קבוצת הביטוח הראל הודיעה לעובדיה על עדכון שכר המינימום

קבוצת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, העלתה היום את שכר המינימום לכלל עובדיה ועובדי הקבלן שהיא מעסיקה לרמה של 6,000 שקל לחודש

יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר
יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, העלתה היום (ד') את שכר המינימום לכלל עובדיה לרמה של 6,000 שקל לחודש. לידי "גלובס" הגיע מייל פנימי ששלחה החברה בעניין "עדכון שכר מינימום בחברה", ובו נכתב: "הנהלת החברה החליטה, בהחלטה מיוחדת, לקבוע שכר מינימום מיוחד להראל, הגבוה במידה ניכרת משכר המינימום במשק. כידוע, שכר המינימום במשק עומד כעת על 4,825 שקל ומתוכנן להתעדכן בשתי פעימות: בינואר 2017 ל-5,000 שקל, ובדצמבר 2017 ל-5,300 שקל".

העדכון בשכר העובדים החלשים יותר בהראל יקרה כבר ממשכורת חודש ספטמבר הקרוב. אך לא רק זאת אף זאת - בהראל לא מסתפקים רק בעובדי החברה ואומרים כי "אנו פועלים מתוך ראייה חברתית רחבה ורואים בעובדי הקבלן והשירותים אשר עובדים בהראל עובדים שווי זכויות לעובדי הראל, ואי לכך שכר המינימום החדש בהראל יחול גם עליהם".

נכון לסוף 2015 הועסקו בכל קבוצת הראל 4,721 עובדים בכ-4,230 משרות. יצוין כי היום הודיעה הראל כי המפקחת על הביטוח באוצר קנסה אותה בכ-1.225 מיליון שקל, וזאת משום "אי שליחת דוחות תקופתיים לאוכלוסייה מסוימת של לקוחות בעלי פוליסות ביטוח חיים משולבות חיסכון, שהגיעו לתום תקופת הביטוח".