מעלות מורידה את דירוג האשראי של שיכון ובינוי לדרגה A

הורדת הדירוג נעשית לאור הפיחות המשמעותי במטבע הניגרי מול השקל ■ עם זאת, להורדת הדירוג מוסיפה מעלות "תחזית מתפתחת", שמשמעותה היא שדירוג האשראי עשוי לעלות בחזרה

שרי אריסון, בעלי שיכון ובינוי / צילום: תמר מצפי
שרי אריסון, בעלי שיכון ובינוי / צילום: תמר מצפי

מעלות מורידה היום (ד') את דירוג האשראי של שיכון ובינוי , שנמצאת בשליטת שרי אריסון, בדרגה אחת - מהדרגה A+ לדרגה A. זאת, לדברי החברה, לאור שינוי המדיניות הנוגעת למטבע הניגרי, שמביא לפיחות משמעותי מול השקל.

"כ-30% מצבר ההזמנות העתידי של שיכון ובינוי מקורו בניגריה, ולהערכתנו צפויה פגיעה בהכנסותיה וברווחיות בטווח הקרוב, גם בהינתן חידוש העבודות במדינה", מציינים היום בסוכנות הדירוג.

"הפיחות במטבע הניגרי יביא לשחיקה בהכנסות וברווחיות של 'שיכון ובינוי' בתגרום לשקלים, כך שיחס החוב יעלה פי שישה ואף יותר בשנים 2016-2017", הוסיפו במעלות. 

עם זאת, להורדת הדירוג מוסיפה מעלות "תחזית מתפתחת" לחברה, שמשמעותה היא כי הסוכנות מאמינה שדירוג האשראי של החברה עשוי לעלות בחזרה. "תחזית הדירוג המתפתחת משקפת את הערכתנו כי ייתכן לחץ מתמשך על יחסי כיסוי החוב של החברה, אם רמת הוודאות בניגריה לא תעלה בטווח הקרוב, וכי מנגד, יישום התוכנית האסטרטגית שהוצגה לנו עשוי לקזז השפעה זו עד כדי שיפור ביחס המינוף לרמתו הקודם", אמרו במעלות.