משרד האוצר גייס 200 מיליון דולר ממשקיעים באסיה

סדרת האג"ח הדולרית המיועדת לפירעון ב-2043 הורחבה, המחיר מגלם ריבית שנתית של 3.7% ■ החשבת הכללית:"רואים עניין רב ממשקיעים גדולים ואיכותיים מהמזרח הרחוק והדבר מעיד על האמון הרב לו זוכה כלכלת ישראל בעולם"

רו"ח עו"ד מיכל עבאדי-בויאנג'ו
רו"ח עו"ד מיכל עבאדי-בויאנג'ו

ממשלת ישראל גייסה 200 מיליון דולר ממשקיעים אסטרטגיים באסיה באמצעות הרחבת סדרת אג"ח ל-30 שנה. הגיוס בוצע לפי מחיר המגלם ריבית דולרית שנתית של 3.7%.

האוצר הודיע היום כי החשבת הכללית במשרד האוצר מגדילה את בסיס המשקיעים האסטרטגי -  הגדילה את הסדרה ל-30 שנה בהיקף של 200 מיליון דולר .
מדובר בהרחבת הסדרה הדולרית ל-30 שנה (לפירעון בשנת 2043) הרחבת הסדרה בוצעה בריבית של 3.7%.

ההנפקה מרחיבה את בסיס המשקיעים האסטרטגי לטווח ארוך באסיה, בהתאם לתוכנית העבודה של החשבת מיכל עבאדי בויאנג'ו ששבה בשבוע שעבר מביקור בסין, שנועד בין היתר לעורר עניין מצד הסינים בהשקעה באגח ממשלת ישראל.

בויאנג'ו אמרה כי "אנו רואים עניין רב ממשקיעים גדולים ואיכותיים מהמזרח הרחוק והדבר מעיד על האמון הרב לו זוכה כלכלת ישראל בעולם ומאפשרת את המשך הארכת החוב הממשלתי ושיפור הנזילות".

הרחבת הסדרה התקיימה בהמשך להרחבת הסדרה שבוצעה על ידי החשבת הכללית במרץ האחרון אז הורחבה הסדרה בהיקף של 500 מיליון דולר. לאחר ביצוע העסקה היקף הסדרה עומד 1.7 מיליארד דולר והיא מהווה את הסדרה הדולרית הגדולה ביותר של המדינה.

זו ההנפקה הדולרית ה-12 במספר של מדינת ישראל והיא מהווה נקודת ייחוס לתמחור הסיכון של המשק הישראלי, וזאת בהתאם לתכנית העבודה של אגף החשב הכללי שמטרתה לבנות עקום ייחוס במטבע זר בשווקים הגלובליים.