סורוס מזהה הזדמנות בחברה ישראלית - והפך בה לבעל עניין

הקרן של המיליארדר דיווחה לרשות ניירות הערך של ארה"ב כי בתחילת החודש היא הפכה לבעלת עניין עם החזקה של כ-2.2 מיליון מניות אלוט תקשורת, כ-6.6% ממניות החברה

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

האם המיליארדר ג'ורג' סורוס זיהה הזדמנות מעניינת בחברת ציוד התקשורת הישראלית אלוט תקשורת ? אחרי נפילה של 15.7% במניה מתחילת השנה, והערכות על כך שהחברה נמצאת "על המדף" ומחפשת רוכש, אתמול נודע שהקרן של סורוס הפכה לבעלת עניין באלוט.

מדיווח שהעבירה הקרן (SOROS FUND MANAGEMENT) ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, עולה כי בתחילת החודש היא הפכה לבעלת עניין עם החזקה של כ-2.2 מיליון מניות אלוט, כ-6.6% ממניות החברה. נכון להיום, השווי של החזקת הקרן בחברה הוא כ-11 מיליון דולר. החזקת הקרן באלוט היא החזקה פיננסית-פסיבית ואינה נועדה למטרה של השפעה על מהלכי החברה.

בעלי מניות בולטים אחרים באלוט הם זהר זיסאפל עם 8.6%, פידליטי עם 8.3%, מגדל עם 7.8%, הפניקס עם 7.3% ועוד שלושה גופים מוסדיים מארה"ב עם החזקות של 5.6%-6.5%.

אלוט מהוד השרון נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי של 165 מיליון דולר. החברה, בניהולו של אנדריי אלפנט, ספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, וכבר כמה רבעונים מתקשה להתאושש מהקשיים בעסקי הליבה (DPI, ניטור וניהול תעבורת יישומים באינטרנט) בעוד שפעילותה בתחומי הערך המוסף והאבטחה אינה מפצה על הירידה ב-DPI. לאחרונה הודיעה אלוט על ביצוע רה-ארגון, שכלל ככל הידוע גם פיטורים של כ-30 עובדים.

אלוט הונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני כעשור, לפי שווי של כ-250 מיליון דולר. בשיא, לפני ארבע שנים, היא נסחרה בשווי כ-875 מיליון דולר, ומאז איבדה המניה כ-82% מערכה. לפי הערכות, אלוט בוחנת אפשרות להירכש, ומגעים ראשוניים נערכו עם גורמים שעשויים להתעניין בכך.