עשרות ראשי ועדים מהחזקים במשק במסר מאיים ליו"ר הראל

ראשי הוועדים מזכירים במכתב ששלחו ליאיר המבורגר כי הראל נהנית מביטוחים קולקטיביים ■ זאת - על רקע המאבק הפנימי על התאגדות העובדים בחברה

יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר
יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר

עשרות ראשי ועדים מהחברות הגדולות במשק, ביניהן קופת חולים כללית, חברת החשמל, רשות שדות התעופה, עיריית תל-אביב ועיריית ירושלים, חברות תקשורת והייטק, פנו היום (ה') במכתב חריף ליו"ר דירקטוריון הראל בקריאה להפסיק את הפגיעה בהתארגנות עובדי החברה ולחדול ממה שנראה "כחציית קווים אדומה בתחום יחסי העבודה"

במכתב התראה מביעים ראשי הוועדים את מחאתם על "האופי האלים של מסע ההסתה המתנהל במתקני החברה ובפייסבוק, כנגד העבודה המאורגנת בכלל ונגד מובילי ההתארגנות בהסתדרות בפרט... הסתה אשר הנהלת החברה אינה נוקפת אצבע כדי להפסיקה".

כמו כן, ראשי הוועדים מביעים במכתבם סולידריות ותמיכה במתאגדי בהראל, וקוראים לעובדים "להיות חזקים ונחושים, אל מול מה שנראה כחציית קווים אדומים בתחום יחסי העבודה ועליית מדרגה בהתנגדות אסורה ופסולה להתאגדות פורצת".

ראשי הוועדים משרבבים במכתב איום לא ממש מוסווה להנהלת הראל, כאשר הם מביעים תמיהה על התנהלות החברה, לנוכח העובדה כי חלק מהכנסות הראל מגיע מביטוחים קולקטיביים, הנובעים מהסדרים בינה לבין ועדי עובדים ממגוון מקומות עבודה בישראל.

בין החותמים על המכתב, בין היתר, ראשי הוועדים של קופת חולים כללית, עיריית ת"א, חברת החשמל, רשות שדות התעופה, עיריית ירושלים, קופת חולים מאוחדת, פרטנר, פלאפון, סלקום נטויז'ן, ועד עובדי ההסתדרות, הוט מובייל, ארנסט אנד יאנג קוסט פורר גבאי את קסירר, אקסלנס השקעות, בזק אונליין, Xura, בנק מזרחי, ויזה כ.א.ל, ועד עובדי טבע כ''ס, בזק בינלאומי, סאפ, הבנק הבינ''ל, בנק לאומי, לאומי קארד ואחרים.

אילן צור - ממובילי המאבק של עובדי הראל העצמאיים: "אנחנו דוחים בשאת נפש את טענות ההסתדרות על מעורבות של ההנהלה בפעילותנו. המכתב של ראשי הוועדים הגדולים במשק, והתגייסותם לדריסת יחסי העבודה התקינים וההוגנים בהראל, היא הוכחה לכוחניות של ההסתדרות ממנה אנחנו חוששים.

"אסור שוועד עובדי חברת חשמל והנמלים יקבעו לעובדי הראל את יחסי העבודה שלהם. אנחנו נחושים לפעול בכוחותינו הדלים אל מול עוצמתה של ההסתדרות והוועדים הגדולים במשק, כדי למנוע את רמיסת זכויותינו ואת הפגיעה ביחסי העבודה בחברה כמו שקרה בחברות אחרות בתחום. אנחנו קוראים להסתדרות לבוא ולהשתתף בהליך דמוקרטי וחופשי בו יכריעו עובדי הראל בשאלת ההתאגדות".