גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איפה נפגשו ברק רוזן ואילן פיבקו, ומה לבשו הדוגמניות של גיא ברעם?

וגם: מה עשו מאות נשים מהעולם על גג עיריית תל-אביב?

ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור,  דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון
ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור, דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון

לא רצו אותו כדח"צ - יקבלו אותו כדירקטור

קבוצת לוזון ממנה את אהוד ארז לדירקטור בחברה

בעוד קבוצת לוזון מתקשה באיוש משרת דירקטור חיצוני (דח"צ) לחברה מזה כמה חודשים, על רקע סכסוך בין בעל השליטה עמוס לוזון לבין בעלת מניות המיעוט משפחת אדלסבורג, אמש (א') עדכנה קבוצת לוזון על מינויו של שמשון הראל לתפקיד יו"ר החברה.

הראל (69), מנכ"ל ובעלי חברת הנדל"ן אמריקה ישראל, סיים בחודש יוני האחרון את תפקידו כדירקטור בחברת הנדל"ן כלכלית ירושלים בתום כהונה של חודשים ספורים בלבד, ומלבד זאת הוא מכהן כדירקטור בכמה חברות פרטיות, ובהן חברת הניהול של אצטדיון סמי עופר שבחיפה (קרית הספורט והפנאי), רשת חדרי הכושר סטודיו סי ועוד. בנוסף, הראל גם מכהן כיו"ר אגודת הידידים של מכון ויצמן למדע, חבר הנהלת אגודת הידידים "אילן" וחבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה.

עוד עדכנה אמש לוזון על מינויו של אהוד (אודי) ארז לדירקטור בחברה, וזאת לאחר שהיה אחד מ-4 מועמדים שניסתה לוזון למנות לתפקיד הדח"צ בחברה.

בשנים האחרונות כיהן ארז כמנכ"ל ובהמשך כיו"ר חברת הנדל"ן אלעד גרופ של יצחק תשובה. בסוף השבוע האחרון כשלה לוזון מלאשר אחד מ-5 מועמדים לתפקיד הדח"צ, הארבעה שהוצעו מטעם לוזון - רוני קליינפלד, ישראל סביון, לימור בלדב וארז - ואחד נוסף, יעקב נבון, שהוצע מטעם משפחת אדלסבורג. כישלון המינוי נרשם כחלק מהסכסוך שהתעורר בין הצדדים בנושא בחודש יולי האחרון.

אהוד (אודי) ארז / צילום: איל יצהר

מדוע התפטר סמנכ"ל הטכנולוגיות בבורסה?

רונן הורוביץ: "בחרתי באמת המקצועית והאישית שלי"

מדוע החליט רונן הורוביץ, סמנכ"ל טכנולוגיות בבורסה לניירות ערך, להצטרף לגל עזיבת הבכירים ולהתפטר? את הפרטים מספק הורוביץ במייל ששלח לעובדים, בו הוא מצר על המציאות והתנאים הנוכחיים בבורסה.

"אחר 3 פלוס חודשי עבודה בהם למדתי את אתגרי הבורסה ובחנתי את המתווה ואת הכיוונים שבהם נדרש לפעול לנוכח האתגרים העצומים בפניהם עומדת הבורסה, הגעתי למסקנה כי בהינתן התנאים הנוכחיים והמציאות המורכבת בבורסה במגוון תחומים, לא ניתן להגשים וליישם את הפתרונות הנדרשים", הסביר הורביץ. "מצב זה לא תואם את הציפיות שהיו לי מהמקום ומהתפקיד. אי לכך בחרתי באמת המקצועית והאישית שלי והודעתי היום על סיום תפקידי. תודה אישית לכל העובדים והמנהלים המסורים והמקצועיים שעבדו איתי".

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", עזיבתו של הורביץ לאחר זמן קצר מתרחשת בד-בבד עם עזיבתם של בכירים וסמנכ"לים נוספים העובדים תחת היו"ר, אמנון נויבך, כשברקע מתנהל עימות קשה בין ההנהלה לעובדים, בעיקר בכל הנוגע לתנאי העסקתם של עובדי הבורסה.

אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי

כמעט שנה טובה

מה לבשו הדוגמניות באירוע של גיא ברעם?

הפרסומאי גיא ברעם ורעייתו מיכל חגגו בשבוע שעבר אירוע שכולו בסימן "כמעט שנה טובה" בבית הדפוס "City Press". ולא רק כוסות יין השיקו שם - באירוע הוצגה תצוגת אופנה של סטודנטים ממכון אבני לאמנות ועיצוב, כאשר הבגדים שלבשו הדוגמניות ששוטטו בין החוגגים, יוצרו משלטי חוצות ממוחזרים.

במתרשמים: גיל שויד, מנכ"ל ובעלי צ'ק פוינט, ועו"ד מיטל דנינו; ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי; ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר; אבי לוין, סמנכ"ל הכספים באביליטי; עופר ורוית נמרודי; מיכל ודוד פורר, בעל השליטה בכלכלית ירושלים; חגי בדש, מנכ"ל פסגות לשעבר ומנהל מכבי תל-אביב בכדורסל בהווה; מנור גינדי, מנכ"ל משותף בגינדי, ורעייתו בת אל, שפגשו באירוע את איש העסקים חיים סקאל, אחיה של בת אל, שהגיע עם רעייתו מיכל; עמוס שפירא ובת זוגו, חלי; גל אביב, מנכ"ל בלנדר; אסתי גינזבורג ועדי קייזמן; ואחרים.

בני הזוג סקאל ובני הזוג גינדי /  צילום: אסף לב

על גגות תל-אביב

מה עשו מאות נשים מהעולם על גג עיריית תל-אביב?

מאות נשים מרחבי העולם, שהמאחד אותן הוא היותן יזמיות וסטארט-אפיסטיות, התכנסו אתמול על גג עיריית תל-אביב-יפו, שם פגשו את רון חולדאי, ראש העירייה.

האורחות זכו בתחרות Strat Tel Aviv של עיריית תל-אביב-יפו ומשרד החוץ, לקראת אירועי פסטיבל החדשנות DLD המתקיים בעיר בחודש ספטמבר מדי שנה.

חברות המשלחת הגיעו לביקור בן 5 ימים, במהלכו יזכו לאירוח מלא במימון העירייה ומשרד החוץ. במהלך הביקור הן יאזינו להרצאות, ישתתפו בסדנאות ובעיקר יערכו פגישות עם משקיעים ומשקיעות, תוך דגש על נשים.

תחרות זו אינה עניין חדש. היא נערכת על-ידי מנהלת עיר עולם זו השנה החמישית, אולם הפעם הוחלט כי התחרות תהיה פתוחה לנשים בלבד.

חולדאי והמשלחת / צילום: אליצור ראובני

מניחים את היסודות לשנה החדשה

קהילת הנדל"ן פותחת שנה

את בוקר יום שישי העבירו רבים מאנשי ונשות הנדל"ן והאדריכלות, באירוע שערך אייל דואניאס, בעלי רשת הקרמיקה מודי. רגע לפני שהחלו לנתח את ביקורו של נתניהו בארה"ב, הרימו הנוכחים בלופט "אביגדור" בתל-אביב כוסית לכבוד השנה החדשה, כמו גם לכבודו של שלמה לוסטיג, הסמנכ"ל החדש ברשת מודי.

איחלו בהצלחה: ברק רוזן, מבעלי קנדה ישראל; אילן קפון, מבעלי אקרו נדל"ן; מנחם גינדי, מבעלי גינדי אחזקות; תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן; רמי שבירו, מבעלי רמי שבירו הנדסה בנייה והשקעות; יגאל דימרי, הבעלים והמנכ"ל של י.ח דימרי; ירון שורק, מנכ"ל אלקטרה בנייה ואלקטרה השקעות; משה ליטבק, סמנכ"ל מסחרי ופיתוח עסקי באלקטרה נדל"ן; רון אבידן, מנכ"ל עופר השקעות; אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר; האדריכלים פיצו קדם; אילן פיבקו; ואחרים.

ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור,  דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון

המשולש האסטרטגי

בכירים בלאומי כרתו ברית עם קנדה ואוסטרליה

חדשנות, בוודאי כבר הבנתם, היא שם הקוד היום. בכדי לחזק את המגמה, חתם בשבוע שעבר בנק לאומי על ברית חדשנות (Innovation Alliance) עם שני בנקים בעולם העסוקים גם הם בחדשנות - NAB, שהוא הבנק השלישי בגודלו באוסטרליה, ו-CIBC, הבנק הרביעי בגודלו בקנדה.

משמעות הברית - הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי בתחום החדשנות, כאשר במסגרתו תוקם וועדה משותפת לשלושת הבנקים.

טקס החתימה התקיים במטה בנק לאומי בתל-אביב, במעמד סטיבן פורבס, המנהל המסחרי של הבנק הקנדי CIBC; ג'ונתן דייבי, מנהל מעבדת החדשנות של הבנק האוסטרלי NAB; דן ירושלמי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות; ותמר יסעור, ראש חטיבת הבנקאות הדיגיטלית בלאומי.

ג'ונתן דייבי, סטיבן פורבס, תמר יסעור,  דן ירושלמי / צילום: כפיר סיון

עוד כתבות

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים