שיפור בתוצאות אלקו; הרווח ברבעון נפגע מפירעון אג"ח

בסיכום מחצית השנה זינק הרווח הנקי ל-285 מיליון שקל בזכות מימוש קרקע בסין ■ מניית אלקו הכפילה את שוויה מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של 1.55 מיליארד שקל

חברת ההחזקות אלקו סיכמה את הרבעון השני של השנה עם שיפור בתוצאות החברות הבנות שהציגו דוחות כספיים חיוביים, והכנסותיה טיפסו בסך הכל ב-13% ל-2.1 מיליארד שקל. למרות זאת, בשורה התחתונה רשמה אלקו  רווח נקי (חלק בעלי המניות) מצומק של פחות מ-4 מיליון שקל - סכום המהווה שחיקה של יותר מ-70% מהרווח ברבעון המקביל וזאת בהשפעת הוצאה חד פעמית של כ-30 מיליון שקל בגין פירעון אג"ח מוקדם עליו הודיעה בחודש מאי האחרון. בניטרול הוצאה חד פעמית זו, הרווח הנקי הרבעוני של החברה שבשליטת גרשון זלקינד צמח ב-33% ל-36 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של אלקו מתבצעת באמצעות חברות בנות, ששלוש מהן נסחרות בבורסה המקומית: אלקטרה, בתחום ייצור ושירותים למבנים ולתשתיות בארץ ובחו"ל; אלקטרה נדל"ן, בתחום הנדל"ן המניב והיזמי בארץ ובחו"ל; ואלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), בתחום ייבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים. בנוסף אלקו פועלת בדרום-מזרח ארה"ב ברכישה וניהול מקבצי דיור להשכרה באמצעות חברת ENA (אלקו צפון אמריקה).

בפילוח תרומת החברות הבנות לתוצאות הרבעון בלטה אמ"צ שתרומתה לרווח הוכפלה והגיעה ל-38 מיליון שקל. זאת כחלק מהמומנטום החיובי ממנו היא נהנית אחרי תקופה עסקית שלילית בעקבותיה אימצה תכנית התייעלות אגרסיבית. רווחי אלקטרה, הנחשבת לזרוע הפעילות היציבה והחזקה בקבוצה, נותרו ללא שינוי - ברמה של 36 מיליון שקל. שיפור ניכר הציגה גם אלקטרה נדל"ן, עם תרומה סמלית של 1 מיליון שקל לרווחי בעלת השליטה, וזאת אחרי תקופה ארוכה שהתאפיינה בעיקר בהפסדים.

במסגרת צעדיה של אלקטרה נדל"ן לצאת לדרך חדשה, לאחר תקופה עסקית מאתגרת שנמשכה כמה שנים, נכללו מהלך - במסגרתו החלה לפעול כזרוע הנדל"ן המניב של אלקו - וכן רכישת ENA מידי החברה האם בכ-60 מיליון שקל. בנוסף השלימה אלקטרה נדל"ן בשבוע שעבר גיוס בהיקף של 100 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות - כחודשיים לאחר שגייסה 85 מיליון שקל בהנפקת אג"ח.

בסיכום מחצית השנה זינק הרווח הנקי של אלקו כמעט פי עשרה ל-285 מיליון שקל. זאת, בעיקר בזכות מימוש חלקה של אלקו בחברה זרה (אלקו הולנד) שהחזיקה בקרקע בסין. הכנסות אלקו (נטו) בתקופה זו צמחו ב-11% ל-4 מיליארד שקל.

מימושים מוצלחים וירידה בחוב

גם בפילוח תוצאות המחצית בולטת תרומתה של אמ"צ לרווחי החברה האם, עם קפיצה של 136% ל-59 מיליון שקל. תרומת אלקטרה נדל"ן לרווחי אלקו במחצית השנה הגיעו ל-8 מיליון שקל, אחרי שהסבה לה הפסד של 25 מיליון במחצית הראשונה של 2015. אלקטרה, בדומה לרבעון השני, שומרת על יציבות גם במחצית השנה - עם תרומה של 77 מיליון שקל לרווחי אלקו. על רקע השיפור בפעילות, מניית אלקו הכפילה את שוויה מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של 1.55 מיליארד שקל.

אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלקו, מסר היום כי "אלקו מסכמת את המחצית הראשונה של 2016 עם צמיחה בהכנסות וברווחים, לצד שיפור בפרמטרים התפעוליים של כל החברות הבנות של הקבוצה. אלקטרה מוצרי צריכה הציגה ברבעון שיפור ניכר ברווחיותה בהמשך ליישום תהליך הרה-ארגון בשורותיה בשנה וחצי האחרונות".

עוד לדברי ישראלי, "אלקטרה נדל"ן הפכה בתחילת השנה לזרוע המרכזת את פעילות מקבצי הדיור בארה"ב, ונערכת להמשך הגדלת פעילותה בתחום זה. אלקטרה ממשיכה להציג שיפור משמעותי בהכנסותיה וברווחיה, לצד עלייה בצבר העבודות שלה לכ-10 מיליארד שקל. קבוצת אלקו מסיימת את המחצית הראשונה של השנה עם רווח של כ-350 מיליון שקל, בעיקר הודות למימושים מוצלחים בארה"ב ובסין, תוך ירידה מהותית בחוב הפיננסי, ונערכת להמשך פיתוחה העסקי לשנים הבאות".

מניית אלקו
 מניית אלקו