אקירוב בוחן הנפקה של פעילות הנדל"ן של אלרוב בשווייץ

תיק הנכסים בשווייץ מהווה 61% מהנדל"ן המניב להשקעה שבבעלות אלרוב ■ חלקה בשווי הנכסים הללו בסוף 2015 הסתכם ב-3.2 מיליארד שקל

אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי
אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי

מניית חברת הנדל"ן המניב אלרוב נדל"ן  טיפסה היום (א') בכ-9%, לאחר שהחברה דיווחה כי היא בוחנת, באופן ראשוני, לבצע הנפקה של פעילותה בשווייץ, בבורסה לניירות ערך של ציריך. לצורך האמור, בוחנת אלרוב נדל"ן אפשרות למזג את שתי החברות-הבנות שלה, שמרכזות את פעילותה בשווייץ, לתוך חברה ייעודית שמניותיה הן שיונפקו לציבור.

אלרוב מחזיקה בשווייץ שטחי מסחר ומשרדים בהיקף של 184 אלף מ"ר (236 אלף מ"ר במאוחד - עם החזקות השותפים), המהווים 61% מנכסי הנדל"ן המניב להשקעה ששבעלותה. החלק של החברה בשווי הנכסים בשווייץ הסתכם בסוף 2015 ב-3.2 מיליארד שקל (4.1 מיליארד שקל במאוחד), והניב רווח נטו מפעילות (NOI) של 140 מיליון שקל. כך, שהנפקת הפעילות בשווייץ לפי מכפיל הון גבוה מזה שבו נסחרת כיום החברה בבורסה בתל-אביב, עשויה להוביל להצפת ערך למשקיעים.

במקביל, פרסמה היום אלרוב נדל"ן את תוצאותיה לרבעון השני של 2016, שכללו ירידה ברווח הנקי ל-4.5 מיליון שקל בלבד, לעומת 36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום ששת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה מתונה יותר של 7 מיליון שקל ברווח הנקי, ל-50.5 מיליון שקל, אולם זאת בעיקר בשל הכנסות מסים גבוהות בהיקף של 59.4 מיליון שקל שרשמה ברבעון הראשון, בזכות הפחתות במסי החברות בישראל ובקנטון שבמערב שווייץ.

אלרוב נדל"ן פועלת בתחום הנדל"ן המסחרי המניב והמלונאות בישראל, בשווייץ, באנגליה, בצרפת ובהולנד. בסעיף הרווח הכולל, בו נכללים גם השינויים בסעיפי הקרנות שבהון העצמי (שטרם הוכרו כהוצאות), הציגה החברה הפסד כולל של 9.1 מיליון שקל ברבעון השני, ורווח כולל של 9.9 מיליון שקל בלבד במחצית הראשונה. אשתקד, הציגה החברה רווח כולל של 44.6 מיליון שקל ברבעון השני ושל 100.6 מיליון שקל במחצית הראשונה.

את הנפילה החדה ברווח הכולל הסבירה אלרוב בירידה של 22 מיליון שקל בהפרשי תרגום מטבע-חוץ בגין פעילות חוץ. ירידה זו נגרמה בעיקר כתוצאה ממהלך הברקזיט: בעקבות תוצאות משאל העם בבריטניה בו הוחלט על עזיבת האיחוד האירופי, נחלשה הלירה שטרלינג ברבעון השני בשיעור של 4.7% מול השקל. מאז סוף יוני נמשכה המגמה ושער השקל יוסף בעוד 4.6% מול הליש"ט, כך שגם ברבעון השלישי צפוי הרווח הכולל להיפגע מהיפרדות בריטניה מהאיחוד.

עוד ציינה אלרוב כי הרווח הכולל במחצית הושפע לרעה מהפסד של 9 מיליון שקל משינויים בשווי הוגן של נכסים פיננסיים זמינים למכירה, וכן מירידה של 15 מיליון שקל בשערוך של רכוש קבוע (נטו). אלרוב נדל"ן נמצאת בשליטת איש העסקים אלפרד אקירוב, שמחזיק ב-66% ממניותיה בשווי של 1.45 מיליארד שקל. החברה עצמה נסחרה היום לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל, המשקף מכפיל של 0.67 על ההון העצמי.

מבט על המגזרים השונים של החברה מעלה כי מגזר המלונאות בישראל, שמורכב בעיקר ממלונות מצודת דוד וממילא בירושלים, הציג במחצית הראשונה של 2016 ירידה של 11% בהכנסות ל-79.5 מיליון שקל ונפילה של 58% ברווח לפני פחת ל-5.7 מיליון שקל, וזאת עקב התמשכות האירועים הביטחוניים והירידה בתיירות לישראל. גורמים אלו הובילו את החברה להפחית את העודף התפעולי הצפוי לשנה זו ל-32 מיליון שקל (בדומה ל-2015), מהערכה קודמת של 47 מיליון שקל שנקבעה בהתבסס על העודף התפעולי של 2014.

במלונות בחו"ל נרשמה במחצית יציבות בהכנסות ברמה של 117 מיליון שקל, ומעבר לרווח לפני פחת של כ-1 מיליון שקל, בעוד שבמגזר הנדל"ן המניב להשקעה, שכולל בעיקר נכסים בשווייץ, ירדו ההכנסות ב-6% במחצית הראשונה ל-178.7 מיליון שקל.

לאלרוב נדל"ן תיק ניירות ערך שהסתכם בסוף הרבעון השני בשווי של 597 מיליון שקל, ושכולל בעיקר החזקה בכ-3% ממניות בנק לאומי בשווי של 576 מיליון שקל (נכון לסוף יוני). מאז סוף יוני ועד יום חמישי האחרון עלה השווי ההוגן של מניות לאומי שבתיק ב-28 מיליון שקל, והגדיל את היקף התיק של אלרוב ל-625 מיליון שקל.

אלרוב
 אלרוב