מאשדוד, לבית החולים קפלן ברחובות לאחר שהתמוטט ואיבד את ההכרה במהלך משחק "פוקימון גו" בחוף בעיר מגוריו. אסף ניסה לתפוס פוקימון ימי בקו המים בחוף הלידו בעיר, ונמשה על ידי אחיו מהמים. במהלך הלילה קיבל אסף טיפול רפואי בידי המחלקה הנוירולוגית בבית החולים, ופסיכיאטר בכיר הגדיר את המצב שבו שהה כ"עיוורון מכוון", המהווה סיכון בשל היעדר הריכוז בעולם החיצוני שעלול לגרום לפגיעות גופניות ולתאונות מסכנות חיים.

הנער סיפר כי בזמן ששיחק במשחק הפופולרי, קיבל מידע על הימצאותם של פוקימונים רבים בחוף, ולכן מיהר יחד עם אחיו לחפש אותם. "אם מסתובבים באזור הים אז הפוקימון הימי נקלט טוב יותר", הסביר אסף את הסיבה למעשיו. "אני הבחנתי בפוקימון משודרג מסוג 'וורטוורל' שנמצא בתוך המים. רציתי מאוד לתפוס אותו ורצתי לכיוון המים. הצלחתי לתפוס אותו והתמוטטתי בתוך המים ומאז אינני זוכר כלום. לאחר שהתעוררתי, הבנתי שאחי הציל את חיי".