מבקר המדינה: ממצאים חמורים בדוח הביקורת נגד יוגב

"חלק מהליקויים אף מעלים חשש לכאורי למעשים פליליים, המחייבים את הוועדה לדון מחדש במספר מינויים של רו"ח", הוסיף המבקר

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

טיוטת דוח הביקורת בנושא מנהל רשות החברות, אורי יוגב, "מעלה ממצאים לכאוריים חמורים בנוגע להליכי מינוי רו"ח מבקר לחברות ממשלתיות", כך מגלה מבקר המדינה, יוסף שפירא, במכתב ששיגר בימים האחרונים לשר האוצר משה כחלון.

"חלק מהליקויים אף מעלים חשש לכאורי למעשים פליליים, המחייבים את הוועדה לדון מחדש במספר מינויים של רו"ח", הוסיף שפירא. "יודגש, כי כל שינוי בבחירת רו"ח יכול ויגרור אחריו שינויים נוספים בבחירת רו"ח לחברת ממשלתיות אחרות", אמר. 

שפירא, נזכיר, פנה בתחילת מארס ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שישקול לפתוח בחקירה פלילית נגד יוגב בנושאים הקשורים לחברת מקורות ייזום, חברת-הבת של מקורות. בסוף החודש שעבר הוציא שפירא צו הגנה לחיים פישר, עובד ותיק ברשות החברות ואחד המתלוננים המרכזיים נגד יוגב. פישר, שמסר למבקר חומרים בנוגע להליכי מינוי רואי החשבון לחברות הממשלתיות, התלונן כי צומצמו סמכויותיו ומעמדו ברשות נפגע בעקבות המידע שמסר.

קודם לכן שיגר ראש אגף במשרד מבקר המדינה מכתב אחר ליוגב ובו נטען כי אינו משתף פעולה דיו עם בדיקת המבקר בעניינו. המכתב נשלח ליוגב במענה למכתב קודם ששלח יוגב למשרד מבקר המדינה ובו התלונן כי בשל הבדיקה המתמשכת, הוא אינו יכול למנות רואי חשבון בחברות הממשלתיות ובעלי תפקידים אחרים.

לפי פרסומים, המידע שהצטבר אצל המבקר מצביע על חשדות לכאורה לביצוע מינויים פסולים של רואי חשבון ודירקטורים בחברות הממשלתיות, למעורבות פסולה של רשות החברות במינויים לתפקידים בכירים בחברות ממשלתיות, לנקיטת פעולות בניגוד עניינים על ידי יוגב, לניסיונות לבצע הערכות שווי בלתי תקינות של חברות ממשלתיות במסגרת הליכי הפרטה, לאי הקפדה על תקינותן של התקשרויות של החברות הממשלתיות ולאי שמירת  זכויות המדינה בנכסי נדל"ן