מנהל רשות השידור: "התיקון לחוק יביא לפגיעה בשידורים"

לקראת הדיון בוועדת הכלכלה מחר, המנהל המיוחד של רשות השידור, ברי בר ציון, שב ומזהיר כי אם התיקון לחוק יאושר "מאות עובדים יפוטרו עוד לפני החגים", והשידורים יופסקו עוד לפני עליית התאגיד

ברי בר ציון / צילום: דוד וינוקור
ברי בר ציון / צילום: דוד וינוקור

לקראת ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שתתכנס מחר בבוקר (ג') כדי לדון בתיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי, העביר המנהל המיוחד של רשות השידור שבפירוק, ברי בר ציון, מכתב ליו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, בו הוא מתריע מפני מספר בעיות חמורות בתיקון המוצע. בר ציון כותב את הדברים בהמשך להתראה שהעביר בשבוע שעבר לראש הממשלה ולשר האוצר בעניין.

[לסיפור המלא]

ראשית, הוא מתריע מפני "פגיעה קשה בשידורים החל מינואר 2017". על פי התיקון המוצע לחוק, תאגיד השידור החדש יוכל לעלות לשידור החל מינואר 2017, בכפוף לאישור שר התקשורת, בהתראה של שבועיים, כשבמקביל רשות השידור הנוכחית תיסגר. בר ציון מציין כי "מועד גמיש לסגירת רשות השידור יביא לפגיעה קשה בשידורים עד כדי הפסקתם" כבר ב-1 בינואר או בסמוך לו. "הרשות לא תוכל לתכנן ולקבוע את לוח השידורים לפרק זמן סביר מראש, דבר שיפגע באיכות השידורים. בנוסף, בשל חוסר הוודאות יגרמו לרשות הוצאות רבות נוספות ואף הפסד משמעותי מפרסומות וחסויות שכן לא ניתן יהיה להבטיח למפרסמים בוודאות את קיומן". הוא שב וחוזר על קביעתו מהשבוע שעבר שלפיה לסגירת רשות השידור נדרשת התראה מראש שלא תפחת מ-90 יום.

נושא נוסף נוגע לפינוי מתחם שרונה של רשות השידור כבר בינואר 2017 כפי שנקבע בחוק המתוקן. לדברי בר ציון, במקרה כזה יש להסדרי בחקיקה גם את המקום החלופי אליו יעברו שידורי הרדיו שמתבצעים מהמקום, שכן אין כל ודאות ששידורי התאגיד החדש יתחילו כבר בינואר 2017.

עניין קריטי נוסף בחוק החדש נוגע לשינוי שיטת התקצוב של רשות השידור כך שהחל מה-1 באוקטובר - המועד שבו אמור היה התאגיד לקום לפני שינוי החוק - יפחת בצורה משמעותית המימון לו זוכה רשות השידור. בר ציון מתריע כי במקרה כזה תיווצר "פגיעה מיידית בפעילות התקינה של רשות השידור" והיא "תיאלץ לפטר מאות עובדים עוד לפני החגים".