גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך עושה מנהלת בכירה

מאז המהפכה, "המתגת" עברה להמונים. כל אחד יכול

ורד רמון ריבלין / צילום: שי יחזקאל
ורד רמון ריבלין / צילום: שי יחזקאל

1.

הצלם שניסה לצלם אותי לטור הפותח היה בטוח בעצמו. הוא ראה בעיני רוחו מותג של עורכת מגזין, והיה לו ברור איך זה צריך להיראות. מה ישב לו בראש? הוא צפה בסרט אחד יותר מדי על אנה וינטור, אז תארו לעצמכם. עורכת מגזין צריכה להיות נוצצת, זוהרת, מרוחקת, סמכותית. מעיל המעטפת המטאלי של ברברי אמור היה לעשות את העבודה. הוא התחיל לירות במצלמתו.

הסתכלתי בתמונות וגיחכתי. תגיד, אתה עושה צחוק? מה אני, עורכת מגזין אופנה בפריז? זה תל אביב פה, ומגזין אופנה זה לא. אני רוצה תמונה בגובה העיניים, נגישה, רכה, בלתי אמצעית, חיוך קטן. מצידי בחולצת טריקו לבנה. נתפשר על מכופתרת.

הצלם היה מזועזע. זה ניפץ את כל סט הערכים שעליו ישב אצלו מיתוג של עורכת מגזין. הוא רצה לשווק אותי כיוקרה צוננת. אני, בתמורה, ציננתי את התלהבותו. התמונות נשארו על רצפת העריכה.

מה שמביא אותנו לשאלת המיתוג העצמי.

איפה נגמרת אישיות המותג של המגזין ומתחיל המיתוג הפרסונלי. בהתכנסות שנמשכה כמה ימים לפני שנים פירקנו את המותג 'ליידי גלובס' לסט של ערכים. הם הבסיס, הם תוחמים את גבולות העשייה, הכול נגזר משם. בכל גיליון אנחנו בודקים אם התוצאה יושבת טוב על הערכים האלה. עד כמה הפרסונות המאכלסות אותו צריכות להסתנכרן עם המיתוג של המגזין?

קחו, נניח, את השער הנוכחי. בשערים של 'ליידי גלובס' אנשי השער הם לא דוגמנים נטולי אמירה. הם רוצים להיראות כמו שנכון להם. היא, שמסתובבת בעולם עם תעודת פטור מתקינות פוליטית, דווקא רוצה להיראות פרועה וחשופה, וחסר לכם שתבייתו אותה. ומה אם זה מתנגש עם המיתוג של המגזין? האם הוא צריך לסגור לה את המעיל? למה שכוכבת התיאטרון תתיישר עם הסטנדרטים האקזקוטיביים של נגידת בנק ישראל שהצטלמה בגיליון הקודם?

2.

אני יכולה רק לקנא במקדם החופש של התיאטרלית. היא יכולה מה שבא לה. בדיוק כמו בכירות עולם העסקים, רק ההיפך. הן רחוקות שנות אור מהחופש הזה. חסר שתתפלק להן איזו השתוללות שתגמור את המיתוג הרציני שלהן. זה הערך הבסיסי שהן מוכרות: רצינות. ואל תתעסק להן בערך הזה. הכול יושב על אדמה מחווטת במיליוני דימויים שנקרשו לנו לתוך המוח ושאנחנו שולפים כשאנחנו נדרשים לשאלה המיתוגית: איך עושה מנהלת בכירה?

עד לא מזמן, בכירים בעולם העסקי נשארו בחוץ, הדירו עצמם מזירת הרשתות. הם שמרו על הריחוק, נאמנים לאתוס של העולם הישן - טרום ניפוץ ההיררכיות.

עכשיו הם שולחים רגל מהוססת למים, מגששים. שימו לב, רק עתה מתחיל זרזיף קל של בכירי עולם העסקים למצוא דרכו אל הרשתות החברתיות (הי, ליאורה). הריחוק היה חלק מדרישות המיתוג שלהם. אבל אלה דימויים שעבר זמנם.

בדיוק כמו הקז'ואליזציה של האופנה, גם הקז'ואליזציה של המיתוג הפרסונלי תופסת תאוצה. תחשבו על הסניקרס שהשתלטו על הרחוב. המנהלת העכשווית היא קולית יותר, משוחררת, נגישה, לא עושה יותר מדי עניין מעצמה.

לא כולן, כמובן. בכירות שעדיין משחקות את כללי המיתוג של העולם הישן, מתאמצות לשוות לעצמה נופך ממלכתי, כבד, נפוח מחשיבות עצמית - מפסידות נקודות. תראו כמה אותנטית ומחוברת מנכ"לית התאגיד שהגיעה למסיבה, הורידה נעליים ועשתה שמח על הרחבה בשמלה קלילה ומתנפנפת, מנפנפת מעליה תפיסות מיושנות על קוד התנהגות מפוחלץ.

3.

אנשים שלא ניתנים לסיכום מהיר מבלבלים את המערכת ומעייפים אותה. מיתוג עצמי מבוסס על דימוי עצמי ברור: מי אתם, מה השגתם, מה אתם מגשימים עכשיו. ומפה, כל השאר תלוי במיומנות התקשורתית שלכם. עד כמה אתם יודעים לשדר החוצה את מה שהופך אתכם למיוחדים בעיני אחרים. עד כמה אתם נותנים משמעות לעשייה שלכם עבור האחר. כל מה שאני יודעת על המיתוג של עצמי, אני יודעת מפידבקים שקיבלתי. השיקוף הזה הוא מה שגרם לי להשקיע ולחזק את החוזקות הקיימות. על זה נשען עקרון הבידול. בלעדיו קשה לייצר יתרון תחרותי.

4.

זה מחזיר אותי אחורה לאזור המילניום, אז צצה אופנה חדשה: חברות מיתוג. 'מת*ג*ת', קראנו לזה. בניית מותגים הייתה הקצפת שבעשייה השיווקית. פעם זה היה עסק למקצוענים, שכרת אותם במיליונים כדי שיבנו לך מותג נחשק. היום, בעידן המהפכה הטכנולוגית, ה'מתגת' עברה להמונים. כל אחד יכול. לבנות מותג. לעצמו.

מה שהיה פעם נחלתם של אנשי מקצוע שגבו שכר טרחה מפולפל, עובר דמוקרטיזציה. מה שסלקום ידעה לעשות לעצמה עם 'ספר מותג' מהוקצע ביד, אנחנו מנסים לעשות היום עבור עצמנו. למה? כי אנחנו יכולים.

בעידן החדש אתה לא צריך עורך, ולא מגיה, ולא עיתונאי שיתווך אותך בראיון, שאולי תבכה עליו אחר כך. אתה לבד מול העולם. יש לך כלי עבודה מתוחכמים: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, וואטסאפ, וגם יוטיוב. הטכנולוגיות מפתות, מתמסרות, אינטואיטיביות. בזכותן רוב האנשים מטליאים לעצמם איזו כסות של שיווק עצמי. אבל המשקיענים באמת יודעים לייצר מיתוג. בלי תוכן מדויק, ממוקד, עקבי, לא תבנה מותג.

וכל השפע הזה רק מנביט את זרעי המחסור. באופן אישי, בכל רגע שאני לא מעלה משהו אני מרגישה החמצה. הרי הכול מונח שם, כל הכלים השיווקיים, שאפשר היה רק לחלום עליהם. אבל אז מגיחה התנגדות פנימית: למה שאטרחן אתכם עם התמונה שלי?

לפעמים מתגנבת המחשבה: אם הייתי בת 20 עכשיו, וואו איזה חומרים הייתי מתפתה להעלות. בלי הסד של המיתוג שיונק גם מהגיל, העיסוק, קבוצת ההתייחסות.

חתמתי חוזה לא מודע עם איזשהו מיתוג מגביל, ואני לא אחת שמפרה חוזים.

מה היה קורה אם כל הטוב הזה היה קורה כשהייתי בשנות העשרה? חייתי כמו האנשים במשל של אפלטון. במערה. אלא שוואקום טיבו להתמלא, ותוכן מייצור עצמי היה לי כבר אז. אז מגיל עשר הפעלתי מערך כבד של 'מתכתבים', לשם נותבו האנרגיות. וככה מהצד, יזמתי עיתון שכונתי. כשבכיתה ו' כבר הופצו בבית הספר מחברות עם הסיפורים שחיברתי, עד מהרה התבצר המיתוג הראשון שלי. 'העיתונאית', הם קראו לי.

5.

עסקי המיתוג יכולים להתגלות כפתלתלים והפכפכים. תחשבו עליה. בדיוק הדבר שגרם לספרה נוטף הסקס להיות רב מכר, הוא זה שהיה לנטל כשהפכה לפוליטיקאית שרוצה למצב עצמה כרצינית וממלכתית. ואשת הטלוויזיה המגניבה שלא דפקה חשבון, וחוללה סנסציות בהתנהלות משוחררת וייצרית? היום היא עושה כל מאמץ למתג עצמה מחדש כחברת כנסת חמורת סבר, מנסה להרפות מאחיזת החנק של המיתוג הקודם בצווארה.

מיתוג עצמי דורש עקביות. המסר המסוים שיפציע מכיוונך שוב ושוב, יקבע אותך במוחו של הקהל במשבצת ייחודית. זה יאפשר לך להיות מזוהה עם רעיון מסוים, עם ערך מחודד, ולנכס אותו לעצמך.

אל תתפזר. כמו שכתב המינגווי: 'לא הייתי משליך יותר מדי עוגנים, הם עלולים להיתקל זה בזה'.

זו אמנות האריזה. השחזת היכולת לארוז אוסף של דימויים למסכת אחת, לסיפור טוב. לא כל מה שעובד עבור האחר, נכון בשבילך. כל אחד והאלמנט שטבעי לו. אז מה האלמנט שלך?

הנה אתה, איך הפכת להיות גנרי. פעם תמונה שלך רץ מרתון הייתה ממקמת אותך על הסקאלה: אתה מותג חרוץ, משקיען עם משמעת עצמית, כוח רצון ונחישות.

היום, מי לא רץ מרתון? הלך הבידול. תצטרך למצוא את השפיץ מחדש.

אם אתה אדם עם אידיאולוגיות מוצקות, עבודת המיתוג שלך קלה מאוד. לא תתברבר. האם יהיו הרבה קופצים על האמונות שלך? זה כבר משהו אחר. רוב הסיכויים שגם תשלם מחירים, תשאלו את גידי אורשר.

6.

זה עידן של ויזואליזציה אדירה. הנראות לוקחת כמעט הכול, בטח שבאינסטגרם. ואם זה לא מה שאתה יכול למכור? תמיד תוכל לרכב על טרנד ההרצאות. היום לא רק שסצנת ההרצאות והסדנאות נהנית מצמיחה אדירה, מאחוריה קמה תעשייה של סדנאות שילמדו אותך איך לבנות סדנה משלך. לא יהיו עליך הרבה קופצים אם לא תבנה מותג.

אז איך אמרת שקוראים לך? בדיוק.

פעם היית צריך לשווק את עצמך בראיון קבלה לעבודה, או להיפך, בגיוס עובדים, או לקוחות, או בן זוג פוטנציאלי. זה היה מול קהל יעד מוגדר. היום, בעידן של קריסת הקונטקסט - המסר שאתה מעלה לרשת גלוי לכולם, חשוף גם לאלה שאתה לא באמת בעניין שלהם. האינטימיות היא רק אשליה. יש לך משהו חזק להגיד? תחשוב איך הוא יתקבל אצל כל אחד מהקהלים שנמצא שם בחוץ. ואז כדאי שתחשוב עוד פעם. על מזבח המיתוג לקהל אחד, אתה עלול להקריב קהל אחר.

7.

יש את האנשים האלה שיש להם נוכחות. מרגישים אותה בכל צעד שלהם. נראה שזה בא להם טבעי. אז מהו הדבר הזה שהופך אותך לאירוע בלתי נשכח עבור אחרים, שגורם להם לעצור ולהקשיב לך? נקרא לזה סוג של אמת. אלא שהרבה פעמים פעילויות המיתוג העצמי הן פעולות מהונדסות.

מישהי שאני מעריכה מצליחה לייצר בולטות כל פעם מחדש בפוסטים ההרפקתניים שלה. יש לה כבר צבא מעריצים שמכור לסיפורי חוויותיה ולתמונותיה האקזוטיות. היא הפכה להיות מותג של חופש ואקסטרימיות. בקיצור, האלטר אגו של רובנו. אבל ככל שהסמיקו הלייקים אצלה, היא הפכה משועבדת למיתוג של עצמה. עכשיו היא חייבת לעבוד בזה, אחרת תאבד את האחיזה שהשיגה. כל יתר שדות הפעילות בחייה הושלכו הצידה כדי לעבוד בתחזוקת הפרסונה הייחודית שבנתה. משרה מלאה.

היא כבר על הגחון, אבל זה לא נגמר. מותג זקוק למשאבים, והיא הפכה למכונת מיתוג משומנת, שתובעת תדלוק יומיומי. אתה יודע בדיוק מה ההבטחה המותגית שלה, והיא מתאמצת לקיים. ומה עם פרנסה? תתפלאו לגלות שאין מתאם ישיר בין המשתנים הללו. לייקים לא עולים כסף, אבל גם לא מכניסים כסף. אלא אם כן אתה עובד בלעשות לייקים לאחרים תמורת תשלום, או שהקמת חברה לרכישת עוקבים באינסטגרם.

זה מופע נרקיסיסטי שיכול למלא אותך סיפוק, אבל אל תיתן לזה לבלבל אותך. יותר מדי אנשים חשבו שזה יסדר אותם כלכלית. הם חשבו שהם יודעים למשוך במצערת ולהזניק את המטוס. הם חיכו לכסף שיבוא, ונשארו עם שק רוטט מלייקים וכיס ריק.

8.

מיתוג מלוטש ומושלם מדי לא מדבר אליי. זה עולם הכופר בכיעור. הכול יפה, נוצץ, מפולטר, עד כדי קיטשיות. דווקא הממדים הבעייתיים בקיומנו, מושכים יותר כשחושבים על זה בהיבט האמנותי. זה מה שעובד בכתבות עיתונאיות שמצליחות לגעת בנו.

אבל ברשת אנחנו נראים כמו פרסומת לשמחה. שום עצבות לא תדלוף מבעד בליץ תמונות האושר. המיתוג שלך לא מאפשר, עצוב תהיה בבית. ותשאיר גם את החסכים, רגשי הנחיתות, וההערכה העצמית הפצועה. פה עושים שיווק.

אז אנשים משגרים את עצמם לדעת. זה חינם, הם רגועים, לא משלמים על זה אובר ווייט. טעות. כמה פעמים יוצא לכם להיתקל באנשים נוטפי זיעה ממאמצי שיווק עצמי. זה לאו דווקא עובד לטובתם. לפעמים צריך תמרור אזהרה. אל תתנו יותר מדי. תשאירו קצת לאחר כך, תייצרו טיפה מחסור, שנדע להעריך. עם המילקי זה עובד.

vered-r@globes.co.il

עוד כתבות

בניין אנבידיה בישראל / צילום: אנבידיה

אנבידיה יוצאת להשקעת ענק בישראל. כל הפרטים

אנבידיה מתכננת להקים קמפוס חדש בצפון הארץ שיעסיק אלפי עובדים חדשים ● לפי ההערכה החברה תוציא עד 500 מיליון שקל על רכישת הקרקע ועוד כ-1.5 מיליארד שקל על בניית הקמפוס החדש ● מדובר באחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות ביותר בישראל שנוהלה אי פעם על ידי חברת טכנולוגיה זרה

הבורסה בשנזן, סין / צילום: Shutterstock

מניית טסלה יורדת ב-7% בטרום מסחר לאחר שאילון מאסק הודיע על השקת מפלגה פוליטית

מגמה מעורבת באירופה בעקבות החדשות בנוגע למכסים של טראמפ ● ירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט ● טראמפ: מאסק ירד מהפסים ● שר האוצר סקוט בסנט אמר אתמול כי המכסים ייכנסו לתוקף ב־1 באוגוסט עבור מדינות שלא יגיעו להסכם ● "השאננות זוחלת פנימה": כלכלנים מזהירים שהימורים ספקולטיביים דוחפים את הראלי בוול סטריט • וגם, אנליסטים מובילים בעולם ממליצים שלוש מניות

בניין בנק ישראל / צילום: Shutterstock, Alon Adika

ראשי המגזר הקמעונאי קוראים לנגיד להפחית ריבית: "המשק על סף קריסה"

שורה של בכירים במגזר הקמעונאי, בראשם בעלי פוקס הראל ויזל, יחד עם נשיא לשכת רו"ח חן שרייבר, שיגרו לאמיר ירון מכתב בו קראו לו להפחית את הריבית מחר, באופן מיידי ומשמעותי ● "עסקים קורסים בזה אחר זה. הצמיחה נעצרת, האמון נשחק והנזקים הולכים ומעמיקים", כתבו ראשי המשק

נתב''ג / צילום: Shutterstock

ההצעה והסערה: האם מי שנתקעו בחו"ל בזמן המלחמה יקבלו פיצוי של עד 450 דולר ליום?

ועדת הכלכלה היתה אמורה לדון במתווה לפיצוי הישראלים שנתקעו בחו"ל במבצע "עם כלביא" ● על הפרק: מתווה שמציע החזרי הוצאות לינה ומחיה שיכול להגיע אף ל-450 דולר לנוסע ● אז למה ההצעה לא עלתה לדיון ומי יפצה את הנוסעים?

רחובות טהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

הקשיים של איראן בתחום הנפט והחשמל עשויים לזרז הסכם גרעין

הסכם גרעין חדש שיבטל עיצומים יעמיד את טהרן בפני ירידה במחיר הנפט, התפתחות שלילית מבחינתה, אבל זינוק ביצוא צפוי לפצות על כך ויותר ● בנוס, למשטר יש צורך דחוף בסיוע אמריקאי בפרט ומערבי ככלל בשדרוג תשתיות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

בורסת ת"א ננעלה בעליות קלות; ישרוטל קפצה בכ-12%, סלקום ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.3% ● השקל התחזק בחדות מול הדולר ● בוול סטריט נתוני התעסוקה מגבירים את החשש שהורדות הריבית מתרחקות ● מנגד, בארץ, הכלכלנים מעריכים שההקלה המוניטרית מתקרבת, אולי כבר ביום שני ● וגם: המניה שזינקה ב-1000% בשנה ועדיין צופים לה אפסייד

הזדמנות לבנות מחדש / צילום: איל יצהר

מי אחראי על המקלטים ועוד כמה דברים שכדאי לנו לדעת מראש על התמגנות

מתי מקלטים ציבוריים נפתחים ● מה קורה אם מתנהלים בהם פעילויות בעת שגרה ● האם מותר לזרוק חפצים ממקלט בבית משותף ● והאם חייבים להכניס כל אחד ● הזדמנות לבנות מחדש, פרויקט מיוחד  

דיפ פייק / צילום: Shutterstock

הרופא המוכר נרצח רגע לפני שעמד לחשוף "תרופת פלא"? פייק מוחלט

סרטון המשתמש בטכנולוגיית דיפ פייק מסתובב ברשת ובו ניתן לראות, כביכול, כיצד אלמונים יורים בפרופ' רענן ברגר מבית החולים שיבא ● מבית החולים נמסר כי: "פרופ' רענן חי בריא ושלם, ומדובר בזיוף חמור שנעשה ככל הנראה כחלק מקמפיין הונאה נרחב שבו מופץ מידע שקרי לציבור במטרה להונות ולהטעות"

חדשות הביומד / צילום: תמי בר ישי

ההשקעה החדשה של אסף גרניט: טכנולוגיה שמפחיתה את עליית הסוכר בגוף

ההשקעה החדשה של אסף גרניט היא בחברת כאליטק שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לאכול ולהפחית את עליית סוכר בגוף ● חוקרים אבחנו במחקר חדש פרקינסון בשעוות האוזן ● אסקלה מדיקל גייסה 4.5 מיליון דולר לטיפול בצניחת רצפת האגן ● הלך לעולמו אחד מממציאי טכנולוגיית ה-CAR-T ● השבוע בביומד

המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי. צילומים: שלומי יוסף, איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבנקים רוצים לחלק יותר דיבידנד ושני בעלי שליטה ייהנו מכך במיוחד

עם עודפי הון של 27 מיליארד שקל, הבנקים מעוניינים שבנק ישראל יעלה את שיעור הדיבידנד המשולם לבעלי המניות מדי רבעון מ־40% ל־50% ● מהם הנימוקים בעד ונגד המהלך, מהי עמדת המפקח על הבנקים והאם ומתי הוא ייצא לפועל?

רונן עקביה, מנכ''ל בית וגג / צילום: יח''צ נימקו

ביקושי יתר בגיוס האג"ח הראשון של חברת בית וגג

חברת ההתחדשות העירונית שבה מחזיק יעקב שחר מגייסת כ-105 מיליון שקל, לאחר זינוק של 42% במניה בשנה האחרונה ● החברה צופה רווח גולמי עתידי של מעל 1.6 מיליארד שקל בפרוקיטים שהיא מקדמת

ייבוא רכבים / צילום: Shutterstock

כשהיצע הרכבים והמותגים בשיא, מי צריך את הרפורמה ל"הגברת התחרות"

בוועדת הכלכלה דורשים "לפתוח את שוק יבוא הרכב לתחרות", אבל ניתוח המסירות במחצית הראשונה של 2025 מגלה תמונה של שוק היפר־תחרותי, ביקוש ריכוזי ומלחמת מחירים שכבר שוחקת את הרווחיות ● אז למה כולם רוצים, ורצים, לקבל זיכיונות יבוא בחסות הרגולטור?

נגמ''ש ישראלי בדרכו לסוריה / צילום: Reuters, Avi Ohayon

בפעם השנייה בתוך שבוע: צה"ל עצר בדרום סוריה חוליית טרור שהופעלה ע"י כוח קודס האיראני

"מבצע דגל שחור": 20 מטוסי קרב השתתפו במבצע בתימן הלילה, ותקפו באמצעות יותר מ-50 חימושים ● שעות לאחר התקיפה: 2 טילים שוגרו מתימן לשטח ישראל - תוצאות היירוט בבדיקה ● טראמפ בשיחה עם כתבים: ניתן להגיע לעסקה בעזה עוד השבוע ● 50 חטופים - 640 ימים בשביעדכונים שוטפים

שר המשפטים ויו''ר ועדת השרים לענייני חקיקה, יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ'/דוברות הכנסת

השרים אישרו את הצעת החוק להחלשת היועמ״שים במשרדי הממשלה

הצעת החוק, שעלתה לוועדת השרים לחקיקה בראשות שר המשפטים יריב לוין, מבטלת את הכפיפות של היועמ"שים במשרדים ליועצת המשפטית לממשלה, וקובעת כי הם יידרשו לפרסם תזכירי חוק לפי דרישה ישירה של השר במשרד ● ועדת השרים לחקיקה אישרה כי הקואליציה תתמוך בקידום הצעת החוק, בניגוד לעמדת היועמ"שית

בניין בשכונת סיגליות בבאר שבע / צילום: יובל ניסני

עליית שווי של 60%: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בבאר שבע?

ביום האחרון של מבצע "עם כלביא" נרכשה דירת 4 חדרים, בשכונת הסיגליות בבאר שבע ● מדובר בדירת "מחיר למשתכן" שהזוכים מכרו עתה ● לדברי השמאי, "השוני במחירים בשכונה נעוץ בעיקר ברמת ההשקעה של הרוכשים המקוריים, שיכולה להעלות או להוריד את המחיר ב־50־80 אלף שקל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

נתניהו הכריע לגבי מיקום שדה התעופה הבא של ישראל. האם הפעם זה יקרה?

נתניהו הנחה להציג בתוך שלושה חודשים תכנון ראשוני להקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג בצקלג שבנגב, כאשר במקביל, יתבצע גם תכנון להקמת שדה התעופה ברמת דוד - ובהמשך יוחלט סופית היכן הוא יוקם ● האתר בצקלג נדחה בעבר בשל מגבלות שונות, אך הגורמים המקצועיים ריככו את עמדתם לגביו לאחרונה

שר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט / צילום: ap, Seth Wenig

בארה"ב מאיימים: ללא הסכמים עד סוף החודש, המכסים ישובו לרמות המקוריות שהוטלו באפריל

שר האוצר האמריקאי סקוט בסנט אמר בריאיון לרשת פוקס כי אם מדינות לא יגיעו להסכם חדש עם ארצות הברית עד 1 באוגוסט, המכסים ישובו לרמות המקוריות שהטיל הנשיא דונלד טראמפ באפריל ● לדברי בסנט, "זה הולך לדחוף את העניינים קדימה בימים ובשבועות הקרובים"

הניו יורק טיימס: זה "מחיר הניצחון" שישראל משלמת על המלחמה באזור

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: חמאס נתון ללחץ מתושבי הרצועה "שדורשים הקלה מהמשבר",  המדינה המפתיעה עם יותר מאלף פעילי חיזבאללה, וכך המלחמה באיראן "החלישה את מעמדה של ישראל בעולם" ● כותרות העיתונים בעולם

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ, לאחר חתימתו על ''החוק הגדול והיפה''  ב־4 ביולי / צילום: Reuters, Ken Cedeno

כשהוא חוגג את הצלחותיו בקונגרס ואיש אינו עומד בדרכו: טראמפ ייפגש עם נתניהו

כשהוא כול־יכול ומושא הערצה, טראמפ חוגג את הצלחותיו  הוא בז ליריבים ולמבקרים, ואומר: "הם שונאים אותי ואני אותם" ● הוא ממשיך את הסתערותו על כל מוקדי הכוח העצמאים, בהם הבנק המרכזי ומערכת המשפט ● רה"מ ישראל יודע שהנשיא לא הזמין אותו כדי להתווכח

קרנות הגידור התמודדו עם המבחן האולטימטיבי / אילוסטרציה: Shutterstock

"ביקוש כבוש וחוסר נזילות": מנהלי קרנות גידור מנתחים את הרנסנס בבורסה בת"א

בקרנות המיועדות למשקיעים המתוחכמים השיגו בדרך כלל תשואת נאות מתחילת השנה, אך התקשו להכות את ביצועי מדד הדגל המקומי ● מנהל הקרן שהניבה 31% למשקיעיה: "לאחר החודש האחרון, הדרך הפכה להיות הרבה יותר ברורה והכיוון להערכתנו הוא למעלה"