תאגיד השידור: מכרז הפרסום יידחה בשל דחיית העלייה לאוויר

על רקע העתירה המינהלית שהגישה שפ"מ, תאגיד השידור מסר לביהמ"ש כי יעשה מאמץ להשלים את קביעת כללי המכרז ואת תיקון המסמכים עד סוף החודש

אלדד קובלנץ / צילום סלפי
אלדד קובלנץ / צילום סלפי

חוק תאגיד השידור הציבורי, הדוחה את תחילת השידורים לאפריל 2017, או לפחות עד לחודש ינואר, משפיע גם על המכרז לשיווק זמן הפרסום שלו: התאגיד הודיע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי לדחיית מועד העלייה לאוויר יש, מטבע הדברים, השלכה על מועד המכרז ועל מועדי תחילת ההתקשרות עם הזוכה, ולכן הוא ייקח פרק זמן ממושך יותר לבחינת הכללים הנוגעים למכרז.

מהתאגיד, בניהולו של אלדד קובלנץ, נמסר לבית המשפט כי הוא יעשה מאמץ שקביעת הכללים הנוגעים למכרז ותיקון מסמכי המכרז בהתאם יושלמו עד סוף חודש אוגוסט, ולכן אין מניעה שהמועד להגשת הצעות יוארך.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כמה שבועות הגישה שפ"מ הגישה עתירה מינהלית, שבה היא מבקשת מבית המשפט להורות על ביטול הכללים החדשים שאימץ תאגיד השידור הציבורי "כאן". שפ"מ, ששיווקה את זמן הפרסום של רשות השידור בתחום הרדיו למעלה מ-20 שנה, מבקשת כי הכללים הקודמים - כללי רשות השידור - יחולו על המכרז לזיכיון לזמן הפרסום של התאגיד.

לחלופין מבקשת החברה לתקן את הכללים החדשים, כך שיתווסף להם איסור על השתתפותם של מפרסמים במכרז; או לתקן את תנאי המכרז עצמו, כך שיאסור על השתתפות מפרסמים, או להוציא צו המורה לתאגיד לתקן את תנאי המכרז. בנוסף ביקשה שפ"מ צו ביניים לעצירת המכרז.

עד למכרז הנוכחי אסור היה למפרסמים ופרסומאים לקחת חלק בהתמודדות על השיווק של זמן הפרסום של תאגיד השידור.

מועד סגירת המכרז נדחה כבר מספר פעמים בגלל ההליך המשפטי. בסיבוב האחרון שלח השופט ד"ר קובי ורדי את התאגיד "לבחינה מחודשת ומעמיקה של כל הנדרש, הן לגבי תנאי המכרז והן לגבי הכללים".

כפי שנחשף ב"גלובס", עם הקבוצות המתעתדות להתמודד במכרז על שיווק זמן הפרסום נמנות שפ"מ, המפיק בני מנשה, קבוצה של טלית ואולפני הרצליה בראשותו של יונה ויזנטל, וקבוצה נוספת בהשתתפות של יבואנית iRobot.