מה למדה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג בכפר קאסם?

וגם: אריה מינטקביץ' פורש מגזית גלוב אחרי 11 שנים, ומנכ"ל פלאפון רן גוראון כובש את פסגת המון בלאן

חמי פרס אופטימי

"לא רואה שההיי-טק הישראלי מדשדש"

"אנליזה של חברות היי-טק", זהו שמו של קורס חדש, פרי יוזמה של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות - IATI והבורסה לניירות ערך, אשר מפגש הפתיחה החגיגי שלו נערך אתמול (ב') בבורסה. המפגש זימן אליו מגוון בכירים ובכירות מתעשיית הפיננסים וההשקעות.במארחים: מנכ"לית IATI, קרין מאיר רובינשטין; יו"ר הבורסה לניירות ערך אמנון נויבך; ארז צור, יו"ר משותף ב-IATI וגל לנדאו-יערי, המשנה למנכ"ל הבורסה לניירות ערך.

לדברי המארגנים, הקורס מבקש לעודד את גופי ההשקעה המוסדיים בישראל להשקיע יותר כסף בחברות ההיי-טק הישראליות, באמצעות הקניית כלים לניתוח ולזיהוי השקעות.

באירוע נכחו משקיעים שונים, בהם חמי פרס, שותף מייסד בקרן ההון סיכון פיטנגו, שאמר לנוכחים כי מי שטוען שההיי-טק הישראלי מדשדש, כנראה רואה דברים אחרת ממנו. לדבריו, מצב התעשייה מצוין ומה שחשוב זה לקרב את הלבבות ולחבר בין האנשים הנכונים, כדי ליצור השקעות שיפיקו ערך מהפוטנציאל.

פרס ישתתף בקורס יחד עם דמויות מוכרות נוספות בעולם ההיי-טק המקומי: יהל זילכה מקרן מאגמה; שלמה מרקל מברודקום; הראל יפהר מאמזון; נדב אופיר מפרוסט אנד סאליבן; רון סנטור מקרן ספרה; עדי דיאמנט ממיקרוסופט; אריק קלינשטיין מגלילות קפיטל; ערן וגנר מקרן ג'מיני; אבי זאבי מכרמל ונצ'רס; לירון ורמן מ-Citi, דניאל מירון מלאומי פרטנרס ואחרים.

רובינשטין, זילכה, פרס, לנדאו-יערי וצור / צילום: אורי נוי MScomms
 רובינשטין, זילכה, פרס, לנדאו-יערי וצור / צילום: אורי נוי MScomms

גם קרנית פלוג אופטימית

מה למדה נגידת בנק ישראל בכפר קאסם?

למרות שלל האתגרים העומדים בפניה, ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, מגלה אופטימיות. אתמול ביקרו פלוג וחזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל, בכפר קאסם, שם הצהירה פלוג בפני הנוכחים "אני אופטימית כשאני רואה את שיתוף הפעולה והשילוב בין אנשי העסקים ואנשי הממשל המקומי".

את ביקורם של פלוג וכאלו ליוו ראש העירייה עו"ד עאדל בדיר, סגנו עז א-דין סרסור, וח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), שהוא תושב המקום. במסגרת סיורם הם נפגשו בין היתר עם אנשי עמותת צופן הפועלים לשילוב בני ובנות החברה הערבית בחברות היי-טק, ובמפעלים באזור התעשייה.

לדברי פריג' "הנגידה ראתה יישוב ערבי שבמאמצים גדולים מצליח לעמוד על הרגליים; ראתה כיצד יש בשילוב החברה הערבית בכלכלה הישראלית והעצמתה, בכדי לתרום לפיתוח המשק הישראלי כולו", לדבריו, "הנגידה אמרה שהיא באה כדי ללמוד. אני בטוח שההיכרות היום תסייע לה להוביל מדיניות שתעצים את החברה הערבית".

פסגת השאיפות של רן גוראון

אחרי הקלימנג'רו, מנכ"ל פלאפון כבש גם את המון בלאן

התלוננתם על אוגוסט? קשה היה להחזיר את הילדים לספסל הלימודים? זה כלום לעומת האתגר הגדול שעמד בפני רן גוראון, מנכ"ל פלאפון.

גוראון, טיפס רק לפני שבועות ספורים עד פסגת המון בלאן, ההר הגבוה ביותר באלפים - שגובהו מתנשא ל-4,800 מטר מעל פני הים. גוראון מצדו, לא רואה בכך את הפסגה. הוא כבר הגיע בעבר לקלימנג'רו באפריקה, וחלף על פני לא מעט מהמורות אחרות.

את המסע לפסגת המון בלאן הוא החל עם חבריו בתכנון שהחל לפני ששה חודשים, והסתיים ב-180 ק"מ של הליכה בטרם הטיפוס עצמו - עליה של כ-1600 מטרים, שנמשכה לאורך תשע שעות של הליכה על קרח, תוך שימוש בחבלים וגרזני קרח, וסחיבת ציוד שכלל, איך לא, גם את דגל ישראל.

גוראון והדגל / צילום שי לחוביצר
 גוראון והדגל / צילום שי לחוביצר

מינטקביץ' פורש מגזית גלוב אחרי 11 שנים 

צבר שכר בעלות כוללת של יותר מ-20 מיליון שקל כמ"מ יו"ר קבוצת הנדל"ן

לאחר 11 שנים פורש אריה מינטקביץ' (74) מתפקידו כממלא מקום פעיל של יו"ר דירקטוריון קבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב. מינטקביץ' ימשיך להעניק שירותי ייעוץ לחברה, הנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל.

מינטקביץ', שכיהן בתפקידו בגזית גלוב בחצי משרה, זכה בה לתגמול נדיב. כאשר מונה לתפקיד ב-2005 עמדה עלות שכרו על 780 אלף שקל בשנה. עלות שכרו הלכה וטיפסה עם השנים וכך ב-2010, למשל, עמדה על 3.1 מיליון שקל. בסך הכל במהלך שנותיו בגזית גלוב זכה מינטקביץ לשכר בעלות מצטברת של יותר מ-20 מיליון שקל.

מינטקביץ' מילא לאורך השנים שורת תפקידים בכירים בעולם העסקים ובשוק ההון הישראלי. את הקריירה שלו החל בשירות המדינה בשנות השבעים עד שמונה לתפקידו הבכיר כיו"ר רשות ניירות ערך ב-1987, תפקיד אותו מילא כעשור.

לאחר מכן פנה למגזר הפרטי וכיהן כיו"ר בנק דיסקונט בשנים 1997-2006. בשנים 2007-2014 כיהן מינטקביץ' כיו"ר דירקטוריון חברת אלרון, גם כן בחצי משרה, שם זכה בשנים 2008-2013 לשכר מצטבר בעלות של כ-18 מיליון שקל.

מינטקביץ' מונה לתפקיד בתחילת שנת 2007, כשאלרון מקבוצת אי.די.בי הייתה עדיין בשליטתו של נוחי דנקנר ובנוסף שימש מינטקביץ' כסגן יו"ר אי.די.בי בתקופת דנקנר. מינטקביץ' העיד מטעמו של דנקנר במשפט הרצת מניות אי.די.בי וטען כי היה מדובר ב"הנפקת חברים" סגורה מראש ושלא בוצעה הרצה - בה הורשע דנקנר בסופו של דבר.

אריה מינטקביץ' / צילום: איל יצהר
 אריה מינטקביץ' / צילום: איל יצהר

חיים הורביץ מצטלם

האם בנו של מנכ"ל טבע המיתולוגי יככב בסדרה חדשה?

מה עשה אתמול איש העסקים חיים הורביץ על סט הצילומים של סדרה טלוויזיונית? מתברר שכפי שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה, לא פחות מעניין לבדוק את הגברים שמאחורי הנשים המצליחות. אתמול בבוקר התקיימה בחלל האירועים התל-אביבי "הקומה הרביעית", הזדמנות למפגש גברי שכזה. הורביץ פגש במקום את המפיק והבמאי יואב צפיר; את השחקן הישאם סלימאן ואת עו"ד תימור בלן. החוט המקשר בין הארבעה - כולם נשואים לנשים שיככבו בעונה החדשה של הסדרה "שש אמהות", שתשודר בקרוב ב"רשת".

הפעם תציץ הסדרה אל חייהן של מיכל צפיר, הרבנית רונית ברש, אשת הטלוויזיה בת-אל בלן, שחקנית התיאטרון רחיק סלימאן והמסעדנית נעמי (נאם) הורביץ, רעייתו של חיים הורביץ, בנו של מנכ"ל טבע המיתולגי, ובעל חברת ההשקעות CHealth.

חלק ניכר מהסדרה מצולם ב"קומה הרביעית", וכנראה מפגש הגברים המלווים, אפשר להם ללמוד קצת יותר על חייהן ועולמן של הנשים שאיתם.

את הסדרה יצרו תמי גרייניק, מנכ"לית מימד טים הפקות ואיתן שמואלוף עורך התוכן הראשי והבמאי.