"פיקים" של 16.5% צפייה בקרבות של אורי ששון בערוץ הספורט

רייטינג שבועי: "המירוץ למיליון" של רשת מצליחה לשמור על נתונים גבוהים, אך שאר התוכניות בעשירייה הראשונה לא הצליחו לחצות את רף ה-20%

אורי ששון באולימפיאדה / צילום: רויטרס
אורי ששון באולימפיאדה / צילום: רויטרס

תוכנית הריאליטי "המירוץ למיליון" של זכיינית ערוץ 2 רשת מוסיפה להתבלט כמותג החזק ביותר בקיץ שחון הרייטינג שעובר על הטלוויזיה המסחרית. אל הנתונים הלא גבוהים שנרשמים בתקופה האחרונה נוספה השבוע האולימפיאדה ופגעה עוד יותר בנתוני הצפייה של רוב התוכניות.

עם זאת, תוכנית הריאליטי של רשת הוסיפה לשמור על נתונים גבוהים: שתי התוכניות ששודרו בימים ראשון ושלישי הציגו רייטינג שנע סביב 27% מבתי-האב היהודיים ולמעלה מ-800 אלף צופים בכלל האוכלוסייה.

כל שאר התוכניות ששודרו בשבוע החולף לא הצליחו לחצות את רף ה-20%. במקום השלישי נמצאת מהדורת חדשות סוף השבוע ששודרה אמש בערוץ 2 עם 19.9%, בעוד "המגזין" בערוץ 10 ששודרה ממול ממול הסתפקה ב-8.4%. במקום השישי נמצאת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 עם ממוצע שבועי של 17.9%.

זכיינית ערוץ 2 קשת מצליחה להכניס לטבלת 10 התוכניות הנצפות 5 משדרים - שניים יותר מרשת - מז'אנרים מגוונים. הריאליטי "המשימה: אמזונס", ששודר השבוע רק ביום רביעי, הציג נתון שפל של 19.5%; וגם "צומת מילר", שלפני שבוע נצמד ל"מירוץ למיליון", מציג את הנתון הנמוך ביותר מאז שעלה לשידור: 18.5%.

שתי תוכניות נוספות של קשת שנכנסו לרשימה הן הסרטים התיעודיים ששודרו אתמול, ערב תשעה באב: "סרטים מלבנון" של איתי אנגל (17%), ו"גל הירש - סיפור מלחמה" (16.7%).

"יום האם" של קשת סוגרת עונה, ואת הרשימה, עם 15.4% צפייה וממוצע עונתי של 16.9%.

ההסבר לרייטינג הנמוך נעוץ לפחות בחלקו בשידורי אולימפיאדת ריו 2016 שמועברים בערוצי ספורט 5. הנתונים הללו אינם מפורסמים באופן רשמי, מכיוון שערוץ הספורט אינו חבר בוועדה למדרוג, אך כפי שכתבנו בשבוע שעבר, ערב שידורים ממוצע מגרד מלמטה את רף ה-10% בפריים-טיים. דווקא בין 23:00 לחצות הצפייה גוברת ומגיעה לנתונים דו-ספרתיים, בהתאם ללוח הזמנים של האירועים האטרקטיביים.

ביום שישי זכה הג'ודוקא אורי ששון במדליה השנייה של ישראל בריו 2016, ושני הקרבות המכריעים שלו - חצי הגמר והקרב על המדליה - רשמו "פיקים" של כ-16.5%.

בגזרת מהדורות שישי הפער הקטן בין שני הערוצים נשמר: 12.5% ל"אולפן שישי" בחדשות 2 מול 7.7% ל"שישי" עם איילה חסון בחדשות 10.

רייטינג 14.8.16
 רייטינג 14.8.16