בנימין בן-אליעזר הועבר למחלקת טיפול נמרץ לב

בנימין (פואד) בן-אליעזר הועבר למחלקת טיפול נמרץ לב של בית החולים אסף הרופא, לאחר שהתגלתה בעיה בליבו ■ מבית החולים נמסר כי פואד בהכרה, ומצבו מוגדר יציב

בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי
בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי

השר וחבר הכנסת לשעבר בנימין (פואד) בן-אליעזר הועבר היום (ו') למחלקת טיפול נמרץ לב של בית החולים אסף הרופא, לאחר שהתגלתה בעיה בליבו. בן-אליעזר, הסובל ממחלת כליות, מאושפז מזה כשבועיים במחלקה לטיפול נמרץ כללי ועקב עדות לבעיה בליבו הוא הועבר להמשך בירור וניטור צמוד ביחידה לטיפול נמרץ לב. מבית החולים נמסר כי הוא בהכרה, ומצבו יציב.

העברתו של פואד למחלקת טיפול נמרץ לב באה על רקע ניתוח החירום שעבר בשבוע שעבר בעקבות ההידרדרות במצבו הרפואי. הוא נותח מספר שעות לאחר שאושפז ומצבו הוגדר מורכב אך יציב. לאחר סדרת בדיקות נקבע כי הוא יישאר לאשפוז להמשך בדיקות וטיפול רפואי. במהלך הלילה חלה הרעה במצבו, והוא הוכנס לניתוח, ומאז נמצא בן-אליעזר תחת השגחה רפואית צמודה בבית החולים.

גם לפני כחודש וחצי חש בן-אליעזר ברע במהלך טיפול דיאליזה בשל מחלתו. הוא אושפז במחלקה הנוירולוגית בבית החולים אסף הרופא, ונבדק חשד כי לקה באירוע מוחי.

בן-אליעזר טען בתקופה האחרונה כי מצבו הרפואי מונע ממנו להתייצב בבית המשפט, שם מואשם בעבירות שוחד שונות. בחודש אפריל האחרון החליט היועץ המשפטי לממשלה לדחות את בקשתו של בן-אליעזר לעיכוב ההליכים הפליליים נגדו.

"לאחר שבחן את מכלול נסיבות העניין, לרבות חומרת המעשים המיוחסים למר בן-אליעזר, נסיבות ביצועם והאינטרס הציבורי בקיום ההליך, לא מצא היועץ המשפטי לממשלה כי יש במצבו הרפואי, שהיועץ המשפטי לממשלה איננו מקל בו ראש, ובנימוקים שפורטו בבקשה מטעמו כדי להצדיק את עיכוב ההליכים הפליליים במקרה זה", נמסר.