ענקית המעו"ף שזוכה להמלצה חמה מ-UBS: תזנק ב-63%

בנק ההשקעות UBS בוחר במניית מיילן כמועדפת להשקעה בין חברות הגנריקה ■ ההמלצה למניה היא "קנייה" במחיר יעד של 66 דולר

הת'ר ברש / צילום: בלומברג
הת'ר ברש / צילום: בלומברג

תרופת האפיפן (EpiPen) של מיילן מסרבת לרדת מהכותרות. אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות העלאת המחירים החדה בשנים האחרונות - שכללה התייחסות גם מצד המועמדת לנשיאות ארה"ב, הילארי קלינטון, ופוליטיקאים אמריקאים נוספים - כעת מגיעה גם חקירת הגבלים עסקיים בנושא. אפיפן היא זריקה שמיועדת לטפל בהתקפי אלרגיה חמורים, שעלולים להביא אף לסכנת חיים. בהודעה שפירסם אתמול התובע הכללי של ניו יורק, אריק שניידרמן, נכתב כי משרדו החל בחקירת מיילן, ובדיקות ראשוניות העלו חשד שהחברה הכניסה לחוזים עליהם חתמה עם בתי ספר בניו יורק סעיפים שעלולים להיות אנטי-תחרותיים.

"חייו של אף ילד לא אמורים להימצא בסיכון בשל העובדה שההורה או בית הספר שלו אינו יכול להרשות לעצמו מכשיר פשוט ומציל חיים, בגלל פרקטיקות אנטי-תחרותיות של יצרנית התרופה. אם מיילן הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים, היא תיתן על כך דין וחשבון", מסר שניידרמן, שהבטיח גם שיקצה את כל המשאבים הנדרשים לחקירה.

אפיפן הגיעה למיילן כחלק מרכישת מרק הגרמנית ב-2007, והיא נחשבת לתרופה המרכזית בתחומה. זאת בין היתר על רקע הסרה מהמדפים של תרופה מתחרה שמייצרת סאנופי, ועיכוב בהשקת גרסה גנרית לאפיפן על-ידי טבע. מכירות התרופה ב-2015 היו מעל מיליארד דולר. מיילן מעלה את מחיר התרופה באופן עקבי, וכך המחיר עלה מכ-100 דולר ב-2008 ל-500 דולר כיום. בניסיון להתמודד עם הביקורת הציבורית החריפה, מיילן הודיעה על השקת גרסה גנרית לתרופה, בהנחה של כ-50%.

ממיילן נמסר בתגובה: "תוכנית EpiPen4Schools מספקת חינם את האפיפן לבתי ספר, וכבר חילקה מעל 700 אלף תרופות ל-65 אלף בתי ספר שמשתתפים בה. התוכנית מצייתת לכל החוקים והתקנות. בעבר, בתי ספר שרצו לרכוש מעבר לכמות שהיו זכאים לקבל בחינם, יכלו לקבל את התרופה בהנחה תוך הגבלות מסוימות, שכבר אינן בתוקף".

המהומה לא מרתיעה את בנק ההשקעות UBS שבוחר במניית מיילן  כמועדפת להשקעה בין חברות הגנריקה. מניה מומלצת נוספת היא של פריגו, שגם היא חווה תקופה לא פשוטה. אנליסט הפארמה של UBS, מארק גודמן, סבור שהשוק מעריך בחסר את הצמיחה הדו-ספרתית ברווח הנקי למניה בעוד שהסערה הנוגעת ל-EpiPen מוגזמת לדבריו. "הסנטימנט במיילן שלילי מדי", כותב גודמן.

לדבריו, "הצמיחה במיילן מגיעה ממוצרים שבהם יש חסמי תחרות גבוהים, כמו מזרקים, משאפים, ביוסימילר, וייתכן שבעתיד גם קופקסון (מיילן מחכה עדיין לאישור לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה המקורית של טבע, ש' ח' ו'). מדה שנרכשה על-ידי מיילן עשויה לצמוח ב-3%-5% לשנה". המלצתו למניה היא "קנייה" במחיר יעד של 66 דולר, פרמיה של 63% על מחיר השוק. מיילן נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 21.6 מיליארד דולר.

על פריגו , שמיילן ניסתה לרכוש לפני כשנה ללא הצלחה, כותב אנליסט UBS כי היא נותרה השחקנית הדומיננטית בשוק התרופות ללא מרשם במותג הפרטי (Store brand OTC) בארה"ב. פריגו אכזבה השנה את השוק כשהפחיתה כמה פעמים את התחזית השנתית שלה ולהערכת גודמן, הדבר כבר משתקף במניה והנהלת החברה מבינה כיצד לארגן מחדש את הפעילויות שהובילו לירידה. המלצתו היא "קנייה" במחיר יעד של 110 דולר, 19.5% מעל מחיר המניה בבורסות ניו יורק ות"א.