איפה נפגשו ברק רוזן ואילן פיבקו, ומה לבשו הדוגמניות של גיא ברעם?

וגם: מה עשו מאות נשים מהעולם על גג עיריית תל-אביב?

ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור,  דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון
ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור, דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון

לא רצו אותו כדח"צ - יקבלו אותו כדירקטור

קבוצת לוזון ממנה את אהוד ארז לדירקטור בחברה

בעוד קבוצת לוזון מתקשה באיוש משרת דירקטור חיצוני (דח"צ) לחברה מזה כמה חודשים, על רקע סכסוך בין בעל השליטה עמוס לוזון לבין בעלת מניות המיעוט משפחת אדלסבורג, אמש (א') עדכנה קבוצת לוזון על מינויו של שמשון הראל לתפקיד יו"ר החברה.

הראל (69), מנכ"ל ובעלי חברת הנדל"ן אמריקה ישראל, סיים בחודש יוני האחרון את תפקידו כדירקטור בחברת הנדל"ן כלכלית ירושלים בתום כהונה של חודשים ספורים בלבד, ומלבד זאת הוא מכהן כדירקטור בכמה חברות פרטיות, ובהן חברת הניהול של אצטדיון סמי עופר שבחיפה (קרית הספורט והפנאי), רשת חדרי הכושר סטודיו סי ועוד. בנוסף, הראל גם מכהן כיו"ר אגודת הידידים של מכון ויצמן למדע, חבר הנהלת אגודת הידידים "אילן" וחבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה.

עוד עדכנה אמש לוזון על מינויו של אהוד (אודי) ארז לדירקטור בחברה, וזאת לאחר שהיה אחד מ-4 מועמדים שניסתה לוזון למנות לתפקיד הדח"צ בחברה.

בשנים האחרונות כיהן ארז כמנכ"ל ובהמשך כיו"ר חברת הנדל"ן אלעד גרופ של יצחק תשובה. בסוף השבוע האחרון כשלה לוזון מלאשר אחד מ-5 מועמדים לתפקיד הדח"צ, הארבעה שהוצעו מטעם לוזון - רוני קליינפלד, ישראל סביון, לימור בלדב וארז - ואחד נוסף, יעקב נבון, שהוצע מטעם משפחת אדלסבורג. כישלון המינוי נרשם כחלק מהסכסוך שהתעורר בין הצדדים בנושא בחודש יולי האחרון.

אהוד (אודי) ארז / צילום: איל יצהר
 אהוד (אודי) ארז / צילום: איל יצהר

מדוע התפטר סמנכ"ל הטכנולוגיות בבורסה?

רונן הורוביץ: "בחרתי באמת המקצועית והאישית שלי"

מדוע החליט רונן הורוביץ, סמנכ"ל טכנולוגיות בבורסה לניירות ערך, להצטרף לגל עזיבת הבכירים ולהתפטר? את הפרטים מספק הורוביץ במייל ששלח לעובדים, בו הוא מצר על המציאות והתנאים הנוכחיים בבורסה.

"אחר 3 פלוס חודשי עבודה בהם למדתי את אתגרי הבורסה ובחנתי את המתווה ואת הכיוונים שבהם נדרש לפעול לנוכח האתגרים העצומים בפניהם עומדת הבורסה, הגעתי למסקנה כי בהינתן התנאים הנוכחיים והמציאות המורכבת בבורסה במגוון תחומים, לא ניתן להגשים וליישם את הפתרונות הנדרשים", הסביר הורביץ. "מצב זה לא תואם את הציפיות שהיו לי מהמקום ומהתפקיד. אי לכך בחרתי באמת המקצועית והאישית שלי והודעתי היום על סיום תפקידי. תודה אישית לכל העובדים והמנהלים המסורים והמקצועיים שעבדו איתי".

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", עזיבתו של הורביץ לאחר זמן קצר מתרחשת בד-בבד עם עזיבתם של בכירים וסמנכ"לים נוספים העובדים תחת היו"ר, אמנון נויבך, כשברקע מתנהל עימות קשה בין ההנהלה לעובדים, בעיקר בכל הנוגע לתנאי העסקתם של עובדי הבורסה.

אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי
 אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי

כמעט שנה טובה

מה לבשו הדוגמניות באירוע של גיא ברעם?

הפרסומאי גיא ברעם ורעייתו מיכל חגגו בשבוע שעבר אירוע שכולו בסימן "כמעט שנה טובה" בבית הדפוס "City Press". ולא רק כוסות יין השיקו שם - באירוע הוצגה תצוגת אופנה של סטודנטים ממכון אבני לאמנות ועיצוב, כאשר הבגדים שלבשו הדוגמניות ששוטטו בין החוגגים, יוצרו משלטי חוצות ממוחזרים.

במתרשמים: גיל שויד, מנכ"ל ובעלי צ'ק פוינט, ועו"ד מיטל דנינו; ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי; ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר; אבי לוין, סמנכ"ל הכספים באביליטי; עופר ורוית נמרודי; מיכל ודוד פורר, בעל השליטה בכלכלית ירושלים; חגי בדש, מנכ"ל פסגות לשעבר ומנהל מכבי תל-אביב בכדורסל בהווה; מנור גינדי, מנכ"ל משותף בגינדי, ורעייתו בת אל, שפגשו באירוע את איש העסקים חיים סקאל, אחיה של בת אל, שהגיע עם רעייתו מיכל; עמוס שפירא ובת זוגו, חלי; גל אביב, מנכ"ל בלנדר; אסתי גינזבורג ועדי קייזמן; ואחרים.

בני הזוג סקאל ובני הזוג גינדי /  צילום: אסף לב
 בני הזוג סקאל ובני הזוג גינדי / צילום: אסף לב

על גגות תל-אביב

מה עשו מאות נשים מהעולם על גג עיריית תל-אביב?

מאות נשים מרחבי העולם, שהמאחד אותן הוא היותן יזמיות וסטארט-אפיסטיות, התכנסו אתמול על גג עיריית תל-אביב-יפו, שם פגשו את רון חולדאי, ראש העירייה.

האורחות זכו בתחרות Strat Tel Aviv של עיריית תל-אביב-יפו ומשרד החוץ, לקראת אירועי פסטיבל החדשנות DLD המתקיים בעיר בחודש ספטמבר מדי שנה.

חברות המשלחת הגיעו לביקור בן 5 ימים, במהלכו יזכו לאירוח מלא במימון העירייה ומשרד החוץ. במהלך הביקור הן יאזינו להרצאות, ישתתפו בסדנאות ובעיקר יערכו פגישות עם משקיעים ומשקיעות, תוך דגש על נשים.

תחרות זו אינה עניין חדש. היא נערכת על-ידי מנהלת עיר עולם זו השנה החמישית, אולם הפעם הוחלט כי התחרות תהיה פתוחה לנשים בלבד.

חולדאי והמשלחת / צילום: אליצור ראובני
 חולדאי והמשלחת / צילום: אליצור ראובני

מניחים את היסודות לשנה החדשה

קהילת הנדל"ן פותחת שנה

את בוקר יום שישי העבירו רבים מאנשי ונשות הנדל"ן והאדריכלות, באירוע שערך אייל דואניאס, בעלי רשת הקרמיקה מודי. רגע לפני שהחלו לנתח את ביקורו של נתניהו בארה"ב, הרימו הנוכחים בלופט "אביגדור" בתל-אביב כוסית לכבוד השנה החדשה, כמו גם לכבודו של שלמה לוסטיג, הסמנכ"ל החדש ברשת מודי.

איחלו בהצלחה: ברק רוזן, מבעלי קנדה ישראל; אילן קפון, מבעלי אקרו נדל"ן; מנחם גינדי, מבעלי גינדי אחזקות; תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן; רמי שבירו, מבעלי רמי שבירו הנדסה בנייה והשקעות; יגאל דימרי, הבעלים והמנכ"ל של י.ח דימרי; ירון שורק, מנכ"ל אלקטרה בנייה ואלקטרה השקעות; משה ליטבק, סמנכ"ל מסחרי ופיתוח עסקי באלקטרה נדל"ן; רון אבידן, מנכ"ל עופר השקעות; אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר; האדריכלים פיצו קדם; אילן פיבקו; ואחרים.

ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור,  דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון
 ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור, דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון

המשולש האסטרטגי

בכירים בלאומי כרתו ברית עם קנדה ואוסטרליה

חדשנות, בוודאי כבר הבנתם, היא שם הקוד היום. בכדי לחזק את המגמה, חתם בשבוע שעבר בנק לאומי על ברית חדשנות (Innovation Alliance) עם שני בנקים בעולם העסוקים גם הם בחדשנות - NAB, שהוא הבנק השלישי בגודלו באוסטרליה, ו-CIBC, הבנק הרביעי בגודלו בקנדה.

משמעות הברית - הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי בתחום החדשנות, כאשר במסגרתו תוקם וועדה משותפת לשלושת הבנקים.

טקס החתימה התקיים במטה בנק לאומי בתל-אביב, במעמד סטיבן פורבס, המנהל המסחרי של הבנק הקנדי CIBC; ג'ונתן דייבי, מנהל מעבדת החדשנות של הבנק האוסטרלי NAB; דן ירושלמי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות; ותמר יסעור, ראש חטיבת הבנקאות הדיגיטלית בלאומי.

ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור,  דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון
 ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור, דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון