ברושי: אולטימטום של חודש - ואז נשבית אספקת המזון הטרי

יו"ר הלובי החקלאי בכנסת: "השבתת מזון טרי זה הנשק היחיד שלנו. זה יעלה 30 מיליון שקל, אבל זה כלום לעומת הנזק שהממשלה גורמת לחקלאות"

איתן ברושי/ צילום: איל יצהר
איתן ברושי/ צילום: איל יצהר

"אני קורא לכם להכריז על אולטימטום של חודש, שבסופו נשבית את אספקת המזון. נאיים ונממש. זה יעלה 30 מיליון שקל, אבל זה כלום לעומת הנזק שהממשלה גורמת לחקלאות". את הדברים האלה אמר אתמול (ב') ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), בן קיבוץ גבת ויו"ר הלובי החקלאי בכנסת, בכנס מנהיגי החקלאים בצפון.

לדבריו, "צריך להפסיק את הדיבור עם הממשלה על המים ועל הכול. זו ממשלה שמאיימת על המשק המשפחתי. אם לא נהיה 10% מהאוכלוסייה, לא יספרו אותנו. גם היום בקושי סופרים אותנו. זה לא מספיק שאנחנו מייצרים את כל התוצרת. אין סיכוי להגיע להבנה על מחיר המים בלי 250-300 מיליון שקל בתקציב. ללא תעריף של 1.6 שקלים לקוב מים, לא תהיה כאן חקלאות. אני קורא לכם להכריז על האולטימטום ולקחת את הסיכון, כי אין לנו מה להפסיד. כדי להיות חקלאי במדינה צריך הסכמים עם שני גורמים: עם הקב"ה ועם משרד האוצר - ועם שניהם זה כמעט בלתי אפשרי".

עוד אמר ברושי כי "בישראל שום דבר לא מגיע מעצמו, הכול ב'כוח המשיכה'. כך היה עם המאבקים של המורים. של הטייסים. מדינה שנותנת לרמי לוי להדליק משואה היא מדינה שאיבדה כיוון, ששחטה את כל הפרות הקדושות ונשארה רק עם עגל הזהב. המשק המשפחתי בסכנה גדולה. לא תהיה חקלאות".

בשיחה עם "גלובס" הוסיף ברושי: "אנחנו הולכים לתקציב 2017-2018, ושום נושא לא פתור, ובינתיים מבצעים מדיניות חסרת אחריות כמו יבוא בשר ללא מכס, מחיר המים, פערי התיווך. אם לא תהיה מדיניות ברורה, נממש את האיום. ננקוט צעדים חסרי תקדים. השבתת מזון טרי זה הנשק היחיד שנותר לנו. פקידי האוצר לא יודעים להביא חלב וביצים לשוק בבוקר".

מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אמר בכנס כי השיחות בין החקלאים למשרד החקלאות הופסקו, והוסיף כי "מאבקים בארץ עושים על גב של אחרים. כשרשות שדות התעופה שובתת, היא עושה את זה על הגב שלנו הנוסעים. כשחקלאי שובת, זה על חשבונו, כי בסוף הוא יישב בבית ויספוג. לכן המאבק קשה יותר".