דראגי קורא לממשלות האיחוד האירופי לנקוט במדיניות מרחיבה

יו"ר ה-ECB מעריך שהצמיחה ב-2018 תהיה נמוכה במעט מהתחזיות המוקדמות ותעמוד על 1.6% ■ דרגי: "נעשה כל מה שצריך כדי לתמוך בכלכלה"

מריו דרגי / צילום: רויטרס
מריו דרגי / צילום: רויטרס

הנאום של יו"ר ה-ECB, מריו דראגי, לא סיפק דרמות. דרגי חזר על עמדתו לפיה הבנק המרכזי האירופי יעשה כל מה שהוא צריך כדי להחזיר את כלכלת גוש האירו לפסים של צמיחה. האמירה של דרגי היא למעשה איתות שאין בכוונתו כרגע לעצור או להאט את קצב הזרמת הכספים לשוק ואת רכישת אגרות החוב בשווקים.

הריבית הנמוכה משקפת את המצב הלא רגיל של מדיניות מונטרית באזור כלכלי שמצבו אינו רגיל, אמר דרגי בתשובה לשאלת אחד הכתבים שתהה עד מתי תימשך המדיניות המוניטרית של אפס ריבית.

בנאומו הנמיך דראגי את תחזיותיו לביצועי כלכלת גוש האירו כשהצמיחה צפויה לרדת בשיעור של 0.1% לעומת התחזיות המוקדמות כך שהשנה תצמח הכלכלה בשיעור של 1.6%, בשנת 2017 תצמח הכלכלה בשיעור של 1.17% וב-208 תחזור לצמיחה נמוכה של 1.6%. האינפלציה צפויה להיוותר כמו בתחזיות הקודמות על קצב שנתי של 0.2% ב-2016 ו-1.6% בין השנים 2016 ו-2017.

דרגי המשיך וטען כי מדיניות מוניטרית כשלעצמה אינה יכולה לעשות את העבודה לבד ויש לצרף אליה מדיניות פיסקלית משלימה. המשמעות היא שדרגי קורא לממשלות האיחוד האירופי להזרים כסף לשווקים כדי לתמוך בכלכלת הגוש. "המדיניות הפיסקלית צריכה להיות תומכת צמיחה ואמורה לכלול רפורמות שיתמכו בשוק העבודה" אמר.