כחלון יעביר לרגב 455 מיליון ש' ויקבל את תמיכתה בתקציב

מירי רגב: "הבטחתי וקיימתי. התקציב התקדימי יסייע להמשך ולממש את החזון שלי לצדק תרבותי ויאפשר לי לקדם את התרבות הישראלית גם במהלכים פורצי דרך ברמה הבינ"ל"

מירי רגב / צלם: איציק בירן
מירי רגב / צלם: איציק בירן

תוספות תקציב במאות מיליוני שקלים לתקציבי משרדי המדע והתרבות יבטיחו את תמיכת השרים העומדים בראש המשרדים - שרת התרבות מירי רגב ושר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס - בתקציב המדינה. ההצבעה על אישור התקציב לשנים 2017-17 צפויה להיערך הלילה או מחר בשעות הבוקר המוקדמות.

תקציב משרד התרבות יגדל בשנתיים הקרובות בסכום כולל של 455 מיליון שקל כך סוכם בין האוצר לשרת התרבות מירי רגב, במסגרת ישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה. כשני שליש מהתוספת היא חד-פעמית והיתרה, כ-100 מיליון שקל תוספת קבועה לבסיס התקציב

שרת התרבות מירי רגב אמרה בתגובה "הבטחתי וקיימתי. התקציב התקדימי יסייע להמשך ולממש את החזון שלי לצדק תרבותי ויאפשר לי לקדם את התרבות הישראלית גם במהלכים פורצי דרך ברמה הבינ"ל. אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על שיתוף-הפעולה ועל ההכרה בצרכי התרבות ומברכת על שיתוף-הפעולה המוצלח עם פורום מוסדות תרבות. התקציב שנחתם מאפשר מבחינתי את הנחת אבן היסוד להגדלת נתח התרבות בתקציב המדינה והבאתו לשיעורים המקובלים במדינות המפותחות".

בהודעה שפרסמה דוברת המשרד נאמר כי התקציבים הנוספים יאפשרו לממש את רעיון הקמתו של "מכון יצוא תרבות" ללהפצת תרבות ישראלית בחו"ל ישראלית בדומה למועצה הבריטית, מכון גתה הגרמני וסרוונטס הספרדי. על-פי הסיכום התקציבי תגדל התמיכה במוסדות תרבות במרכז ובפריפריה ותוקם קרן קולנוע דרום שתציע מענקים לסרטים שיופקו באזור הנגב. . בין הסקטורים שיזכו לתוספות תקציב פעילויות תרבות במגזר החרדי והערבי, מוסדות תרבות בירושלים וגופי סיוע לבעלי צרכים מיוחדים

גם תקציב משרד המדע צפוי לגדול משמעותית: על-פי הודעת משרד המדע צפוי תקציב המשרד לגדול ב-2017 ב-15% ולעמוד על כ-480 מיליון שקל. ב-2018 מתוכנן גידול נוסף ל-530 מיליון שקל. בעקבות הסיכום אמר השר אקוניס כי "הגדלת התקיב לשיא של כל הזמנים היא הכרה של הממשלה בצורך בחיזוק יכולותיה של ישראל בחדשנות, בטכנולוגיה ובמחקרים פורצי דרך. התקציב יאפשר למשרד להיות גורם מוביל בקידום מדינת ישראל בתחום המדע, הטכנולוגיה והמו"פ".

בין היתר מיועדות תוספות התקציב לממן תוכניות לעידוד שיתופי-פעולה מדעיים בינלאומיים, תמיכה במחקרים, צמצום הפער הדיגיטלי בין אזורים שונים בארץ, וכן תוכנית 'סל מדע' המיועדת לחשוף בני נוער לתחומי המדעים המדוייקים.