למרות פתיחה מגומגמת בארה"ב - עליות בסיום המסחר באירופה

החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים ביציבות ■ הסיכויים להעלאת ריבית הפד בספטמבר ירדו ל-18% לאחר נתון ISM פושר שפורסם אתמול בארה"ב ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים, כאשר ברקע למסחר מגמה מעורבת בבורסות באסיה. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים בעוד מדד הנאסד"ק העפיל אמש לשיא כל הזמנים. החוזים העתידיים נסחרים לפי שעה בנטייה לעליות קלות.

 

הספקולציות להעלאת ריבית בארה"ב ממשיכות לעמוד במוקד. לפי הערכות בשוק הסיכויים לכך שהפד יעלה את הריביות בפגישתו הקרובה ב-20-21 בספטמבר ירדו לכ-18% בלבד לאחר פרסום מדד ה-ISM אתמול, שפספס את התחזיות אך רשם קריאה גבוהה מ-50 נקודות המעידה על התרחבות כלכלית. הפרסום אמש הגיע בעקבות דוח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי, והצביע על תוספת משרות נמוכה מהצפוי במשק האמריקני. 

בזירת המט"ח הדולר נחלש אתמול ביותר מ-1% מול מרבית המטבעות על רקע הנתונים החלשים והירידה בסיכויי העלאת הריבית בטווח המיידי.

ביפן, נזכיר, נגיד הבנק המרכזי רמז כי הוא עשוי לספק לשוק תמריצים נוספים ואמר כי יש מקום להורדה נוספת של הריבית השלילית. באירופה, הבנק המרכזי יודיע מחר על החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית ולפי הערכות צפוי להאריך את תוכנית רכישות האג"ח.

הנפט המשיך להיסחר בתנודתיות על רקע אפשרות שרוסיה וסעודיה יחתמו על הסכם להגבלת התפוקה במטרה לייצב את המחירים.

בעקבות הפסיקה של הנציבות האירופית, שגזרה כי אפל  חייבת בתשלום מס אסטרונומי בסך 14.6 מיליארד דולר בעקבות שימוש פסול באירלנד כמקלט מס, הודיעו החברה וגם הממשלה האירית כי ילחמו בפסיקה. טים קוק, מנכ"ל החברה, אף כינה את הפסיקה "זבל פוליטי". כעת, חוות דעת של משרד הכלכלה האירי, שנמסרה לחבר פרלמנט, מבהירה כי על הממשלה האירית לגבות את הסכום ללא קשר לכוונתם לערער. כזכור, לאחרונה התגלה כי אפל מחזיקה במקלטי מס מחוץ לארה"ב כ-215 מיליארד דולר. בנושא אחר, החברה תשיק היום את מכשיר האייפון 7 באירוע שמעורר עניין רב בארה"ב ובעולם.

חברת הספנות הקורסת האנג'ין ממשיכה לרכז עניין, כאשר כעת הודיעה ענקית התקשורת סמסונג כי סחורות בבעלותה המוערכות בשווי של 38 מיליון דולר, נמצאות על ספינות האנג'ין. להאנג'ין ספינות רבות המצויות בלב ים ללא יכולת להגיע לנמל כלשהו, מחשש לפעולות כינוס שיינקטו ע"י נושי החברה.

מניית האינטרנט היפנית Rakuten מזנקת בחדות על רקע דיווח שהיא עשויה להיסחר בקרוב במדד ה-Nikkei Average.