הטיפ היומי: עשויה לזנק 33% - השפעות המטבע יהפכו לחיוביות

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים "תשואת יתר" על מניית סטיינהוף, במחיר יעד של 6.7 אירו - גבוה ב-33% ממחיר השוק

Steinhoff / צילום: בלומברג
Steinhoff / צילום: בלומברג

קמעונאית הרהיטים Steinhoff International Holdings נסחרת בבורסה הגרמנית (סימול: SNH:GR). שווי השוק שלה הוא 19 מיליארד אירו. החברה, שבסיסה בהולנד, מפעילה רשת חנויות ריהוט ומוצרים לבית ב-30 מדינות באירופה, אפריקה, אוסטרליה ואסיה. החברה פועלת תחת שמות מותג שונים, ויש לה 22 אתרי ייצור בעולם.

אנו מפחיתים ב-4.5% את תחזית הרווח שלנו למניית סטיינהוף לשנת הכספים 2017, ומצפים מהחברה לרשום רווח נקי של 0.37 אירו למניה, צמיחה של 25% ביחס לשנת הכספים הקודמת. הירידה בתחזית משקפת ירידה של 2% ברווח התפעולי ועלייה של 1.2% במספר המניות, כמו גם עלייה בתשלומי הריבית נטו. יחד עם זאת, לדעתנו החולשה במניה בתקופה האחרונה מהווה הזדמנות אטרקטיבית לכניסה להשקעה בה.

ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף חודש יוני, החברה רשמה הכנסות של 13.1 מיליארד אירו, צמיחה של 33% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. הרווח התפעולי באותה תקופה היה נמוך ב-2% מהתחזיות שלנו, וברבעון שהסתיים ביוני, הרווח התפעולי היה נמוך ב-8% מהתחזיות שלנו.

הגורם המשמעותי ביותר שהוביל לכך היה תרומה נמוכה מהצפוי מ-Conoforama, רשת דיסקאונט של חנויות ריהוט ומוצרי חשמל ביתיים הפועלת בכמה מדינות באירופה, וזאת בשל השפעה שלילית של שערי חליפין. להערכתנו, ההשפעה של שערי החליפין תהיה חיובית בשנת הכספים 2017.

סטיינהוף הודיעה באוגוסט האחרון על כוונתה לרכוש את חברת Mattress Firm, קמעונאית בתחום המזרנים, הנסחרת בנאסד"ק. העסקה מתבצעת בשווי של כ-2.4 מיליארד דולר לחברה הנרכשת, או 3.8 מיליארד דולר כולל חוב. סטיינהוף מממנת את העסקה באופן חלקי בעזרת הלוואת גישור בסך 1.8 מיליארד דולר (כ-1.6 מיליארד אירו). ההלוואה היא לתקופה של שנה וניתנת להארכה לשנה נוספת.

אנחנו מאמינים שסביר להניח שסטיינהוף תבקש להחזיר לפחות חלק מההלוואה בהקדם והמימון לכך יגיע באמצעות הנפקת מניות חדשות, אך בשלב זה לא ידוע היקף ותזמון ההנפקה. בהנחה של הנפקה בסך 1.6 מיליארד אירו (תרחיש לא סביר לדעתנו), ההשפעה תהיה ירידה של 5.9% ברווח הנקי למניה ב-2017.

אנו מורידים מעט את מחיר היעד למניה, מ-6.92 אירו ל-6.7 אירו. מחיר היעד החדש גבוה ב-33% ממחיר השוק, והמלצתנו נותרת "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס