אי.די.בי עתרה לבג"ץ: סלינגר מנעה שיעבוד מניות כלל

סלינגר החליטה שלא לאשר לאי.די.בי לשעבד למחזיקי האג"ח החדשות שלה כ-19% מהון המניות של כלל ביטוח ■ לטענת אי.די.בי, הסירוב של סלינגר מהווה פגיעה קשה בקניינה

דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי
דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי

חברת אי.די.בי פיתוח של איש העסקים אדוארדו אלשטיין הגישה היום (א') עתירה לבג"ץ נגד המפקחת על הביטוח, שוק הון וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר. את העתירה הגישה אי.די.בי כנגד החלטה של סלינגר שלא לאשר לאי.די.בי לשעבד למחזיקי האג"ח החדשות שלה (סדרה י"א) כ-19% מהון המניות של החברה-הבת כלל ביטוח (כ-34% ממניות כלל ביטוח שבידי אי.די.בי).

מוקדם יותר החודש השלימה אי.די.בי גיוס של 325 מיליון שקל בהנפקת סדרת אג"ח י"א החדשה, אולם הכסף יועבר אליה רק אם יאושר השיעבוד על מניות כלל כבטוחה. בעתירה מבקשת אי.די.בי כי בג"ץ יוציא צו דחוף המורה לסלינגר להתייצב בפניו ולהסביר מדוע אינה מאשרת את השיעבוד.

לטענת אי.די.בי, הסירוב של סלינגר מהווה פגיעה קשה, בלתי סבירה ובלתי מידתית בקניינה של החברה ומונע ממנה לקבל את סכום הגיוס. לדבריה, הריבית המשולמת בגין כספי ההנפקה, בזמן שאלה נמנעים ממנה כאמור ומוחזקים בידיו של נאמן י"א, עומדת על סך של יותר ממיליון שקל בחודש, וזאת בנוסף להוצאות ההנפקה ששילמה בסכום של 5 מיליון שקל.

"כספי ההנפקה דרושים לעותרת לשם שירות צרכיה התזרימיים, ובכלל זה, בראש ובראשונה, פירעון תשלומי חלויות שוטפות לנושים במהלך חודש ספטמבר הקרוב, בסך של כ-91 מיליון שקל; ותשלום חלויות שוטפות במהלך חודשים נובמבר-דצמבר 2016, בסך של כ-160 מילון שקל. אם חלילה תמשיך להימנע האפשרות של העותרת לקבל לידיה את כספי ההנפקה בזמן הקרוב מאד - עלול הדבר לגרום לעותרת לנזקים גבוהים שסופם (וגובהם) מי ישורנו", כותבת אי.די.בי באמצעות משרד עורכי הדין גורניצקי ושות'.

"סירובה הנ"ל של הממונה הוא סירוב פסול שאינו כדין וכן הוא סירוב בלתי צודק, בלתי אחראי, בלתי סביר ובלתי מידתי. הלכה למעשה, סירובה של הממונה נועד אולי 'להעניש' את העותרת ו'לבוא איתה חשבון'", מציינים עורכי הדין של אי.די.בי.

לדבריהם, "הנימוק שסיפקה הממונה לדבר סירובה ליצירת השיעבוד הוא כי השיעבוד עשוי לפגוע ביישום המתווה למכירת מניות כלל ביטוח", אולם נימוק זה "פשוט אינו נכון".

את העתירה מטעם אי.די.בי הגישו עורכי הדין פנחס (פיני) רובין, כפיר ידגר ושירין גבאי ממשרד גורניקי ושות'.