אפליקציה ממשלתית תאפשר לדווח על פגיעה באיכות הסביבה

המשרד להגנת הסביבה פרסם בשבוע שעבר מכרז לפיתוח אפליקציה שתאפשר לבעלי סמארטפונים לדווח על מפגעים שונים

יוזמה ממשלתית חדשה - אפליקציה חברתית לניטור איכות הסביבה. המשרד להגנת הסביבה פרסם בשבוע שעבר מכרז לפיתוח אפליקציה שתאפשר לבעלי סמארטפונים לדווח על מפגעים שונים. אורן אריאב, מנהל מערכות מידע במשרד להגנת הסביבה סיפר ל"גלובס" על היוזמה.

לדברי אריאב, "הרעיון המרכזי הוא לאפשר לאזרחים לדווח על מפגעים ועל אירועים סביבתיים. יש לא מעט פתרונות אזרחיים כאלה, אבל זו הפעם הראשונה שבה מדובר ביוזמה ממשלתית. אנחנו מוסיפים ממד חברתי - אתה בתור מתלונן יכול לא רק לדווח באופן עצמאי, אלא לגייס אנשים נוספים לטובת נושאים סביבתיים. הרעיון הוא שאם נושא מסוים יזכה לכמות מינימלית של פניות, המשרד יתחייב לפעול. יתרון נוסף - אתה תוכל לקבל פידבק לגבי האירוע. המערכות שלנו יעקבו אחרי התהליך ויעדכנו את משתמשי האפליקציה".

- אתם מתכננים להחליף את מוקדי 106? אם אני רואה מפגע סביבתי ברחוב שלי, האפליקציה תהיה רלוונטית?

"אנחנו לא יכולים ולא רוצים למנוע מהאזרח לעשות שימוש בערוץ שנכון מבחינתו. אם תפנה אלינו ונראה שמדובר באירוע שלא נפתר, המשרד ישים על זה פוקוס. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם הרשויות המקומיות ואנחנו נהיה גורם מסייע במקרה הזה. המשרד לא יכול ללכת ולנקות בכל מקום, אבל אנחנו כן יכולים להגיד לראש העיר - יש כאן עשרת אלפים איש שמתלוננים על מפגע מסוים".

במשרד להגנת הסביבה מעריכים כי האפליקציה תהיה זמינה במהלך שנת 2017.

אפליקציה דווח על פגיעה באיכות הסביבה
 אפליקציה דווח על פגיעה באיכות הסביבה