עזריאלי משיקה אפליקציה שתזהה לקוחות ותציע להם הטבות

האפליקציה תשמש גם כפלטפורמה סינרגטית לאתר סחר חדש שהקבוצה תשיק בקרוב, שיחליף את אתר buy2 ■ הרשתות שייקחו חלק בפעילות עשויות לשלם עליה דרך העלאת דמי השכירות

כ-4 חודשים אחרי שרכשה את פעילות המסחר האלקטרוני של חברת buy2, קבוצת עזריאלי עושה צעד נוסף להרחבת פעילותה בזירה הדיגיטלית. היום (ג') השיקה הקבוצה את אפליקציית Azrieli app, שלדברי הקבוצה הושקעו בפיתוחה 2 מיליון שקל.

האפליקציה נועדה בראש ובראשונה לשמש כלי להגברת הנאמנות ותנועת הלקוחות בקניוני עזריאלי, במטרה ליצור בידול ומובילות על פני קבוצת מליסרון וקניונים מתחרים אחרים, וכפי שאומרת יו"ר הקבוצה ובעלת השליטה בה, דנה עזריאלי, "אנחנו רוצים לייצר מצב שהחנויות אצלנו הן הכי מוצלחות".

עם זאת, בכוונת הקבוצה לעשות בפלטפורמה שימוש למטרות מגוונות ורחבות, שבחלקן יהוו מנוע צמיחה לקבוצה ולא פחות מכך - יהוו פעילות סינרגטית גם לאתר סחר חדש שהקבוצה מתכננת להשיק בשבועות הקרובים ואשר יחליף את אתר buy2.

כחלק מכך, בכוונת הקבוצה להפוך את האפליקציה לארנק אלקטרוני, כך שקבוצת עזריאלי תהפוך בפועל לחברת סליקה הנהנית מעמלת סליקה, לאפשר הזמנת אוכל ממסעדות וגם להציע ללקוחות הקניונים חבילות נופש ואפילו מכוניות.

המטרה: 100 אלף הורדות בשנה

למעשה, מדובר בגרסת "האח הגדול" נוסח עזריאלי. מורידי האפליקציה, ללא צורך להפעיל תוכנת ניווט, יזוהו ברגע שהם יסתובבו באזור קניוני עזריאלי - והאפליקציה תציע להם קופוני הנחה לרשתות שונות הפועלות בקניון.

עד כה הודיעו כמה עשרות רשתות כי ייקחו חלק בפעילות זו. באופן זה מבקשת הקבוצה ליצור העדפה לקניות בקניוני עזריאלי על פני קניונים אחרים. האפליקציה תוצע ככלי חינמי לרשתות השיווק הפועלות בקניוני עזריאלי. אם היא תנחל הצלחה, הרי שבעתיד הרשתות עשויות לשלם עליה דרך העלאת דמי השכירות בקניונים, כפי שמאשרת הנהלת הקבוצה בתשובה לשאלת "גלובס".

כל זמן שאין לקניונים מתחרים פלטפורמה דומה, הרי שיש אינטרס לרשתות השיווק שמעוניינות בהגדלת התנועה בחנויות, להציע קופוני הנחה מיוחדים לעזריאלי. הרעיון הוא להגיע לפרסונליזציה גבוהה ככל האפשר, ולכן הדבר עשוי לשמש את הרשתות גם במבצעים מקומיים, מבלי הצורך להתחייב למבצע ארצי, וכן בחיסולי מלאי נקודתיים.

אם בעתיד קבוצת מליסרון למשל תשיק אפליקציה דומה, קבוצת קניוני עזריאלי תאבד לפחות חלק מהיתרון.

הקבוצה הציבה לעצמה כיעד להגיע לכל הפחות ל-100 אלף הורדות בשנה הראשונה לפעילות. את התמריץ להורדת האפליקציה מעניקה הקבוצה באמצעות מתן הנחה של 50% בחניוני הקבוצה. כמו כן, הקבוצה תעניק מתנה כדי לעודד את מורידי האפליקציה להשיב לשאלונים אישיים שיאפשרו לה בפועל איסוף מידע רחב על המבקרים בקניונים של הקבוצה ושימוש במידע זה לטובת שיווק ישיר.

- דנה עזריאלי, זו גרסת "האח הגדול" נוסח עזריאלי?

"ממש לא גרסת 'האח הגדול', נהפוך הוא. אני חושבת שהגענו לשלב, עם השקת האפליקציה שלנו, שאנחנו מייצרים חוויה לכל לקוח ולכל חנות, שרק יוסיף ערך לכולם".

- ובכל זאת, אתם תדעו בדיוק מתי אני נכנסת אליכם, תדעו גם מתי אני נכנסת לקניונים המתחרים.

"אני לא אדע מתי את נכנסת לקניון המתחרה, ואם אנחנו יודעים מתי את נכנסת לקניונים שלנו, זה מפני שאישרת לנו לדעת. בלי האישור שלך אנחנו לא נדע, ועם האישור הזה אנחנו יכולים לשלוח לך דברים שמיועדים אלייך במיוחד. נייצר בשבילך ערך וכלי עזר לכל חוויית השופינג שלך".

- נניח שעכשיו אני בקניון רמת-אביב. איזה ערך תייצרי עבורי כדי שאקפוץ לקניון עזריאלי בתל-אביב או לקניון איילון ברמת-גן? 

"אני לא מדברת על המתחרים. אני רק יכולה להגיד שבאפליקציה שלנו יש קופונים שנותנים הנחות במקום, באותו יום, שאין בכל קניון אחר. זה במיוחד לאנשים שמשתמשים באפליקציה של קבוצת עזריאלי. בנוסף, דרך האפליקציה תקבלי הנחה בחניה, ואם תאשרי, הפרסונליזציה של האפליקציה תיתן לך ערך נוסף".

העסקים מממנים את ההטבות

לדברי מנכ"ל קניוני עזריאלי, ארנון תורן, "האפליקציה היא יתרון גדול מאוד עבורנו. היא מביאה חדשנות שלא קיימת בשום קבוצת קניונים אחרת, והיתרון הזה יביא לנו לקוחות מרוצים יותר, ואני מעריך שגם טראפיק הרבה יותר גדול".

- האפליקציה היא פלטפורמה נהדרת, ולכן מחר תוכל להושיב עליה כל דבר שתרצה ואולי למכור - למשל, חבילות נופש למבקרים בקניוני עזריאלי.

"חד-משמעית כן. אנחנו נוכל להלביש עליה כל מה שמביא ערך ללקוחות שלנו, וחבילות נופש זה יופי של ערך. גם מכוניות. בראש ובראשונה נציע את כל התוכן של הקניון, אבל בעתיד השמיים הם הגבול".

- מי יממן את ההטבות ברכישת חבילות נופש או מכוניות?

"לרוב ההטבות שבאפליקציה ממומנות על-ידי העסקים ועל-ידי הרשתות. אם מחר תהיינה חבילות נופש, אני מניח שזה יהיה במימון של אותו גורם שמציע את חבילות הנופש, אך ייתכן שגם אנחנו כקבוצה נרצה להציע ערך ללקוחות או למשתמשי האפליקציה בדמות אותן חבילות נופש. המטרה העיקרית של האפליקציה היא להוות כלי מכירתי וכלי שיווקי. בעתיד הקרוב, בתחילת 2017, האפליקציה תהווה גם אמצעי תשלום, ואנחנו נהיה הסולקים כמובן".

עוד מוסיף תורן כי "האפליקציה תהווה כלי ייחודי להזמנת ארוחות ממסעדות בכל הקניונים גם עבור העובדים בקניונים ובמגדלי המשרדים. בלחיצה קלה את רואה את כל התפריטים, את כל המסעדות, את כל המבצעים שיש באותו יום. מזמין, מקבל למשרד או למסעדה - ומשלם שוב באמצעות האפליקציה".

- גם אם אני בבניין הסמוך ולא בתוך הקניון?

"בהחלט. אם יש לך את האפליקציה, תוכלי להזמין אוכל גם מהבית".

- אם כך, אתם הופכים למתחרים ישירים של אפליקציות אחרות בתחום כמו 2eat. 

"יש לי עניין להפוך להיות מתחרה גם של האפליקציות הללו, בהבדל אחד גדול - אין לי פה שום מטרה להרוויח מעצם העובדה שאני נותן את השירות, אלא לתת את השירות".

- בסוף, את הרווח תקצור מדמי שכירות גבוהים יותר?

"בהנחה שהעסקים יעבדו עוד יותר טוב - התשובה היא כן".