בניסיון להפוך פנטזיית ילדות למציאות, מהנדס אווירונאוטיקה מאלבמה בשם Aaron Wypyszynski, המייסד של חברת Wyp Aviation, פיתח כנף ייחודית שתאפשר לכם לעשות סקי בשמיים. הכנף מכונה wingboard, ודומה לווייקבורד, רק שבמקום שסירה תמשוך אתכם, מטוס יעשה זאת.

הספורט הקיצוני הזה מיועד בעיקר לאנשים שקופצים ממטוסים וצוקים עם חליפות רחיפה ומשתעממים מחוויה באורך של 60 עד 90 שניות בלבד.

אחרי שבדק את ה-wingboard באמצעות בובה דמוית אדם שמחכה תנועות אנושיות ומסוגלת לעמוד באותם העומסים שאנחנו עומדים בהם, היזם השלים בהצלחה בדיקה מאוישת של הקרש המעופף על גבי מנהרת רוח המשמשת לבדיקה של כלי טיס שונים.

לצורך הניסוי המאויש הראשון, שכר היזם את שירותיו של Brandon Mikesell, צנחן אקסטרים מקצועי שמעביר את ימיו בקפיצה ממצוקים ובדאייה מעל עמקים. במהלך טיסת הניסוי, עמד ה-wingboard במהירויות של בין 88 ל-120 קמ"ש, כאשר הגולש עמד בעומס של כ-36 ק"ג על גופו עקב התנגדות הרוח.

השאלה המעניינת היא האם מדובר בשיגעון של אדם אחד או בלידתו של ספורט אתגרי חדש. בכל מקרה, היזם מקווה לקחת את ה- wingboard לטיסת בכורה לקראת סוף 2016 או בתחילת 2017, ואז לשווק אותו ללקוחות הקצה.

במקביל, הוא בודק את האפשרות לבנות מתקנים עם מנהרות רוח שיאפשרו לקהל הרחב להתנסות בספורט החדש, מבלי להיחשף לסכנות הכרוכות בכך.