חשד להברחת סיגריות במיליונים דרך מתקן ביטחוני של קצא"א

חוקרי המכס והמשטרה פשטו על מתחם ביטחוני של קצא"א בדרום ועצרו 3 עובדים בחשד כי עסקו בהברחת ענק של סיגריות וציוד נוסף ■ לפי החשד, הסיגריות הוחבאו במכולות בנמל אשדוד ■ הערכה: בכירים בחברה ייחקרו

מוצרי British American Tobacco / צילום: בלומברג
מוצרי British American Tobacco / צילום: בלומברג

במבצע מורכב פשטו הלילה חוקרי המכס והמשטרה על מתחם ביטחוני רגיש וממודר של חברת קצא"א בדרום הארץ, אחרי שבשבועות האחרונים התנהלה חקירה סמויה ובמרכזה חשד להברחות ענק של סיגריות וציוד נוסף דרך מתקן של החברה. 3 עובדים נעצרו, וגורם המעורה בחקירה מסר כי צפויים מעצרים נוספים - כולל של בכירים בחברה.

על-פי החשד, העובדים נהגו להחביא את הסיגריות ואת הציוד בתוך מכולות שהגיעו לנמל אשדוד על גבי אוניות נפט. לפי הנטען, הם הכניסו את הסחורה לישראל מבלי לשלם מכס ולאחר מכן מכרו אותה. בפשיטה נמצאו סיגריות בשווי 1.5 מיליון שקל.

מהחקירה עלה חשד כי העובדים ביצעו הברחות סיטונאיות בזמן עבודתם, תוך שהם מנצלים את המתחם הביטחוני למטרה זו. עוד עולה כי העובדים ניצלו לכאורה את מעמדם ואת תפקידם בכדי לבצע את העבירות, שנמשכו לאורך זמן.

חקירת ההברחות דרשה משאבים רבים ועבודה מאומצת של הגורמים המעורבים בה, עד למעצר החשודים בפרשה. העובדים הובאו היום (ה') בשעות הצהריים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום באשקלון.