אושרה תוכנית קרן הקריה: ייבנו 4 מגדלים בקצה המתחם

מדובר בתוכנית שקידמו רשות מקרקעי ישראל ועיריית ת"א בקצה הצפון-מזרחי של מתחם הקריה, בקרן הרחובות שאול המלך ומנחם בגין, על מגרש בשטח כ-38 דונם, שאושרה בוועדה המחוזית ת"א

מתחם הקריה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
מתחם הקריה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

שלוש שנים לאחר אישור תוכנית קרן הקריה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית ת"א-יפו, וכשנה מאז שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית ת"א, אושרה התוכנית למתן תוקף בוועדה המחוזית שבמינהל התכנון. מדובר בתוכנית שקידמו רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית ת"א-יפו בקצה הצפון-מזרחי של מתחם הקריה, בקרן הרחובות שאול המלך ומנחם בגין, על מגרש בשטח כ-38 דונם.

התוכנית כוללת מגדל משרדים שיתנשא לגובה של 80 קומות, מגדל משרדים נוסף שיתנשא לגובה של 50 קומות ושני מגדלי מגורים בני 45 קומות כל-אחד, שעתידים לכלול 750 יחידות דיור סך הכול, מתוכן 150 קטנות.  

זכויות הבנייה שקובעת התוכנית עומדות על כ-149 אלף מ"ר לתעסוקה, 23 אלף מ"ר למסחר ו-59.4 אלף מ"ר למגורים. התוכנית מאפשרת המרה של חלק משטחי המסחר לתעסוקה ומלונאות.

כחלק מאישור התוכנית, נקבע כי הוצאת היתר בנייה למגדלים שיתנשאו לגובה של יותר מ-270 מטר מעל פני הים תותר רק באישור רשות התעופה האזרחית. במקרה שלא יתקבל אישור כזה, החליטה הוועדה על חלופה שתכלול שני מגדלי משרדים בגובה של עד 270 מטר מפני הים והגבהת שני מגדלי המגורים בחמש קומות, כשכל מגדל יהיה בן 50 קומות. התוכנית אושרה בתנאים ולאחר שיושלמו התנאים, תפורסם למתן תוקף ולאחר מכן הקרקע תוכל לצאת לשיווק.

התוכנית - שעליה אחראים האדריכלים יצחק חלפון ואלן אהרונוף - כוללת גם שטח של 15 אלף מ"ר לצורכי ציבור, מאפשרת נגישות למערכת התנועה הקיימת ומערכת הסעת ההמונים המתוכננת ותאפשר תנועה חופשית של הולכי רגל דרך המתחם. עוד במסגרת התוכנית שאושרה, מתוכנן גשר הולכי רגל שיחבר בין התוכנית לבין מתחם "מידטאון" הסמוך.